karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-27 18:10:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hikoilun lisääntyminen
ViestiLähetetty: 2010-08-14 15:36:58 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

Aloitin epäsäännöllisen kauden jälkeen taas raskaamman liikunnan, eli ohjelmassa nykyään hölkkää ja salitreeniä golfin lisäksi. Hillerit on mulla olleet puolitoista vuotta 20 - 50 / vrk.

Uutena puolena on treenissä nykyään se, että heti sykkeen noustessa alan hikoilla kuin sika, siis ihan noroina päästä, käsivarsista, selästä, jopa jaloista lorisee. Alan ymmärtämään, miksi ihmiset kantavat salipyyhettä mukanaan, ennen ei ole ollut minkäänlaista tarvista sellaiselle. Kun treenasin joitakin vuosia sitten (huomattavasti parempikuntoisena kuin nykyään) kovaa hyväkarpilla, saatoin vetäistä kaksi spinningiä putkeen, eikä edes nenä kiiltänyt, mutta nyt viiden minuutin päästä roiskin hikeä ympäriinsä ja ripsivärit valuu poskille. Onneksi tämä geysir ei ole tuonut hajuhaittoja mukanaan, ainakaan omasta mielestäni en haise yhtään pahemmalle kuin ennenkään. :roll:

Ja joo, olen pannut merkille, että kesä on ollut lämmin, eikä tämä ilmiö mielestäni johdu siitä. Bmi on mulla 26,7, eli jonkin verran on liikaa painoa mukana raahattavana, mutta olen myös melkoisen vahva ja lihaksikas emäntä.

Onko muilla samoja kokemuksia ja ehkä teoriaa, mistä johtuu ja jatkuuko karppauksella maailman tappiin? Aineenvaihduntaanhan tämä tietenkin liittyy ja on kaiketi ihan hyvä merkki, vai kuinka? Ilmeisesti kehon jäähdytyssysteemi on herännyt ja toimii turbo boostilla tai jotain? Kilppari on mulla kunnossa, eli siitä ei ole kyse. Olen kyllä karpilla huomannut, että nesteet tulevat muutenkin suoraan "läpi", eli tätä nyt tapahtuu pissaamisen lisäksi myös ihon kautta.

Viestin otsikko: Re: Hikoilun lisääntyminen
ViestiLähetetty: 2010-08-14 15:48:16 
Poissa
Leijona
Leijona

Kehon normaalia toimintaa. No hätä. Terveen ihmisen merkki.

ViestiLähetetty: 2010-08-25 11:59:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miulla on käynyt samoin kuin siulla. Eikä pelkästään kuuman kesän takia. Ennen en edes hikoillut saunassa kunnolla ja nyt riittää 80 asteen löylyt kunnon hikeen. Samoin salilla pyyhe on tarpeeseen.

Hajuhaittoja ei hikoilusta miullakaan ole. Ainakin kuona-aineet poistuu kropasta :lol:
Kävin jo tarkistuttamassa hormonitasot kun luulin, että vaihdevuodet ovat iskeent, mutta arvot olivat normaalit...

ViestiLähetetty: 2010-08-25 15:41:12 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Joo, täälläkin valuu noroina :shock: Tosin osaksi on myös auttamassa kookosöljy ja karnitiini jotka kumpikin lisäävät lämpöä ihan simona. Hirvitti kun viikonloppuna kävin uudestaan astangan alkeiskurssin ja meikätytöltä tippui lärvistä hikipisaroita joogamatolle ja niitä valui silmiin koko ajan (pitäisikin ottaa kasarityyliin hikinauha päähän ens kerralla). Tosin kyllä siellä roiskui muillakin :lol:

En tiedä sitten loppuuko tämä ikinä, mutta ainakin se on merkki siitä että energiaa palaa :mrgreen:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-08-25 17:38:11 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

Hikinauha täälläkin ostoslistalla... Hankintaa odotellessa olen käyttänyt huivia, joka sekin stoppaa norot ennen ripsiväriin ehtimistä.

Itse en pidä L-karnitiinia syypäänä, nimittäin hikoilu oli tällaista jo ennen sen käytön aloittamista.

Ennen huvitti kovasti ne tyypit, joiden jäljiltä salilla oli lattia märkänä, mutta eipä naurata enää!

ViestiLähetetty: 2010-09-10 10:49:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä, että löysin tämän ketjun.. olin eilen spinnissä pitkästä aikaa ja tunnin jälkeen olin kuin uitettu :shock: t-paita oli aivan litimärkä selästä varsinkin. Ei kukaan muu sillä tunnilla ollut noin hikinen enkä koskaan ennen ole tällaista kokenut spinni-tunnilla. Mitähän sitä keksisi laittaa seuraavalla kerralla päälle? Hyvä, ettei lammikko tullut pyörän viereen.

ViestiLähetetty: 2010-09-10 13:28:28 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

Treenivaatteeksi mustaa ja ihonmyötäistä, niin ei hikiläikät näy 8)

ViestiLähetetty: 2010-10-11 09:35:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itselläni tuo hikoilu on selvästi lisääntynyt karppauksen aloituksen jälkeen. Hikoilen hulluna vaikka en tekisi mitään ja yöllä myös. Ja tulee semmosia kuumia aaltoja välillä eikä vielä liity vaihdevuosiin :D . Pissalla myös saa ravata alvariinsa. Onko tää vaan nyt aloituksen yhteydessä vai jatkuuko?

ViestiLähetetty: 2010-10-11 11:01:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sama vika rahikaisella.

Kiusallinen juttu, mutta treenatessa koen sen pelkästään positiiviseksi.
Vähän niin kuin saunassa, uitettu koira-tyyppinen hikoilu kuuluu asiaan.

ViestiLähetetty: 2010-10-13 18:07:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sama täällä!

Pari vuotta sitten (karppasin myös silloin) ei tällaista ongelmaa ollut, mutta nyt n.vuoden säännöllis-epäsäännöllisen repsahtelun jälkeen aloitin taas rankan liikunnan, ja voi jesse sitä hien määrää.

Äsken combatissa piti välillä kesken kappaleiden lähteä pyyhkimään hikeä, kun valui noroina silmiin ja näkökenttä sumeni. :lol: No, ei siinä, ainakin näyttää siltä, että olen treenannut ja kovaa. :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-11-11 13:05:24 
Poissa
sintti
sintti

Mulle on myös käynyt niin, että vasta karppauksen aikana olen todella hionnut. Entisessä elämässä ei koskaan otsalta valunut hikipisaroita, vaikka kuinka urheili. Nykyään on pyyhe oltava matkassa salilla ja ryhmäliikuntatunneilla. Vaatteet on lähes läpimärkiä tunnin huhtomisen jälkeen.
Mutta hyvä se vaan on, että aineenvaihdunta pelaa nyt :)

ViestiLähetetty: 2010-11-11 14:16:53 
Poissa
sintti
sintti

Minulla hikoileminen on lisääntynyt iän myötä. Nuorempana tuskin kostui otsakaan kun nykyään esim tanssiharkoissa olen ihan kalsarita myöten läpimärkä hiestä. Huvittaa joskus kun hikeä valuu niin, että silmiä kirveltää.

Hikipyyhe mukaan ja eiku menoksi taas. Hyvä puoli tässä on sentään se, ettei puhdas hiki haise :)

ViestiLähetetty: 2011-03-22 19:36:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vanhaa keskustelua herättelen, kun tälläisen ennestään löysin. En ole ennen hikoillut juuri ollenkaan, paitsi kesällä kuumina päivinä juostessa selkä hikoilee. Sekin kyllä lähinnä juomavyön alta 8)

Nyt sitten kävin aika lepsulla muokkaus tunnilla ja ai että kun valui hikeä! Otin kyllä homman positiivisessa mielessä: näkyy päällepäin, kun läskit lähtee :wink:

Karppausta: http://www.intosj.blogspot.com
Koiruuksia: http://www.qaponblogi.blogspot.com

ViestiLähetetty: 2011-03-24 22:22:32 
Poissa
sintti
sintti

Muakin hiotuttaa jumpissa nykyään ihan älyttömästi. Joku kanssajumppaaja vielä aattelee että "kylläpä tuo läskipossu pienestä hikoaa". Ylipainoa on vielä riittävästi, mutta kyllä tämän laardin alla ihan oikeasti on lihastakin :).

ViestiLähetetty: 2011-03-26 20:28:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Musta on hienoa ku hiki lentää jumpassa, onpahan sellai olo et on jotain tehnytkin! jos olis paita kuiva eikä naama olis punainen sen jälkeen niin tuntuis ettei olis missään ollutkaan. :)

mut onkos kellään mitään suositeltavaa deodoranttia mitä vois käyttää noin siviilissä? mulla kun meinaa olla ongelmana et kainalot hikoaa ihan normitilanteissakin, ei mitään jännitettävää tms. mut kainalot on märät. :( melkoisen epämiellyttävää... koko ikäni siitä kärsineenä toivois jo saavan jonkinlaista apua. minnekään leikkauksiin tai nappuloiden syöntiin en kyl tahtois ryhtyä.

ViestiLähetetty: 2011-03-26 21:01:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ainoa, joka on tehonnut voimakkaaseen hikoiluun itselläni on Absolut Torr apteekista - on käsittääkseni vahvinta mitä markkinoilla on. (Triple Dry my ass). Käyttöohjeita pitää noudattaa tarkalleen, niillä on merkitystä. Jos ei noudata:
- kainalokarvojen ajelun jälkeen saa palaneet kainalot
- päivisin hikoilu estää aineen vaikutuksen
Eli vain kuivalle iholle nukkumaan mennessä. Jos perspiroi kovasti öisin, ei välttämättä toimi..
Mutta jos tällainen vaiva on, kannattaa kokeilla. Pienehkö määrä ainetta riittää.

Tää ei oo deodorantti vaan alkoholi, jota käytetään silloin tällöin. Tällä pitäis pystyä jättämään ihannetapauksessa dödön kokonaan pois. Voikin olla hyvä idea käyttää hoitojen aikana päivisin kosteusvoidetta tai kookosöljyä kainaloissa, jos on herkkä iho. Ei lainkaan antiperspiranttia ym.

--- edit, täydensin ja siistin

ViestiLähetetty: 2011-03-26 22:09:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

henttu23 kirjoitti:
Ainoa, joka on tehonnut voimakkaaseen hikoiluun itselläni on Absolut Torr apteekista - on käsittääkseni vahvinta mitä markkinoilla on.

Kiitos henttu!
Täytynee mennä ostaan sitä(kin). kaikkea täs on tullut kokeiltua, muttei tunnu mikään tehoavan. Ens viikonloppuna pitäis häihin mennä vieraaksi ja on ikävää jos mekon kainaloissa on märät läiskät. :( heti maanantaina apteekkiin ja sit testailee. :)

ViestiLähetetty: 2011-03-26 23:32:24 
Poissa
sintti
sintti

apua jos minulle käy samoin, oon aina muutenki hikoillut kamalasti :lol:

ViestiLähetetty: 2011-06-22 15:41:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

On tässä tullut ihmeteltyä tätäkin luonnonilmiötä. Aiemmin tarvitsi töissäkin olla dödöä vessan kaapissa, mistä sitä laitoin tarvittaessa, hikosin päivittäin kevyessä seisomatyössä ihan reippaasti. Nyt karpatessa olen alkanut liikkumaan ja hikeä puskee liikkuessa joka paikasta ihan simona, jopa jalat ovat märät nilkkoihin asti hölkkälenkin (3-4km) jälkeen. Niskassa tuntuu kastemato tai joku isompi valuvan kaulaan ja välillä pelkään korvakuulokkeiden puolesta. Mutta kainalohiki on hävinnyt, jopa päivittäinen suihkun jälkeinen dödö on jäänyt, kun ei vain hikoa enää kainalot. Sinänsä ihan sama, kainalohiki tuppaa aina tuoksumaan, toisin kuin urheiluhiki. Tai ainakin mä luulen niin..?

ViestiLähetetty: 2011-06-24 12:40:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jaahas, tähänkin löytyi vastaus foorumilta :D Eilen ihmettelin saunassa hikoiluani, koska aikaisemmin ainoa kosteus saunoessa iholla oli joko suihkusta tai saunailmasta tiivistynyttä.. Nyt ihan normaalilämpöisessä saunassa ilmestyi hikipisaroitakin! Loistavaa, että karppauksen vaikutuksia näkee joka päivä :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00