karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-24 15:02:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 581 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 730 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-09 19:49:15 
Poissa
sintti
sintti

Jipii! Oli kyllä niin kivaa tuolla ensimmäisellä tunnilla että.. Onneks vuosien pähkäilyn jälkeen taas raahauduin mukaan tähän hommaan. Mukavia heppoja, mukavia ihmisiä,mukava vesilillukeli ja mukava mutakenttä!

Suosittelen kaikille jotka pelaavat vielä pitäiskö mun-peliä..todellakin pitäis. Ainoa asia mikä mua tällä hetkellä harmittaa on se,etten mennyt takaisin hevostelun pariin jo vuosia sitten.

Tästä hommasta taitaa seurata viikon kestohymy, joka uusitaan tietty kerran viikossa.Happy happy joy joy,sisäreidet huutaa saletisti hoosiannaa huomenna

:D :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-09 21:23:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ratsastus on mukavaa puuhaa.. itsekin harva se päivä unelmoin, että vielä jonain päivänä taas aloitan. Sitten kun on tarpeeksi rahaa siihen :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-09 21:47:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja minun tiistainen ratsastus jäi haaveeksi. Syynä se, ettei kenttää oltu saatu putsattua lumesta. Kun sitä kuitenkin on 60 cm. Ja ollut joulukuun käyttämättömänä. Mutta kyllä minä vielä tästä sinne ryntään.

painon kehitys
HURUKARPPI
2.1.2007 81,3 kg, pituutta joka päivä sama 167 cm. Tavoite 1=75 kg, tavoite 2=70 kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-15 17:40:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Selkä on minulla niin kipeänä, ettei tehnyt mieli nousta selkään ollenkaan. Sen sijaan päästin tamman kentälle riekkumaan. Tosin tamma ei meinannut ensin älytä että on lupa riekkua.

Kuva

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-18 21:11:56 
Poissa
sintti
sintti

Kivoja kuvia!

Ei ois pitäny mennä viime tiistaina tunnille pelkässä hupparissa ja villapaidassa..koko viikon ollu armoton kurkkukipu ja räkätauti. Kyllä mustaherukka finrexin on parasta..tosin taitaa olla sokeria melkoisesti,menee ketoosi pilalle,höh.

Meinas opettaja heittää mut uuteen ryhmään, joka ois ratsastanut vuoden päivät tunteja. Mä päätin nyt alkuun kuitenkin pysytellä tossa alkeisryhmässä ja katsoa miten homma sujuu..Ihana kuitenkin huomata, ettei kaikki "taito" ole hävinnyt tän 10-15 vuoden aikana, jolloin viimeks tuli ns. aktiivisemmin ratsasteltua.

Opettaja sanoi,että vihjaise sitten jos tunneilla alkaa turhauttamaan, niin siirretään mut sitten sinne toiseen ryhmään. Tosi ihanasti ajateltu opettajalta, aivan loistava meininki. Nyt ei oo vielä ainakaan kiire,tää on niin ihanaa touhua että ravailukin jo riittää tässä vaiheessa :)

ViestiLähetetty: 2007-01-18 21:18:14 
Poissa
sintti
sintti

Kotisiili kirjoitti:
Eli löytyykös täältä muita hevoshulluja :D ? Jos löytyy, niin kertoillaankos vähän faktoja:

- Kuinka kauan olet harrastanut?
- Missä käyt ratsastamassa?
- Onko omaa pollea?
- Mitä nyt mieleen juolahtaa... 8)

Täällä ilmoittautuu kauan hevostellut, mutta karppailua vasta aloitteleva ratsastuskarppi! Aion olla hyvä/pahakarppi, eli karppailla ahkerasti viikolla ja viikonloppuisin mennä ihan fiiliksen mukaan näin aluksi. Meillä kun syödään viikonloppuisin aika paljon (oikeastaan kokoajan) ulkona...

Ratsastanut olen nyt 17 ( :shock: ) vuotta. Tällä hetkellä olen Englannissa opiskelemassa, eikä omaa hevosta ole. :( Ratsastuskin on jäänyt täällä vähemmälle, kun tunnit maksavat sen £25, joka on mun opiskelijabudjetille aivan liian kallista! :cry: Enitetn tykkään esteratsastuksesta ja kentästä, kisannutkin olen vaatimattomalla tasolla molempia sekä lisäksi koulua.

Tulevaisuudessa olisi haaveissa saada oma poni... Roduissa kilpailevat täykkäri (no okei, se ei ole poni :roll: ), welsh cob ja suomenpienhevonen. Hakusessa olisi hyvä monitoimipolle jolla voisi tehdä kaikkea. Nyt pitää vaan päästä pois yliopistosta ja saada sellainen työ, jolla hevosenpidon voi rahoittaa! :D

Kiva että löytyi tällainenkin hevostopic! Harrastatteko muuten mitään muuta liikuntaa ratsastuksen lisäksi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-18 23:22:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällä yksi höperö.
Olen ratsastellut 5-vuotiaasta asti, elikkäs reilut 23 vuotta :lol: Kotona harrastan enää, mieli ei tee kilparadoille, ei oo pitkään aikaan tehnyt. Mulla on neljän hevosen talli kahdella omalla ja kahdella vuokralaisella :)

ViestiLähetetty: 2007-01-19 09:13:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Chilli kirjoitti:

Kiva että löytyi tällainenkin hevostopic! Harrastatteko muuten mitään muuta liikuntaa ratsastuksen lisäksi?

Joo, jumpassa käyn, hölkkäilen satunnaisesti, hiihtäisin jos olis lunta, kesällä pyöräilen, ja astangajoogaan. Joogaamalla olen saanut keskikropan lihaksia hallintaan ja istunta on ihan erilainen kuin vuosi sitten kun en joogannut.
Jee, tänään lähdetään heppasen kanssa leirille viikonlopuksi, luvassa kunnon kouluvääntöä maneesissa ja tätiratsastajalle sopivia pikkupikku-esteitä :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-19 13:39:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Glunk, ens viikolla ois tarkoitus mennä ratsastamaan piiiiitkän tauon jälkeen. Säännöllisestä ratsastamisesta on aikaa 15 vuotta, hevosen selässä satunnaisesti oon käynyt sen jälkeen. Viimeksi menneenä kesänä, kiersin jokusen kierroksen ympäri kenttää ja sitten petti kunto :P

Tarkoitus olisi elvyttää harrastus ihan jokaviikkoiseksi, katsotaan nyt miten eukkojen ekalla kerralla käy. Sain kaverinkin mukaan niin tulisi ehken lähdettyä hanakammin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-20 21:09:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meitsi oli tänään istuntakurssilla. Ja kyllä teki hyvää! 2,5 h ratsastusta parissa erässä, siitä puolisen tuntia liinassa, ilman jalustimia, ilman ohjia... Silmät kiinni ja ravia, kädet sivuilla :D Toisen tunnin ratsastin ponilla! Minä, ponilla! No okei, se oli rotevaa tekoa, en mä muuten olisi sinne uskaltanutkaan kiivetä, mutta kuitenkin :D Se on ollut yksi asia johon olen laihdutuksessani tähdännyt kokoajan! Jihuu!

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 22:54:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällä kanssa yksi ratsastaja ilmoittautuu! :lol: Ratsastusta olen harrastanut reilut 11 vuotta ja oma kultainen suokkipoika (13v, i. Vokkerin Liikku Hå ei. Vieterin-Vilo) ollut n. 2 1/2 vuotta. Hieno monitoimiheppa jonka kanssa voi puuhata kaikenlaista. Esteitä ja koulua treenataan kovasti, muutamat estekisat läpikäyty kun tuo on enemmän estetyyppiä (ei kyllä rakenteeltaan, sellainen jössikkä ). Ko. HeC-B Re. 90cm
Mukava harrastus hienojen eläinten parissa ja tallilta on löytynyt monta hyvää ystävää. Ja paras ystävä on tietenkin oma mussukka :smt054
Ratsastuksen lisäksi lenkkeilen niin paljon kuin suinkin pystyn.

pituus 160cm, ikää 18v

Karppaus aloitettu 17.1.06

ViestiLähetetty: 2007-01-24 08:14:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Chilli kirjoitti:
Harrastatteko muuten mitään muuta liikuntaa ratsastuksen lisäksi?

Juuh, harrastellaan muutakin: punttisalia 2-3 x viikossa ja jotain aerobista 2-3 x viikossa. Ratsastamaan pääsen vaan kerran viikkoon ainakin tässä vaiheessa, kiitos pk-seudun sikakalliiden tuntihintojen!

BTW, kyllä kaikki kallistuu vuosien kuluessa! Kun silloin 19 vuotta sitten aloitin alkeiskurssin, oli tuntihinta 25 markkaa. Nyt se on saman euroissa, eikä ihan riitäkään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-24 09:20:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla meinaa olla aika- ja rahapula. Kun lähes joka päivä menee tallilla töiden jälkeen useampi tunti, en oikein jaksa harrastaa muuta. Kaikki rahatkin tuntuvat menevän hevoseen...

No, luonnossa tulee liikuttua kesällä paljonkin ja nyt aloitin joogan. Koirien aknssa lenkkeillään mutta en oikein osaa laskea sitä liikunnaksi. Tavallista kävelyä. Yritän käydä ohjatuilla tunneilla 1-2 kertaa viikossa mutta sen hyvä puoli on että kotonakin voi harjoitella jos ei ehdi tunnille. Ja parantaa muuten istuntaa!

Istunnasta tuli muuten mieleen, suosittelen kaikkia istunta-asioista kiinnostuneita lukemaan Mary Wanlessin Mielekästä ratsastusta. Oma ratsastuksenopettajani suositteli sitä minulle ja kirjasta todella oli apua. (Mulla on surkea istunta)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-24 22:08:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olipas tunti tänään, olen aiva puhki. 40 min ympyrällä taivutuksia ja väistöä ravissa ja laukkasiirtymisiä, vitsi olin puhki tunnin jälkeen :smt080
Hevosella takana 2 vapaapäivää ja sunnuntainakin kevyt liikunta joten virtaa oli runsaasti ja töitä sai tehdä urakalla jotta jaksoi keskittyä. Huomenna hyppäämän ja virtaa saakin sitten olla :lol:

pituus 160cm, ikää 18v

ViestiLähetetty: 2007-01-25 15:27:07 
Poissa
sintti
sintti

Kotisiili kirjoitti:
BTW, kyllä kaikki kallistuu vuosien kuluessa! Kun silloin 19 vuotta sitten aloitin alkeiskurssin, oli tuntihinta 25 markkaa. Nyt se on saman euroissa, eikä ihan riitäkään.

Jep, ja täällä Brittilässä tunnin hinta on £25, eli n. 39€! Ei paljon opintotuilla ratsastella! :roll: Hassua sekin, että täällä saa jo DIY-tallipaikkoja alkaen £15 per viikko, eli oman hevosen pitäminen on tallipaikan hintaa katsottaessa halvempaa kuin tunneilla käyminen! :shock: Kyllä mullekin tulee sitten hevonen kun olen valmistunut, en vaan vielä tiedä millainen... :smt055

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 16:27:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulee suomessakin jo halvemmaksi ostaa oma kuin ratsastaa tunneilla, jos siis ratsastaa tavoitteellisesti ja useamman kerran viikkoon. Minä maksan viikossa tallivuokraa sellaisen vajaan 70 euroa, ja tunti kun tosiaan maksaa sen parikymppiä. Eli jos ratsastuskerrat alkaa lähentyä neljää viikossa, niin voi jo alkaa harkitsemaan omaa. Itse ratsastin pari kk 5-6 päivänä viikossa, sitten tuli oma hevonen. Vaikka siis itse en mitenkään tavoitteellisesti edes ratsasta. Toki tuo oma sitten syö sitä rahaa tarvikkeina, kengityksinä ja ell kuluina, mutta en pois vaihtaisi siltikään :lol:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 17:15:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Itsekkin laskeskellut, että oma hevonen tulee halvemmaksi (vuokra + tunnit kk) kuin ratsastustunnit koulun hevosella 4krtvk/kk. Sitä paitsi oman kanssa voi tehdä muutakin, maastot/valmennukset/kilpailut tms. kaikilla kouluilla ei siihen tuntihevosella ole mahdollisuutta. Ja tietenkin on kiva kun oma kaveri odottaa siellä tallilla.
Ja mä ainakin rakastan varusteiden ostamista :smt101

Muok. laskin, että hevoseen menee kk. n. 200€ (vuokra, tunnit), en laskenut valmennuksia, madotuksia, influenssaa, keng. Vain ne mitkä menee joka kk.
Tunteihin menisi siis 4krt.vk/kk 240€, joten välillä pääsen oman hepan kanssa halvemmalla ja joskus taas menee yli 300€ kun on valmennukset ja kisat ja kengät tms.

pituus 160cm, ikää 18v

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 21:27:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

carpcess kirjoitti:
Glunk, ens viikolla ois tarkoitus mennä ratsastamaan piiiiitkän tauon jälkeen.

Dodi, nyt on käyty :) Vähänkö oli kivaa piiiitkästä aikaa. Kunto ei oikein piisannut, mutta paljon paremmin sujui kuin osasin ees toivoa. Ens torstaina uudestaan 8)

Missä talleilla Tampereen seudun ratsastavat karpit käyvät tunneilla?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-26 09:26:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

[quote="carpcess]Missä talleilla Tampereen seudun ratsastavat karpit käyvät tunneilla?[/quote]

Mulla on nyt ratsastus tauolla lastenhoidollisista syistä, mutta olen käynyt Hovin ratsutilalla Vesilahdessa. Siellä on ihiania arabeja ja mahdollisuus harrastaa lännenratsastusta.

http://www.hovinratsutila.fi/

iHerbin 5 $:n alennuskoodi uusille tilaajille PUK081

http://Vitacost.com is my fave place for health. Shop thru my link and get $10 off! http://bit.ly/uWuFCB

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-26 09:43:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minejjaksa kun pollella on niin törkeesti virtaa että vähintään parin tunnin reipas liikutus per päivä tuntuisi olevan sille sopiva määrä... kun täti haluis vaan välillä köpötellä ja ihailla maisemia niin yks karvaooppeli olis mielummin menossa tuhatta ja sataa niin että lumi pöllyää... Enkä raaskis millään koko ajan kieltää sitä menemästä, mutta sitä pitää tehdä jos meinaa pitää homman hanskassa. Tarttis löytää joku asiallinen liikuttaja hevoselle, kun en ehdi itse joka päivä. Että haloo vaan vihtiläiset karpit, täällä olis kiva polle tarjolla. Karppius ei ole välttämätön vaatimus ratsastajalle :lol: mutta pitkä pinna ja rauhallisuus on.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 581 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 730 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00