karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-05 15:07:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tilden pätkäilyt
ViestiLähetetty: 2006-10-06 19:43:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervehdys kaikille. Päätin minäkin sitten aloittaa tämän pätkä-kokeilun teidän kaikkien kirjoituksien inspiroimana. Pätkän tavoittena olisi tietysti se painon aleneminen, mutta kovasti odottelen noita terveysvaikutuksiakin, varsinkin BDNF:n osalta (olis yks seminäärityö tehtävänä eikä se nyt oikein suju :? ).

Lähtötilanne: 79 kg, flinssasata toipuminen ja pitkään jatkunut yläkarppailu.

1.pvä

Aamulla makkara ja mehukeittoa, kahvia 2 isoa mukia
Lounaalla lihamureketta, ruusukaaleja ja kukkista + omena jälkkäriksi.

Pätkä poikki kello 13.

Päivä muuten mennyt hyvin mutta nyt illalla nälättää. Yritän poistaa tuota nälkää juomalla paljon kaikenlaista. Iltapäivätorkkujen (17-18.30) jälkeen posket hehkuneet ja ollut muutenkin vähän eteerinen olo. :oops: Yritän nyt sinnitellä syömähalujen kanssa ja odottaa huomiseen työpäivään.
[/b]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 20:12:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Muistin just yhden jutun, joka tapahtu tänään töissä. Yksi 95 v. mamma kuoli ja tapana on että omaisilta kysytään lupaa ruumiinavaukseen. Lupa annettiin, mutta sitten poika innostui keskustelemaan mamman ruokailutavoista. Sanoi että mamma oli koko ikänsä syönyt runsasrasvaista ruokaa ja lihaa joka päivä ja oli ollut aina hyvin terve. Poikaa (70 v. ?) kiinnosti tietää missä kunnossa mamman suonet ovat. Vaivoin sain pidäteltyä puhetulvaa tästä mielenkiintoisesta aiheesta ja pysyin roolissani. Jotain pientä kuitenkin lipsahti uusimmista tutkimuksista rasvan vaarallisuudesta ja ravitsemustutkimusten vaikeudesta.

Piti vaan tulla kertoon tänne, kun oli mun mielestä erikoinen tapaus ja kun tää karppaaminenkin on taas minulla täysillä mielessä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 21:17:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt on sitten ensimmainen paastovuorokausi takana. EIlisen illan nälkäisestä olosta ei ollut aamuulla enää tietoakaan. Aamupäivä sujui hyvin ja nopeasti. Vointi ollut tänään ihan hyvä. Ruoka on maistunut hyvin. Luulin että tulee syötyä aika paljon mutta en sitten jaksanutkaan kuin ihan tavallisen kokoiset annokset. VIelä olisi iltaa jäljellä mutta ajatus syömisestä ei nyt kiinnosta, vatsa on ihan täynnä.

tänään syöty :
2 x makkara+ruusukaaleja 5 kpl+pieni pala kukkista+ partaäijää mangopaloilla ryyditettynä.
+ kahvia muutama iso kuppi ja kourallinen suolapähkinöitä.

Odotan hyvillä mielin (lähes innolla) seuraavaa paastopäivää. Siitä on nyt niin hyvä fiilis kun onnistuin voittamaan itseni enkä lepsuillut, vaikka se aluksi koville ottikin. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 22:18:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään alkoi II paastopäivä klo 13. Hiukan helpommin on mennyt, nälkä vaivaa illalla, mutta ei niin hirveästi. Teetä ja kahvia olen juonut vuorotellen monta kuppia. Huikomiseen ja heikotukseen on auttanut Elsin sivuilta löytynyt juttu, merisuolan napsiminen. Suuhun tulee hyvä maku ja olokin virkistyy. Tämä kait liittyy jotenkin elektrolyyttitasapainoon ja kun nuo "paastojuomat" minulla ovat nyt mitä ovat!

Aamupäivän syömiset:

Kahvia kiitettävästi, Partaäijää mangolla höystettynä n. 3 dl, isohko annos tonnikalasalaattia, mustikkakeittoa 2 dl. Enempää en jaksanut syödä.:shock:

Iltaa kohden mielialakin kohentuu kun tunnit seuraavaan ateriaan vähenevät. Elämä on pyörinyt niin pitkää ruuan ympärillä, että siitä on kovin vaikeaa päästä irti. Karppaaminen on lievittänyt tuota asiaa huimasti mutta vielä nää illat ilman ruokaa ottaa voimille.

Hyvää alkavaa pätkäilyviikkoa kaikille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 06:17:31 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

moi tilde!

kiva kun ryhdyit. tervetuloa porukkaan! tämä on mukavata. mielenkiinnolla odotan, mitkä on fiilarit parin viikon kuluttua.

lykkyä!!! :smt023

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 21:07:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei rauli. Kiva kun pistaydyit tänne.

Nyt on vähän kiirus päällä joten pikaiset kommentit fiiliksistä. III paastopäivä siis nyt jo takanapäin. Olo on hyvä ja kevyempi. Nyt olen oppinut syömään sopivia annoksia niin, ettei tule kamalaa ähkyä. Nälkäkään ei ole vaivannut enää niin paljoa. Siis yksinkertaisesti päivä päivältä paremmin menee.

heips

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 12:29:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ensimmäinen pätkäviikko takana. Painoa pudonnut n. 1 kg. Alun kova nälkä hiipui pikkuhiljaa viikon aikana ja viimeinen paastopäivä sujui loistavasti. Aika kului nopeasti ja vasta viimeisen tunnin aikana iski kova nälkä. Syömiset on ollu alakarppia ruokaa. Vointi on ollut hyvä ja yöt olen nukkunut rauhallisesti. Eli hyvin menee mutta menköön.

Tänään nukuin niin pitkään että aamun syömisaikaa oli jäljellä enää tunti (pätkä poikki klo 13). Laitoin ruokaa ja yritin syödä mutta onnistuin syömään vain puolet annoksesta, kun maha oli jo niin täynnä, etten pystynyt jatkamaan.

Miten te muut toimisitte vastaavassa tilanteessa. Aloittaako paastojakso vai syödäkkö vielä parin tunnin päästä, ja näin myöhentää poikkeuksellisesti paastojakson alkua?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 13:34:35 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

itselläni kun maha täyttyy niin silloin täyttyy ja pätkälle lähdetään sitten puolella määrällä ruokaa. tänään kävi just noin. yksinkertaisesti ois henk lähtenyt jos oisin ahtanut mahani täyteen. siis ylitäyteen. eli vähemmillä eväillä sitten mennään ja sillä sipuli. mie oonkin tämmönen radikaali.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 17:02:45 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla kans on vatsalaukku pienentynyt ja syön pienempiä annoksia ja vähemmän kuin ennen mutta ei oo kuitenkaan paastolla yhtään nälkä. Ei mulla ainakaan tunnu vaikuttavan nälkää lisäävästi vaikka ateriat on pienentyneet ja saatu kalorimäärä myös vähän. Rasvaa oon kyllä käyttänyt entistäkin enemmän ettei elimistö menis säästöliekille, kun harrastan liikuntaa lähes päivittäin ja aika rankastikin välillä.

Saa sit nähdä miten vähentynyt kalorimäärä näkyy painossa vai näkyyykö mitenkään. Vielä ainakaan ei oo näkynyt. Paino junnaa paikallaan.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 22:58:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minäkin valitsin radikaalin linjan ja olen ollut syömättä koko loppupäivän. Ihmeen helppoa on ollut. Tänään söin siis häthätään vain yhden makkaran ja 4 kaalilettusta. Nuo kaalilettusetkin oli jo liikaa ja laitoin mustikkarahkan jääkaappiin odottamaan huomista. Entisessä elämässä makkarapakettikaan ei tuntunut missään ja muutaman tunnin päästä olis voinu syödä toisen mokoman. Olen pohtinut myös tuota säästöliekille menemistä, mutta luin jostain ketjusta, että siihen vaaditaan useamman päivän kituuttaminen. Nyt syön joka päivä ja yleensä triplasti enemmän kuin tänään.

Oltiin illalla elokuvissa miehen kanssa. Hän mussutti salmiakkikarkkeja koko leffan ajan ja toisella puoella istuvalla tytöllä oli kolmen litran tonkka popcorneja, jotka tuoksuivat aikas hyvälle. Siinä minä sitten nuuhkin hyviä tuoksuja mutta tippaakaan ei tehnyt mieli. USKOMATONTA! Näinköhän helposti entisestä ahmatista on kehittymässä kunnon kansalainen joka syö elääkseen eikä elä syödäkseen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 18:58:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Toinen pätkäviikko takana. Aika meni tosi nopeasti ja paastoilu sujui vaivatta. Tällä hetkellä tuntuu että paastojksot ovat mukavampia kuin syömäpäivät. Aikaa riittää muihin asioihin paastopäivinä hyvin eikä syömisiä tarvitse miettiä kun ei ole nälkää. Syöminen on tuntunut takkuilevan koska pienestä määrästä vatsa on jo täysi ja hyväkään ruoka ei aina maistu. Vointi on ollut hyvä koko viikon aikana.

Paino on taas pudonnut 1 kg verran. Paremmin kuin induktiolla tasaisesti syöden. Liekö syynä sitten tuo ruokamäärän oleellinen pienentyminen. Myös ruokalasku on pienentynyt huimasti mikä on erittäin positiivista, sillä nyt jää säästöön rahaa jolla aion ostaa lähitulevaisuudessa PALJON uusia vaatteita.

Mieltä nostattaa myös painonpudotuksen puolivälin saavuttaminen. 13 kg rasvaa sulanut ja enää 12 kg tavoitteeseen. Seuraava välitävoite onkin 72 kg alittuminen (johon on enää 5 kg) sillä tuon kilomäärän alle en ole päässyt pariinkymmeneen vuoteen. toivottavasti tuo tavoite saavutetaan jouluun mennessä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 05:52:37 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hieno homma tilde!!!

varmasti saat ne viisi kiloa pois jouluun mennessä, kun oikein tsemppaat ja pätkistelet.

olen huomannut saman, että ruokalasku pienenee. se on vaan hyvä. minäkin sitten aikanani marssin sinne kauppaan ja ostan ihan koko karderoopin täyteen uusia vaatteita. ja kaikenvärisiä. etenkin vaalenapunaisia....

pistä vaan kova tsemppi päälle, eläkä luovuta niin kohta oot siinä seiskakahdessa!!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 21:26:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Enhän minä luovuta. Välillä ote saattaa herpaantua mutta en luovuta. Olen tämän asian puinut päässäni niin, että paino putoaa eikä enää nouse ikinä. Neljännesvuosisata pullukkana riittää minulle. Olen luottavaisin mielin koska olen löytänyt minulle passelin keinon painonhallintaan ja käupan päälle saan paremman terveyden. Eikös olekkin hienoa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 06:20:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

tilde kirjoitti:
Olen luottavaisin mielin koska olen löytänyt minulle passelin keinon painonhallintaan ja käupan päälle saan paremman terveyden. Eikös olekkin hienoa. :D

On se todella hienoa!! Itsekin iloitsen todella paljon siitä, että löysin karppaamisen ja nyt tän pätkäilyn, kun se tuntuu mulla purevan niin hyvin näihin viimeisiin kiloihin.

Hyvää jatkoa pätkäilyyn!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00