karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-14 08:47:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 581 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 126 27 28 29 30 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-06-28 10:39:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kyllä se huoneentaulu "ennen oli rahaa ja ystäviä, nyt on hevonen" tuntuu jokseenkin paikkansa pitävän.
Toivotaan, että tulee kuntoon ja jos ei, niin voimia ratkaisuihin!

ViestiLähetetty: 2013-06-28 10:50:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin, ku tää on jo kolmas hevonen mitä oon ite laittanu ja sit käy näin.. nI tuntuu että kohta vaihdan lajia :(

Jokin keino löytyy aina.
- Benjamin Disraeli

ViestiLähetetty: 2013-07-05 06:58:47 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Voi raukkaa. :smt056

Hepat on niin :smt052 :smt052 :smt052

Sitten lannistaa, jos sama tapahtuu usein. Tulee vaan liikaa mieleen kaikki pettymykset, pettymys siihen, että siitä omasta ystävästä ja treenattavasta ja omasta ammattitaidosta ei pääsekkään nauttiin niin kuin on unelmoinu. Pettymys siitä, että pitää luopua.

Heppasi on niin kultasen näkönenki vielä! Ja olen kuullut, että luonnekin on mahtava. Koetahan pärjäillä ja päivitä kuulumisia.

ViestiLähetetty: 2013-07-15 11:11:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Odotan tänään tekstaria orinpitäjältä, onko 17 vrk ultrassa löytynyt ketään...

ViestiLähetetty: 2013-07-21 11:52:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos XAIJA - muru lohdutuksen sanoista! Ilmeisesti ne teksi, sillä me ollaan tänään VIIMEINKIN menossa heppojen kanssa viikoks kenttäkurssille!!! Heppa on siis parantunut ja taas päästään treenaamaan! Mie oon oottanu ku kuuta nousevaa, että pääsen maastoesteille taas Siirin kanssa ja nyt se tapahtuu!!! Jos kaikki menee hyvin, päästään starttaamaan elokuussa Keravalla :) Nyt vaan meni tän pitkän saikun vuoksi tavotteet uusiksi tälle kaudelle, mutta pääasia että pääsee taas tekemisen makuun.

Mitäs tykkäätte http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7898113 ;) JOs tälläsen hommais....

Suzi: miten kävi?

Jokin keino löytyy aina.
- Benjamin Disraeli

ViestiLähetetty: 2013-07-21 14:13:32 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Miekin jouduin muruseni myymään, mutta se meni kyllä ihanaan, tosi hyvään kotiin!

Meni perheelle, jonka tärkein arvo ratsastuksessa on luonto, suhde hevoseen ja kaikesta rennosti nauttiminen, ja samalla kuitenkin kehittyy moneen suuntaan (ei siis kilpailu, joka puolivilleillä etiohevosilla oli vaikeata). Kanadalaisperheeseen, jossa on 13- ja 14-vuotiaat tytöt, jotka käyvät Kanadassa treenaamassa leireillä ja tallilla... ja ei tullut yhtään haikea olo, kun ite sairastelin ja väsyin, ja tiedän ja näin tyttöjen tulevan kultapienoiseni kanssa tosi hyvin toimeen!

Omistin siis n. 15-vuotiaan hevosen, jolla oli varsan mieli, puudelin halu tulla rapsuteltavaksi ja josta sain treenattua tosi huipun estetykin, se oli tosi ketterä cowboy-show-hevonen! Cowboyhommiin tosin vähän liian pieni ja kevytrakenteinen, antilooppi. ;)

Taas sitten aion mennä Pietarin välisijoituspaikassa itselleni ratsastamaan! Suomessa pitää katella, millon siihen alkaa olla varaa ja aikaa...

Muutan Etiopiasta Suomeen ja tuon hevosen sijasta Helsinkiin aviomiehen. Vähän vaihtelua! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2013-07-21 22:49:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

sessan, ei paha! Ei hullun hintainenkaan, oikeestikko meinasit ja hepat omaan pihaan?

ViestiLähetetty: 2013-09-02 10:58:17 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mitäs ratsastaville karpeille kuuluu?
Itse oon edelleen normisti viikkotunneilla ja muutaman islanninhevosretkenkin kesällä sain tehtyä, joenylitystä ja sellaista jännää. Parin viikon päästä cr-viikonlopulle. Omasta mielestä istunta on kehittynyt kuin salaa, mutta katsotaan mitä hauskaa ope sieltä edelleen löytää. Takuuvarmasti paljonkin kaikkea. Ainakin jaloista sanomista aina :mrgreen: Ja toinen olkapää pönöttää edempänä kuin toinen. Sellaisen varmat "takuuviat".
Hyviä hevosteluja!

ViestiLähetetty: 2013-09-02 17:13:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Näin meillä :)

Eli tällä kaudella päästy menee kaks kisaa, vihdoin ja viimein:
keravalla kenttäkisoissa rusetti kotiin, sija 6.
Eilen Keuruun kenttäkisoista voitto :)

Liitteet:
voitto.jpg
voitto.jpg [ 81.23 KiB | Katsottu 3964 kertaa ]

Jokin keino löytyy aina.
- Benjamin Disraeli

ViestiLähetetty: 2013-09-05 11:10:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Otuksella on taas oej kipee, veikkaan että on samaa vaivaa kuin vuosi sitten, ihan vaan vuohisnivelen tulehdus. Se ei näköjään oikein kestä käyttöä, oli 2 kk ihan totaalilomalla kesällä orin luona ja 1 kk sitten kun sain sen kotiin, aloin hiljaksiin nostaa kuntoa ratsastamalla. On siis jonkin verran turvoksissa muttei suoranaisesti onnu. On saanut kortisonipiikkejä aikaisemmin, nyt ei voi piikittää kun odotellaan että voi tehdä tiineystarkastuksen, kantaville ei suositella kortisonia.
Mä haluaisin ratsastaa enemmänkin kuin nyt tuolla omalla pystyy. Mietin, meniskö jonnekin rats. kouluun tunnille vai yrittäiskö löytää jonkun vuokrattavan/liikutettavan. Rahaa ei ole liiemmälti törsättäväksi, pari tonnia on tässä varsaa yrittäessä palanut kun orikin vaihtui vielä loppukaudesta, ja tuloksesta ei vielä tiedä mitään.

ViestiLähetetty: 2013-09-05 19:24:51 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Ha, mun on pitäny teilleki jakaa iloni! Kesän tavote on ollu käydä hevosen selässä! Sellanen suuri suokkitamma minusta sitten sai minuutiksi pariksi kyytiläisen, enkä tarttenu ku yhen lihakunnan lootan alle. :D Ja edelliskerrasta alkaa olla toistakymmentä vuotta aikaa, et vielä ne koivet muistaa miten hevosen selkää mennään, eka yrittämällä. Ja ai että se hevonen tuntu siinä jalkojen välissä oikealta asialta. Seuraava tavote on 5min käyntiä kentällä. :roll: Ja tähän on siis monia syitä, miksi oon hirveän varovainen, täytyy tunnustella, et mitä mieltä kroppa tuosta hevoshommelista on. Mut hirveästi haluttaa hevostella, ei voi mitään!

ViestiLähetetty: 2013-09-06 04:44:36 
Poissa
sintti
sintti

-SaNe- kirjoitti:
Kertokaas mielipiteenne milloin voisin kokeilla mennä ratsastamaan.

Olen nuorena tyttönä harrastanut jonkin verrran ratsastusta, mutta enemmän ollut tuolla ravi puolella.Tallilla/ratsastamassa olen käynyt viimmeksi 9 vuotta sitten. Nyt painon pudotuksen myötä haave satulaan nousemisesta on alkanut "jomottaa" takaraivossa ja se antaa myös motivaatiota painon pudotukseen. Painoa on siis tällä hetkellä sellanen 100kg, joten paljonko pitäs suurinpiirtein vielä pudottaa, jotta suomenhevonen jaksais ottaa laukka-askelia minä satulassa?

Tässä tulee päivitystä kysymykseen. Olen käynyt kesän aikana ratsastamassa jo useaan kertaan ja hyvin on mennyt. Taidot on vähän ruosteessa ollut, mutta kyllä ne nyt siitä pikku hiljaa vetreytyy. Kysyin sekä jumppa-ohjaajalta, jolla on oma hevonen kuin myös ratsastuskoulun opettajalta, että voinko ratsastaa/löytyykö hevosta ja molemmat sanoivat, että "et ole yhtään liian iso hevosen selkään", joten ei muutako kaikki joilla vähäkin kutkuttaa päästä ratsastaan esim. pitkän tauon jälkeen niin kokeilemaan vaan =) Ensimmäinen ratsastus kokeilu oli toukokuussa ja painoin sillä hetkellä 90 kg eli vähän piti pudottaa ennen kuin uskalsin kokeilla.

ViestiLähetetty: 2013-09-06 08:55:09 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kehonhallinta on varmaan tärkeämmässä osassa kuin varsinainen paino. Vaikka olisi ylipainoa, voi silti olla aika napakka tapa pitää itseään hevosen liikkeen mukana ja se on aika tärkeää. Hevosella ois mahdottoman huono kunto, jollei se tuntia silloin tällöin jaksaisi vähän painavammankin ihmisen kanssa.
Kiva, että olette SaNe ja Mimmimakia päässeet näiden ihanien elukoiden maailmaan takaisin :D

ViestiLähetetty: 2013-09-06 10:20:37 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Niinpä, nyt vaan ku pääsis uudelleen!

ViestiLähetetty: 2013-09-14 11:02:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

https://www.youtube.com/watch?v=Qn4mbkfFtpA tässä mei menoa :)
https://www.youtube.com/watch?v=RQ4pYzyDhV0 kenttäratsastaja kuviokelluu...

Jokin keino löytyy aina.
- Benjamin Disraeli

ViestiLähetetty: 2013-09-22 22:42:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuorikon ja miun ensimmäinen kenttäratsastuksen tutustumisluokka vedetty hyväksytysti läpi!! Lopputulos 14\42, oon ihan törkeen ylpee meistä! :)

Jokin keino löytyy aina.
- Benjamin Disraeli

ViestiLähetetty: 2013-10-09 10:19:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei tosi siistiltä näytti teidän meno kooäännässä, Sessan! Ja onnittelyt kisamenestyksestä! :)

Minä oon kans päässyt kuvioita ratsastaa ( onhan sitä vasta kaksi vuotta ootettukin! :roll: ), mutta ihaillen ja kadehtien katselen tuollaista tasaista mummoravittelua. Ehkä mekin vielä joku päivä... olishan niitä helpompiakin hevosia varmaan olemassa, mutta sisulla opetellaan prkle!

Ostin minä semmoisen opetusmestarinkin, pitääkin sille varata klinikalle aikaa, että voisko sillä alkaa treenaamaankin. On ollu vaivaa jos toista, toivotaan että siitä olisi mulle vielä terapiaratsuksi. [-o<

ViestiLähetetty: 2013-12-01 11:12:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä pääsin muutaman kuukauden ajaksi taas heppailemaan, mutta ihmisten erimielisyydet vievät hevosen nyt sitten pois. Lähtee ratsuttajalta takaisin omistajalleen ja mä jään taas ihmettelee, mistä tässä hoppasen löytäisi. Kyseessä on ollut aivan ihana kulomusta, läsipäinen suokkiori, 4v poitsu. Tosi fiksu ratsastaa ja varsin asiallinen käsitelläkin. Mukava polle, nyt on ollut tässä reilun viikon melkolailla mun vastuulla, harmi vaan kun kelit on niin kurjat, että ratsastaminen on ollut huonojen pohjien vuoksi tosi vähäistä :? Tänään piti lähteä maastoon, mutta saapa nähdä, melkoista lumimyräkkää nostattelee.

Eilen käytiin hurttien kanssa tekemässä aamutalli, Iksu ja Routa (koira) tekevät tuttavuutta:
Kuva

ViestiLähetetty: 2014-02-07 00:38:37 
Poissa
sintti
sintti

Minulla olisi myös haaveissa aloittaa ratsastaminen uudestaan :smt026 , kunhan on paino on sellaisilla lukemilla että voin, mutta mikäs sen parempi motivaattori kuin ihanat hepat?
Monelle tallille on tulleet ihan srl:än suosituksesta painorajat, isoillakin hevosilla 90-95kg, joten saan vielä odottaa tovin ratsaille pääsyä.

ViestiLähetetty: 2014-02-10 23:22:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tän päivän treeneistä.

Liitteet:
pysty.jpg
pysty.jpg [ 31.03 KiB | Katsottu 4080 kertaa ]
okseri.jpg
okseri.jpg [ 106.87 KiB | Katsottu 4080 kertaa ]

Jokin keino löytyy aina.
- Benjamin Disraeli

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 581 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 126 27 28 29 30 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00