Tämä on selkeästi naked warriorin paikka. Se sisältää kehon paino vastuksena tehtäviä liikkeitä, eikä vaadi välineitä tai jos tarkkoja ollaan niin rekkitanko kruunaa homman.
Joka päivä kaksi sarjaa etunojapunnerruksia, jalkakyykkyjä (kunnon kasvaessa yhdellä jalalla), lisäksi tasapainoharjoitteita kuten vaakaa, lankkua, sukan pukeminen yhdellä jalalla seisten. Vetelet leukoja tai jos ei vielä voimat riitä, niin sidot narun tai vastuskumin rekin tai pihalla oksan ympäri ja vetelet siinä. Dippejä sohvan reunalla. Liikkuvuutta voi näin syksyisin treenata haravoimalla. Keittiöjakkaraa voi käyttää askelkyykkyihin. Jos liikkuvuus, motoriikka sallii, niin päällä seisonta tai käsin seisonta on hyvä. Kehon paino vastuksena näyttää todellisen lihaskunnon ja liikkuvuuden todella nopeesti. Se on hämmästyttävää kuinka harva yli 40 vuotias pystyy pukemaan sukan jalkaan yhellä jalalla seisten. Maksimi treenin pituus puol tuntii.
Jos/kun lähellä on uimahalli, niin yksi kerta viikossa olisi hyvä käydä tempasemassa kilsa tai pari riippuen uintitekniikasta ja vauhdista. Ei oo pakko, jos ei taho. Kotitöistä voisi mainita pihan myllerryksen käsipelillä, se saattaa tuottaa ens kesänä karpille välttämättömät kasvikset, jos on omakotitalo tai siirtolapuutarha. Syksyllä on todella hapekasta ilmaa ja ulkoilusta voi nauttia, kun ei oo liian kuuma. Elämme parasta ulkoilukautta juuri nyt. Metsässä voi heitellä kiviä, koeta osua parin kilon mötikällä lähimpään petäjään

Jos intoa riittää, niin hakkaat halkoja lähilaavulle tai mistä mä tiedän onko sun lenkkipolkujen varressa laavuja, mulla on. Voihan siinä tiristellä makkaran ja nauttia kaakaot vaikka kaliumin lähteeks, jos ei muuten kaakao maistu.
Mun mielestä on kaikkien oikeus muodostaa oma mielipiteensä liikunnasta, eikä sen koskaan pitäisi olla pakkopullaa. Kannatan toki vireystason ylläpitämiseksi jotain liikuntaa, mutta sen voi tehdä houmaamattaan ja siitä voi jopa nauttia. Eiköhän se siitä löydy sopiva tapa ja rytmi kun ajatus on päähän iskostunut tai sitten vaan jatkat niillä kotitöillä, etkä ota mitään paineita. Sekin on mielelle sopivaa jumppaa. Jotenkin tykkään edelleen loikkasen akin ajatuksesta. Jos asetat tavoitteeksi terveellisen maailmankuvan, niin aina se sisältää sopivan annoksen fyysistä vastusta. Jos taas tavoite ei ole muuta kuin jostain saatu idea päässä, joka nakoo, että olis ja tarttis, niin ei ajanhaaskaminen liikuntaan ole mielekästä. Menee siihen sohvalle ja lukee hyvän kirjan vaikka klassisen musiikin hivellessä korvia taustalla. Sekin on ok, jos se saa hyvälle mielelle. Pakkosuorittaminen on perseestä. Mä tein sitä aivan liian kauan. Nyt on hyvä.
Tsempit