Tiko kirjoitti:
On. Kuulun siihen ikävän SuSu-ryhmään.
Tosin olisi niitä varmaan enemmänkin, kun miehet olisivat suostuneet ottamaan minut mukaan sukelluksiinsa täällä Suomessa. Se vain ei kuulemma onnistunut kun en heidän mielestään pidä sukelluksesta ja kuulu heidän ystäväpiiriinsä.

Huhhuh. Itse olen käynyt "vastaavat" kurssit suomessa sukellusseuran järjestämänä (CMAS). Ykköskurssiin kuului 10h allasharkkoja ja muistaakseni 6kpl avovasiharjoituksia. Jatkokurssille ei edes huolittu, ellei ollut harjoitellut välillä (vaatimuksena vähintään 20 avovesisukellusta, joista vähintään 10kpl yli 10m syvyyteen). Jatkokurssiin kuului allasharkkoja 4h ja 6kpl avovesiharjoituksia.
Olosuhteet suomessa on NIIIIN erilaiset, että suosittelen aloittamaan harjoittelun todella iisisti ja huomattavasti kokeneemmassa seurassa.
Millä varusteilla täällä suomessa sukeltaisit? Mikäli ajattelit vain hypätä kuivapukuun ja loikata mereen, niin muistutan, että se on hyvin erilainen käyttää ja vaatii koulutuksen.
Bytheway, huomasitteko tämän:
Sukellusonnettomuus sunnuntaina(Lisäys: toi hylky, jossa toi onnettomuus kävi on surullisen kuuluisa siitä, että siellä aina käy jotain, vaikka yleensä onneksi vain "läheltä piti"-tilanteita. Kesän leirillä mun piti myös sukeltaa sinne, mutta oli ollut edellisellä sukelluksella ongelmaa korvan kanssa, joten jouduin jättämään väliin...ehkä hyvä

)