karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 21:23:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ruis kokeilee pätkistä
ViestiLähetetty: 2006-10-23 09:30:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-06 06:31:36
Viestit: 18
Karppaus uraa takana -05 tammikuusta lähtien vaihtelevalla menestyksellä. Raskaus aikana enemmän hyväkarppina ( sunnytyksestä puoli vuotta). Paino nousi maltillisesti mutta synnytyksen jälkeen väsymys ym syyt johtivät hiilari herkutteluun ja paino nousi. Nyt olisi taas pudotettavaa 5kg. Mitkä tuntuu istuvan tosi sitkaassa. Yritän tällä paastosysteemillä saada itseni pois napostelusta. Noin viikon olen kokeillut ja jatkaa meinaan. Paastopäivät ovat helppoja, olo virkeä ja energiaa löytyy mutta syöntipäivinä mielialavaihteluja..hö mistähän johtunee? En tiedä johtuuko paastosta mutta simäpussit ovat palanneet kuvioihin (vauvakin nukkunut kyllä huonommin)ja etusormen niveltä on pakottanut. Mutta muuten tämä tuntuu sopivan minulle, painokin oli tipahtanut jonkin verran tässä viikon aikana. Imetä en enää, mikä oli osa syynä herkkutteluun, epäonnistuminen harmitti niin kovasti. Olen selvästi mielialasyöjä :(

Eli tänään on paastopäivä minkä katkaisen klo18. En halua valvoa öisin mahan kurnimisen kanssa joten tuo iltapainoitteinen syöminen sopii minulle. Kommentoidakin saa...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 07:17:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-06 06:31:36
Viestit: 18
Paaston loputtua eilen söin paistettua kaalta ja kanaa. Jälkkäriksi olin tehnyt mutakakkua muffinsivuokiin, ilman keinotekoisia makeutusaineita. Tein puolikkaan annoksen ja käytin ruokosokeria vajaa 2 rkl. Illalla vielä marjarahkaa. Yö tuli nukuttua huonosti, kaksi nuorinta herätti usein..haukotus.
Mahalaukku on ainakin pienentynyt, ei millään jaksa syödä sitä määrää mitä vielä viikko sitten...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 14:06:08 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Tervetuloa pätkikselle, Ruis1!

Eikö siihen turvotukseen (silmäpussit) auttais se runsas veden juonti?

Tsempittää täällä
Sirutar :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-26 06:33:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-06 06:31:36
Viestit: 18
Eilen lopetin paaston klo 16 aikaan ja söin kanakasvismössöä. Illalla olin kynttiläkutsuilla ja siellä "sorruin" muutamaan liika hiilariin.. Illalla ei ollut nälkä. Yö meni hyvin.

Tänään aion syödä kukkakaali-jauhelihavuokaa ja jotain rahka juttua ja sitten taas paastoon 16-18 aikaan.

Olo on hyvä edelleenkin paastopäivänä, energiaa riittää..sain siivottua kaappejakin.

Kiitos sirutar käynnistä :smt039 ja joo veden juontia voisin lisätä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 05:07:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-06 06:31:36
Viestit: 18
Olen herännyt jo neljältä tähän koneelle. En saanut unta enää. Nälkä ei ole. Kurkku tuntuu kipeältä, heikentääköhän tämä paasto vastustuskykyä?

Selvästi helpommin tulee sorruttua hiilarihin näin paastotessa, se vähän harmitaa, ei kuitenkaan mitenkään mässäykseen asti. No paino oli laskenut edellisestä mittauksesta, oli tasan 67kg. Tavoite olisisi se 63kg. Olen 164cm pitkä. En edes haaveile nuoruus painoja..

Tänään siis paastotaan sinne iltapäivään johonkin 4-5


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-31 08:10:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-06 06:31:36
Viestit: 18
Viikonloppu meni suhteellisen hyvin. Lauantaina en syönyt päivällä vaan paastosin senkin ja söin illallla ihanaa karppipitsaa. Sunnuntaina aloitin paaston klo 15 ja hyvin meni ilta. Yöllä valvoin joku 3 tuntia, argh. Tää valvominen on tosi inhottavaa kun lasten kanssa pitää jaksaa nousta ylös ennen seitsemää. Eilen katkaisin paaston kaalimuhennoksella ja kanalla. Illalla vielä meni mansikkarahkaa.

Viime yönä herätty joku 5 kertaa, mutta ei tarvinut valvoa, uni tuli heti uudestaan. Tänään ajattelin syödä kukkakaalijauhelihalaatikkoa päivällä ja varmaan jotain pientä vielä ennen paaston alkua. Syön aina ruan aikana jäävuorisalaattia, missä on milloin mitäkin lisänä ja tietysti oliiviöljyllä höystettynä. Mulla on joku ihme himo tuohon jäävuorisalaattiin :P

Minua kiinnostaisi kokeillä sitä systeemiä missä paastotaan päivä ja illalla syödään.Mutta taidan vielä mennä näin jonkun aikaa. Paino oli tänä aamuna 67.1. Eli nousua 100g viime punnituksesta. Hö, tää mun elimistö panttaa näitä rasvoja. Voisivat lähteä yhtä nopeasti kuin tulivatkin, mutta ei :cry:

Tehostaakohan tämä paasto aineenvaihduntaa vai hidastaa entisestään kun ruokaa tippuu niin vähän. Elimistö luulee vielä että on joku hätätila ja alkaa panttaamaan rasvoja?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-31 08:59:07 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Syö reilusti rasvoja niin elimistö ei sit ainakaan ala rasvoja panttaan!! On toiminut ainakin mulla ihan hyvin tän ajan. Alussa pätkiksellä lähti reilummastikin kiloja mutta nyt tahti vähän tasaantunut. Paino tippuu kuitenkin.

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 10:00:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-06 06:31:36
Viestit: 18
Eilen illalla suunniteltu repsahtaminen. Katsottiin lasten kanssa Karhuveljeni Koda 2 ja syötiin karkkia,suklaata ja niitä sipsejä. Ei mennyt kovin paljoa alas mutta meni kuitenkin. Jä yöllä nukutti hyvin. Minulle nuo hiilarit on todellista unilääkettä :( .

Ajattelin kokeilla sitä kerran päivässä syöntiä illalla. Voisi sopia minulle paremmin.

Menkat menossa, tuntuu olevan runsaat mutta ihmeellistä, ei kipuja. Suonikohjut vain kipuilevat.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 09:37:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-06 06:31:36
Viestit: 18
Viikko taas mennyt. Olen syönyt nyt kerran päivässä, tuntuu sopivan minulle. Paino oli aamulla 66.4 kg :) Ihanaa, nyt tuntuu että jumi voisi hellittää,housut menee ainakin paremmin jalkaan.

Tänään vuorossa joko kukkakaalijauhelihavuokaa tai karppipitsaa näin perjantain kunniaksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-14 10:02:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-06 06:31:36
Viestit: 18
:smt026 jes paino tippuu, jumi tuntuu taittuneen tällä paasto kokeilulla.Tänään aamulla paino siis 65.9kg. Syön kerran päivässä ruhtinaallisesti ja päälle jokin ihana jälkiruoka ( eilen uuniomenaa ja kermavaahtoa päälle).

Hiljaista tuntuu olevan täällä paastolammikossa. Kirjoitelkaa muutkin miten menee. Kokemuksia on kiva lukea.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-14 11:02:48 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

Liittynyt: 2006-09-09 04:42:13
Viestit: 1686
täällä sitä ollaan uiskentelemassa.

onpa mukavata, että katkesi sinulta jumi!!! siitä se meneekin sitten eteenpäin ihan vauhdilla. usko minua.

tsemppiä kamalasti!!!

_________________
ENKELIT OSAAVAT LENTÄÄ, KOSKA NE OTTAVAT ITSENSÄ KEVYESTI.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)