Yhden miehen komitea kirjoitti:
Ottaahan se pannuun, jos esimerkiksi virallisterveellisen siipan pakottamana joutuu syömään jotain niin pahanmakuista kuin rypsiöljyä tai siitä tehtyä margariinia.
Kyseessä on arvokas oppimiskokemus, joka toivottavasti ennen pitkää opettaa sen, että mikään ihmissuhde ei ole sen arvoinen että kannattaisi suostua luopumaan omasta vapaasta tahdostaan ja antaa toisen komennella kuin lasta. Mikään ei pakota noudattamaan puolison ruokavalioa, vaan jos siippojen ruokavaliot eivät sovi yhteen, sitä voi kumpikin sitten hoidella omat ruokahommelinsa ja ostaa omat ruokansa ja syödä niitä, vaikka asuisikin samassa taloudessa.
Valitettavan harva ihminen ymmärtää, että parisuhde ei tuo automaattista komento-oikeutta tai tottelemisvelvollisuutta, vaan edelleen kyseessä on kaksi ihmistä joilla on oma vapaa tahto ja se ainoa asiallinen tapa ratkaista asioita on konsensuskeskustelu.
Jos tilanne on se, että ei itse kokkaa vaan syö puolison tekemään ruokaa, niin sitten ei ole varaa valittaa vaikka se olisikin rypsäriruokaa. Jos ei toisen tekemä kelpaa, niini sitten voi kokata itse omat ruuat. Allergiat/erityisinhotukset poislukien, en minäkään suostuisi rypsiöljyruokaa tekemään kenellekään, koska en voisi syödä sitä itse. Joten jos puoliso kokee ettei voi syödä tyydyttynyttä rasvaa, ei häntä voi velvoittaa kokkaamaan toista varten sitä sisältävää ruokaa, koska hän ei voisi itse syödä sitä.