karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-23 23:47:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Oksettava olo liikunnasta...
ViestiLähetetty: 2005-07-01 10:43:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen sunnuntaista asti ollut alle 20 hiilareilla ja koska paino ei ole alkanut laskemaan, päätin aamulla käydä uimassa väsymyksestä huolimatta. Uin reilut 2km ilman erityisen pahoja tuntemuksia, mutta treenin päälle tuli oksettava olo. Olisikohan parempi jättää kuluttavampi liikunta pois näin alussa? Onko tuolle kuvotukselle jokin tietty selitys? :-&

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-01 11:15:45 
Poissa
paleokatti
paleokatti

En tiedä onko mitään virallista selitystä, mutta tuollaista sattuu induction alussa joillekin.

Tosin luulisi, että sulla olisi jo ketoosi päällä ja enemmän virtaa. Jos väsyttää jo valmiiksi, ei kannata väsyttää liikunnalla enää lisää.

Olethan juonut tarpeeksi ja hivenainetasapaino on kunnossa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-01 18:23:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse olen käynyt uimassa kaiken kevättä hallissa parin kilsan juttuja, niin se on aikamoinen määrä, mitä siinä palaa kaloreita. Saatoit ehkä ottaa vähän liian rajusti. Oletko ennen karppausta uinut tuollaisia matkoja vai iskikö se nyt mieleesi? Luullakseni uimista verrataan juoksuun kalorikulutuksessa ja siinä on palanut arviolta puolentoista tunnin ajan tätä energiaa. Jos punnitsit itsesi ennen uintia ja sen jälkeen, niin varmasti on 1,5 kiloa lähtenyt arviolta pois tässä ajassa (jos ei enemmänkin). Nimittäin itse mittailin aina noita painoja ennen ja jälkeen jonkun rasituksen. Uiminen kuluttaa kaoreita jonkun verran ja lisäksi kaloreita kuluttaa vesi, kun ihon kautta poistuu lämpöä kehosta.
Ota hieman ehkä tässä aloituksessa rauhallisemmin :) Olen kuitenkin varma, että tuo paha olo menee ohi ja seuraavalla kerralla, kun muistat juoda riittävästi ennen uintia (itse juon olvin kevyt olo vichyä) ja uinnin jälkeen. Tuhoan itse tällaisella uintireissulla kevyesti 1,5 litran pullon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-01 19:16:53 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Totas... Induktion alussa on vieroitusoireita.. hiilareista. Itse tunsin ensimmäisten päivien aikana samanlaista voimattomuutta kuin olisin ollut flunssassa. Lihakset ei toiminut ja kaikki väsytti. Noin viikossa se oli ohi. Odottele muutama päivä niin se menee ohi. Nyt neljän viikon jälkeen tuntuu että lihasvoimat on palautuneet ennalleen. Eli ota rauhassa :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-02 09:05:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pepetin kirjoitti:
Itse olen käynyt uimassa kaiken kevättä hallissa parin kilsan juttuja, niin se on aikamoinen määrä, mitä siinä palaa kaloreita. Saatoit ehkä ottaa vähän liian rajusti. Oletko ennen karppausta uinut tuollaisia matkoja vai iskikö se nyt mieleesi?

Yleensä kahdesti viikossa 3km. Mutta mainitsit myös juomisesta ja totta; minulla taisi olla nestehukan oireita. Olinpas tyhmä kun en itse huomannut, nythän muutenkin janottaa kokoajan. :oops: Ensi kerralla vesipullo altaan reunalle.

[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-02 11:38:21 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Miul oli kans induktion alus kauhean paha olo, eteki liikunnan jälkee... parani juomalla ja prodepatukalla... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-02 22:19:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

uiminen on siitä salakavalaa liikuntaa, ettei siinä muista että hikoilee ja nestettä kuluu. Itekki tullu joskus ihmeteltyä kun muutaman tunnin uiskentelun jälkeen tuli huono olo.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00