Sam kirjoitti:
Kaikkina kolmena.

Toisaalta jos painosi ei ole laskenut yhtään, niin vaikea uskoa, että lihasmassaakaan olis lähtenyt.
Juu, en usko: painoni pikemminkin pyrkii ylöspäin kuin alaspäin.
Sam kirjoitti:
Millä tuo on mitattu? 17% on aika pieni rasvaprosentti naiselle. Onko tuo sellainen rasvaprosentti, jonka pysyy sinulla helposti?
Se on mitattu sellaisella ilmeisesti sähköiseen johtavuuteen perustuvalla laitteella. Olen vähän skeptinen niiden suhteen, sillä vuosia aiemmin eräs toinen, mutta samanlainen ei antanut mitään lukuja

Olinkin silloin varmaan yli 10 kg laihempi... alipainoinen! Uskoisin, että tuo 17% pysyy kohtalaisen hyvin

Sen olen havainnut, että kun minulla ei ole mahdollisuutta treenata painoni pikemminkin pyrkii laskemaan kuin nousemaan (

lihasmassa alkaa vähentyä ja voimakin luonnollisesti vähenee...)
Sam kirjoitti:
Liiallisesta hermostollisesta rasituksesta. Eli vaarana se on painoilla harjoiteltaessa liian usein, liian suurella intensiteetillä ja/tai liian "loppuun" asti. Toisaalta harjoittelun tarkoitushan onkin rasittaa elimistöä hiukan yli, mutta jossain vaiheessa pitää myös päästä palautumaan ja ylikompensoitumaan. Eli rasitus-palautuminen-ylikompensaatio.
Lihas palautuu yleensä melko nopeasti, hermosto ei, jos se vedetään joka harjoituksessa tilttiin.
Jaa-a, no en usko, että 2-4 kertaa on liikaa, vai? Ja en kuitenkaan aivan "tilttiin" asti vedä treenejä loppuun--pitäähän minun jaksaa vielä kotiin pyöräillä

No tosiasiassa en kai vedä edes kovin lähelle sitä... Mitä tuo
ylikompensaatio on?
[quote"Sam"]Syö vähemmän.

Eli lihaserottuvuus on lähinnä kiinni rasvaprosentista. Toki, jos siellä alla ei ole juuri ollenkaan lihasta, niin eihän se voi erottuakkaan[/quote]
Jaa-ha, no tämähän oli aivan Suomen kieltä

Juu, pitänee vähän tarkkailla syömisiäni. Juu, on tuota lihasta enemmän kuin aikaisemmin, mutta en nyt kuitenkaan mikään bodarikaan ole

Kuulemma kuitenkin urheilullisen näköinen: paksut (omasta mielestäni) reidet ja vaatekokoani (s) leveämmät hartiat...
Kiitti Sam kovasti tiedoista. Tuon
lihaserottuvuuden saaminen tuskin on ongelma, mutta jos vähennän syömisiäni -voimanikin vähenevät ja miten sitten käykään lihaksilleni...
Yst.terv. Vanilli