Hei!
Tässä taanoin alotin "uuden elämän", ja sen mukana tietenkin uuden ruokatottumuksen ja uuden liikuntatottumuksen, ja viime elämästä jäi melkoiset rasvakerrokset lihaksien päälle muhimaan...Sitä kysyisin, että minkälainen karppaus on todettu parhaimmaksi rasvanpolttomielessä? Eli en niinkään mieti kiloja vaan rasvaprosentin alentamista.
Käyn noin 3krt/viikossa salilla lihasmassa-ohjelmaa käyttäen. Välipäivinä pyrin usein treenaamaan aerobista kuntoa, esim pyöräily tai lenkkeily.
Ruokavaliosta voin sanoa sen verran, että syön kun on nälkä (+Proteiinit naamaan salin jälkeen). Noin neljä kertaa päivässä, eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen tyylillä. Riippuu täysin työvuoroista (Joskus kun pitää sinne kuuteen asti aamulla valvoa niin välipaloja tulee se kaksi.). Olen jollain tasolla pyrkinyt pitämään kalorit kurissa, ja uskonkin että ei ole ainakaan plussalle mennyt. Syön enemmäkseen liharuokia, ja vihanneksia lisukkeina. Joskus salaatteja mutta ei suinkaan ihan joka päivä. Välipala on yleensä Valion Maitorahkaa tai raejuustoa + pähkinöitä tai tummaa suklaata. Joskus saatan mantelileivän syödä jos kova nälkä on.
Olen miettinyt erilaisia karppaustyylejä, ja että mikä voisi toimia parhaiten. Muistan noin muutama vuosi sitten sain rasvaa alennettua kehosta kohtalaisen hyvin, vaikka en ollut koko karppauksesta kuullutkaan. Tätä olen tässä miettinyt, että onko karppaus (ja jos on, niin millainen) paras tapa maksimaaliseen rasva% alentamiseen?
Ja jos osaisitte vielä suositella aiheeseen sopivia kirjoja, niin olisin syvästi kiitollinen

Kiitos.