Multa kysyi poika sunnuntaina, että meenkö mie kisoihin ens sunnuntaina eli tämän viikon sunnuntaina?
No katoin kisaohjelmaa, että miehän en kyllä edes oo treenannu... ja sitten kuitenkin pistin nimen vihkoo, jos onnistuukin. Tallin hevoset on tosin kiinni, niitä ei voi ottaa kuin yhtä tai kahta, ja toisen niistä testiajoin ja meni huonosti.

pistinkin nimen kirjaan, että jos ilmoittautuminen jää, mukaan ei pääse, mutta jos ilmoittautuu, aina voi perua!
Esteet on 75-85cm, mikä on tietenki näille täkäläisille hepoille aika paljon, kun säkäkorkeus on jotian 125-140cm.
Koeajan sen toisen vaihtoehtosen hevosen torstaina, ja mikäli se on villi, en mee kisoihin. Mulla ois kisojen jälkeisenä maanantaina tärkeä pääsykoe, jonka viime vuonna sössin vähän siksi, kun olin vasta estetreeneissä pudonnu hevosen selästä. Nyt minusta samassa tilanteessa meneminen kisoihin, joissa puolet hevosista on hulluja ja aggerssiivisia ja niiden ratsastajat vielä pöntömpiä kaistapäitä... -> no, voitte arvata, että luottohevosetki hermostuu kun ne poliisit ja armeijan ratsastajat on niin kouhopää-idiootteja. Eli ei kannattane...
Katotaan torstaina.
Oon kuitenkin ilonen, että semmosilla oikeilla koulutetuilla hevosilla homma toimii hyvin, ja ne hyppää, vaikka teen ite virheitä ja tunnen oikein luissa ja munaskuissa, mikä virhe tulee kussakin hypyssä. Onnistuin kuitenkin ihan ite tunnin aikana korjaamaan ison osan virheitä, ja ko. hevonen on anatomialtaan enemmän hirvi kuin hevonen, enkä ole sillä kuukausiin ratsastanut, joten siksikin sain sen liikkumaan. Jei!
Osaan!!!!!
Myös oma hevoseni on edistynyt yhtäkkiä ihan harppauksin; se kilttiintyi, kun otin turparemmin pois, kun rupesin treenaan vähän vähemän intensiivisesti ja enemmän kivasti, ja se viihtyy kyllä ratsastustreeneissä tosi hyvin! ainut on, että se villiintyy heti, jos kentälle tai maastoon tulee yhtään useampia hevosia kuin se ite, tai pari hevosta kokeneen ratsastajan kanssa; se haluaa olla kingi, ja onhan se nopsajalkakin, joten miksi ei.