karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-01 11:24:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Lenkkiseuraa virtuaalisesti
ViestiLähetetty: 2004-07-25 08:31:23 
Poissa
sintti
sintti

Niin paljon puhutaan siitä, ettei kilot lähde vaikka syöt kuinka karpisti. Toiset puhuu puolenkin vuoden jumituksesta. Toisaalta kun lukee ihmisten liikkumisesta täällä, tuntuu että ammattimaiset urheilijathan ne siellä treenailee.
Voitasko alkaa "kokoontumaan" ja innostamaan toisiamme tavallisen liikunnan pariin. Kävely, lenkkeily, pyöräily, uinti jne. Minä kun olen niin herkkä innostumaan, niin voisi taas lyödä kipinää. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-25 09:55:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mää oon mukana :D
Oon itse asiassa saanut taas "narunpäästä" kiinni enkä sitä haluais kadottaa!
On kävellyt (koirien kanssa tietty joka pv,en laske liikunnaks niin rauhallista),sauvakävellyt,pyöräillyt ja uinut (vesijuoksu)

Normaali päivän liikunta kulutus on ollut vähintään 400 kaloria.

Mulle suurin riski on tän innon lopahtaminen :oops: Siihen mielellään olisi kiva saada muutosta.

Nyt ollaan oltu lomilla,vielä ens viikko joten aikaa ja energiaa riittää liikuntaan...
Kun työt kutsuu niin aikaa,intoo ja jaksamista vähemmän.Voisiko työtä kutsua kenties keskiraskaaksi,riippu päivästä.

Kun syksy saapuu olis mukavaa ruveta taas käymään jumpassa ja kenties salilla ja pelaamas sulkkista....
Aijai ja ratsastaminen olis mukavaa vuosien jälkeen =P~

Kipinää todella tarvis että saa tän taas pysymään "liikkeellä" ja jotain uuttakin olis kiva kokeilla....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-25 16:31:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Perjantaina kävin eka kertaa salilla yli kymmeneen vuoteen.
Ja vielä aamulla ennen töihinmenoa. 8)
Olihan tuo eka kerta sellaista opettelua, mutta hyvä ja energinen olo tuli koko päiväksi. Ensi viikolla jatketaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 11:04:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mua kiinnostais tietää, että mistä ihmeestä te taiotte aikaa urheilulle? Mä kun saan max. 20-30 min päivästä tuohon tarkotukseen... Tosin tässä on nyt mainittava, että työssäkäynnin lisäks opiskelen, eli aika on tosiaan kortilla... Tuohon soppaan kun vielä lisää tuon sapuskin tekemisen joka ilta, niin ei syksyllä taho enää jäädä aikaa urheilulle :( Auttais suunnattomasti jos voisin tehä isompia annoksia ja laittaa parinkin päivän sapuskit kerralla, mutta kun mies syö kaiken, vaikka laittaisin kuinka ison satsin :(
No koetan jatkaa tuota jumppaamista 2-4 kertaa viikossa - parempi sekin kun ei mitään (voi tehä samalla kun kattoo telkkaa, eli ei haittaa millään muotoa elämää, telkkua kun on kuitenkin ihan kiva kattoo välillä).
Muutenkin pakko tehä ilmeisesti "kovia" päätöksiä harrastusten kanssa, kun omia harrastuksia on mm. lukeminen ja käsityöt...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 11:08:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No aamulla nousin 05.30 ja lähdin salille.
Nukkumaan menin joskus puolenyön jälkeen.
Unta tuli ihan riittävästi, näin kesäaikana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 11:36:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No mä nousen ennen viittä (ilman mitään herätyskelloa, joka soisi kuudelta) ja töistä kotiin pääsen joskus neljän-viiden aikaan (kaks koiruutta tarkoittaa sitä, että ei voi kauheesti tehdä mutkia kotimatkalla). Jos tarttee käydä kaupassa, niin sit menee pidempään. Kotona sitten koiruuksien hoitoa, sapuskin laittamista ym. "normaalia" häslinkiä. Usein otan tunnin nokoset vielä kotiin päästyäni (nukkumaan menen kymmenen ja puolenyön välillä ja jos olen mennyt lähempänä puoltayötä, niin sillon on otettava pienet unet, jotta ei pystyyn nukahtais). Niin ja syömiseen mulla menee tunti (kun olen toivottoman hidas syömään ja koitan syödä sen verran, että saisin protskuja päivässä edes sen 100 grammaa, energiat jää sit kyllä vaan 1200-1400. Töissäkin kuluu tunti syömiseen, joten syön samalla kun teen töitä).
Jos olen illalla opiskelemassa, niin kotiin pääsen vasta seitsemän-yhdeksän aikaan... Asun "metässä", eli en käy kotona ennen tuntien alkua - eipä siinä paljoa aikaa jäiskään (vajaa tunti? Tuostakin osa menee autolla paikasta toiseen siirtymiseen (tai sitten olisin vielä myöhemmin kotona)).
Työmatkoja en voi kulkea muulla kuin omalla autolla (30 km suuntaan), eli alkaa ideat loppua kuntoilun suhteen... Jostain pitäis nipistää, mutta mistä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 12:12:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Silloin, kun ei aikaa ole kuin 20-40 min päivä (ja enkä siis ole off liikunnasta, niitäkin kausia valitettavasti on), teen aerobisen punttitreenin (ei lihasryhmästä toiseen siirtyvänä kiertoharjoitteluna). Osan siitä voi tehdä käsipainoilla kotona, joten joka kerta ei tarvitse ehtiä salille. Sopii hyvin myös vähähiilariseen ruokavalioon ja erityisesti laihdutusvaiheeseen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 16:06:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihana elka toi sun avattares :lol:
Meillä on kans kaks koiruutta jotka viä ison osan vapaa ajasta töiden jälkeen...
Mulla oikeestaan kuitenkin ON sitä aikaa liikunnalle kun sais vaan persiinsä liikkeelle :evil:
Eilen en liikkunut vissiin sohvalta mihinkään :oops: ,mutta tänään olis tarkotus mennä fillaroimaan ja huomenna koska ke lähdetään Tallinnaan ja tullaan vasta pe pois....
Koirista sen verran et vanhemman kanssa ei enään mitään hiki lenkkejä vedetä (selkävaivanen) joten lenkit on aika rauhallisia niiden kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 20:59:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juu, nyt täytyisi pitää säännöllisestä liikunnasta kiinni. Jos ei muuten, niin ainakin siksi, että pysyisi senkin ajan pois pahanteosta. Kannustetaan toisiamme, koska se on kaikki kotiin päin.
Pratt, mitkä olivat tuntemukset pari päivää salin jälkeen? Itse olen onnistunut aina saamaan itseni todella sairaan kipeäksi, kun vanhasta muistista on tehnyt täysillä. Hassu sattuma: tänään kauppareissulla tapasin yhden tutun, jolla on kuntosali ja kun kerroimme eronneemme takavuosien kuntoklubistamme vuosi sitten, hän toivotti tervetulleeksi heille. Eli olen miettinyt punttipuolta kovasti...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 06:29:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kävin viime viikolla punttiksella. Edellisestä kerrasta oli taas kulunut pari kuukautta.. :oops:
Viime talven kävin säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa, mutta keväällä kun muutin kesätyön takia pois Turusta, niin jotenkin se salilla käyminen vain jäi.. Ja kaiken kukkuraksi, nyt käytössäni olisi ollut koko kesän ilmainen sali.. :evil:

Se mitä piti kertomani oli se, että tunne, joka minulla oli pari tuntia salireissun jälkeen oli paljon parempi, mitä hiilariruokavaliolla treenatessani. Eikä lihakset olleet kipeet, kuin päivän tms. eli palautuminenkin oli aika nopeeta. Olis voinut luulla, et oisin maannu viikon sängyn pohjalla siitä treenistä, mutta ei.. Eli taas löytyi hyvä puoli karppaamisessa :D

Kannustusta kyllä kaipaan minäkin, sillä aika on täälläkin kortilla! Joten eiköhän auteta toisiamme.. :wink:

:lol: :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 06:31:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

puntti kirjoitti:
...
Pratt, mitkä olivat tuntemukset pari päivää salin jälkeen? Itse olen onnistunut aina saamaan itseni todella sairaan kipeäksi, kun vanhasta muistista on tehnyt täysillä...

Vaikea sanoa kun vasta pari kertaa käynyt, mutta ei paha lihakset vähän aristaa mutta ei pahemmin.
Voi olla että kun koko kesän tehnyt töitten jälkeen "oikeata" ruumiillista työtä ei ole tullut liian suurta rasitusta kerralla.
Tosin tässä vielä opetellaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 12:13:25 
Minusta tuntuu, että kun on "pahalle" antanut pikkusormen, se on vienyt koko käden. Aikaongelman olen ratkaissut siten, että teen mahdollisimman paljon kotona, ei kulu aikaa salille tms. menoon. Mulla on säädettävät käsipainot, jumppamatto ja uusina hankintoina jumppapallo ja Personal Trainerit DVD:llä :lol: . Ähellän lattialla kannettava vierellä ja trainer antaa jenkkiaksentilla ja attityydillä ohjeita (Oh yeah, we did it! Great! Try harder! 8) ).
Sitten mulla on aerobic-treenejä videoilla, telkkarista kopioituja puolen tunnin treenejä.
Kodin ulkopuolella harrastan vain sauvakävelyä ja itämaista vastatanssia. Vatsatanssi vie puolitoista tuntia viikossa, onneksi paikka on 10 minsan kävelymatkan päässä. Nyt kesätauolla tanssin kotona, ei tartte kuin yksi marokkolainen/egyptiläinen tms. cd.
Kotitreeni on kotona työskentelevän helppo järjestää, tietenkin. Mutta nyt huomaan, että innostun koko ajan uusista jutuista, eikä innostukseni vanhoihin kuitenkaan katoa, joten lopputulos on: punttitreeniä, sauvatreeniä, jumppapallotreeniä, core trainingia (vatsateho + power jooga), napatanssia, tai chitä, sauvakävelyä, pyöräilyä, patikointia... Kuulostaa melkein ammattimaiselta, mutta ei ole sitä. Aikaa menee keskimäärin tunti-puolitoista päivässä, ja pakkoa en ota mistään.
Tavoitteena on paitsi spagaatti 50-vuotiaana, myös se että joskus vielä pääsen lattialta ylös käsillä auttamatta, pelkkien vatsalihasten voimalla. Siihen tavoitteeseen on vielä yhtä pitkä matka kuin spagaattiin (90 asteen kulma onnistuu tällä hetkellä :lol: :lol: )...
PS. Sen sijaan telkkaria en yksin kotona ollessani muista edes avata. Ajattelen, että aikaa löytyy aina siihen, mitä oikeasti haluaa. Tosin joskus sen ajan löytäminen vaatii tehokasta järjestelyä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 12:33:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla tuo salilla käynti onnistuu aamulla hyvin kun sali on työpaikalla.
Aamulla vaan ylös - koirat ulos ja niille ruokaa - työpaikalle - salille tunniksi- töihin ja aamupalalle.
Ainut ero "ei-salipäivään" on aamupalan siirtäminen treenin jälkeen.

Pratt <jo kaksi kertaa tänä syksynä treenannut ;))

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 12:37:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

rouvaQ kirjoitti:
Ajattelen, että aikaa löytyy aina siihen, mitä oikeasti haluaa. Tosin joskus sen ajan löytäminen vaatii tehokasta järjestelyä.

Jeps. Tämä pitää paikkansa. Olen "heilunnut" työmatkoilla auton ratissa istuessani ja koettanut muistaa heliutella jalkoja töissä. Ongelmana kun on se, että tuohon ruokailuun suttaantuu tunti (tämän ajan katson telkkaa, koska on sangen tylsää vaan istua ruokapöydässä ja tuijotella seinää tunti ;) kirjaa en taas viitsi sotata tuon syömisen yhteydessä ) ja sen jälkeen pitää vielä odotella ennenkuin alkaa jumppaamaan (aerobicit ja muut notkeutta vaativat jutut jätän muille nimim. edes sormenpäät ei yllä lattiaan - polviin kyllä... nippanappa...). Käsitöistä ja lukemisesta en myöskään ole valmis luopumaan (joskus oon lukenu kun oon polkennu kuntopyörää, mutta tuo ei ole oikein mun juttu - ei oikein osaa polkea sitä ja sit tulee takamus kipeeks, vaikka laittaa pehmusteitakin).
Kun joskus tahtoo ihan vaan ladata pattereitaan tän kohtuullisen rankan aivotyöskentelyn vastapainoks ja sit syksyllä tarttee taas löytää aikaa erinäisten kouluhommien tekemiselle (minkäs sitä ihminen tyhmyydelleen mahtaa - ihan pakko lukee itelleen korkeempi koulutus :roll: ). Eli aika on äärimmäisen tiukalla (hyvä, että sitä riittää edes ruoan tekemiseen ja sen nauttimiseen sitten kun kouluhommelit alkaa kunnolla).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 14:19:39 
Tanssahtele ruokaa laittaessasi, venyttele sängyssä oikein perusteellisesti aamuin illoin, siivoa siivousliikkeitä ylikorostaen, pyörittele jalkateriä tietokoneen ääressä istuessasi, samoin olkapäitä, vedä vatsaa sisään seisoessasi odottamassa jotakuta (niin että jännität koko lantionpohjan vetämällä ikäänkuin napaa sisään ja päästät sitten rennoksi) jne. :D

Mulle kanssa lukeminen on tärkeää, mutta esimerkiksi juuri nyt en ehdi lukea kuin työhön liittyviä kirjoja :( .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 06:45:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos rouvaQ oivista vinkeistä! Olen huomannut, että laulaminen autossa työstää myös vatsalihaksia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 06:55:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

glenni kirjoitti:
Kiitos rouvaQ oivista vinkeistä! Olen huomannut, että laulaminen autossa työstää myös vatsalihaksia.

Jos vetää vatsaa sisään ja laulaa samalla autoa ajaen niin
a) kehittyvätkö tällöin sisemmät vatsalihakset
b) liikenneturvallisuus kasvaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 06:57:48 
Mun entinen napatanssinope tanssitutti olkapäitään ja rintakehäänsä ajaessaan. Ei tietääkseni ole ajanut kolaria koskaan. Sen sijaan toiset autot on saattanut ajaa ojaan naista tuijottaessaan... :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 15:06:11 
Poissa
sintti
sintti

Ylös ulos ja lenkille! Tänään meinasin, etten millään ehdi. Mutta jos ajattelisi toisin; En ehdi muuta kun pitää käydä lenkillä. Se muu ei ole niin tärkeää, jos siitä ei saa rahaa. :lol:
Olisi pitänyt tytär viedä tyttökaverin luo AUTOLLA! Voi hitsi, kun olen opettanut jälkipolvenkin laiskaksi. Nyt tehtiin mukava pyöräretki tytön kanssa, minäkin sain saattomatkasta puolituntia hikipyöräilyä, ja tyttären kunto ja itsetunto kasvaa kun jo melkein 12-vuotiaana selviää itse kyläreissuistaan.
Kekseliäisyyttä, rajojen muuttamista, innostusta; sitähän tämä uusi elämäntapa vaatii. :idea:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-06 19:09:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

almuli voisi suositella erittäin lämpimästi ihan perusvenyttelyä. Jos tahtoo alkaa kikkailla hienoilla nimillä, ehdottaisin Method Putkistoon ja pilatekseen tutustumista. Ihanteellisinta olisi käydä peruskurssilla, jotta oppisi oikean hengityksen, mutta ne ovat yleensä turkasen kalliita. Bob Andersonin Venyttely-kirja on myös loistava opus. Omaa kroppaa kuuntelemalla yleensä pääsee venyttelyssä aika pitkälle, minkään ei pidä käydä kipeää, vaan tuntua "makealta" 8)

Toinen juttu on sitten nuo maanmainiot kotipainot :). Itse treenailen niillä muutaman kerran viikossa lähinnä reisiä, pyllyä, kylki- ja käsilihaksia.

Näiden lisäksi kun käpsyttelee kauppa-, koulu- ja työreissut, on olo jo aika freesi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00