karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-29 09:47:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-24 08:15:52 
Poissa
sintti
sintti

Tarvitsen liikkuakseni ryhmän tukea ja "turvaa". Kuntosalia joskus olen kokeillut mutta ei siitä mitään tullut...
Aerobic ja body pump on tämän hetken harrastukset. (3-5 kertaa viikossa).
Ratsastusta olen harrastanut aiemmin aktiivisesti, mutta nyt en hevospoloja viitsi mennä rääkkäämään :) aloitan uudelleen taas kun painoa hiukan vähemmän(alle 65 kg, matkaa siihen 7 kg).Harrastin pääasiassa esteratsastusta ja siinä ylipaino todellakin haittaa!
Hyötyliikuntaa tulee kyllä aamusta iltaan, kun juoksee 1-vuotiaan perässä :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-24 09:08:22 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Kuntosali 3 kertaa viikossa, koko kropan treeni joka kerta.

Satunnaista aerobista 1-2 kertaa viikossa.

Hyötyliikuntaa inhoan, etenkin kun asun hissittömän talon 5. kerroksessa. :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-28 10:24:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä liikun noin viitenä tai kuutena päivänä viikossa, ainakin se on tavoitteena.

Käyn kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa (teen kaksijakoista ohjelmaa ja puolen tunnin aerobiset samalla), kerran tai kaksi kehonhuolto-tunnilla (jumppaa), kerran viikossa kävelemässä ja kerran viikossa uimassa/vesijuoksemassa. Kesäaikaan juoksin kovallakin maalla, mutta liukkauden takia olen siirtynyt uimahalliin juoksemaan. Kesällä on taas tarkoitus työmatkapyöräillä (reilut 20 kilometriä/suunta) edes kolme kertaa viikossa.

En omista autoa eli hyötyliikuntaa tulee myös kiitettävästi, työpäivän aikana kerään 5000-8000 askelta.

En ole aina ollut näin aktiivinen, aloitin aerobisen liikunnan viime keväänä ja salin/jumpan vasta tänä syksynä. Neljä vuotta olin välissä lähes liikkumatta, kiireen takia. En ole mikään lahjakas liikkuja, enemmänkin päinvastoin, mutta oppia voi näin aikuisenakin :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-30 08:08:52 
Poissa
sintti
sintti

Mä liikun talviaikaan (lokakuu - huhtikuu) viikossa: 2 x balance sekä 1-2
punttijumppaa sekä viikonloppuna kävelyä. Kesällä liikunta muuttuu
tosi yksipuoliseksi, golfia 4-5 kertaa viikossa eli pelaan noin 100 kierrosta vuodessa yleensä kantaen bägiä.

Kuten pikkusiskoni, entinen kilpaurheilija, totesi; liikuntaan tulee addiktio.
Jos muutaman päivän lusmuilee, tulee tosi levoton ja tunkkainen olo. Pakko saada hiki pintaan. Mutta tuntuu että painonpudotus hidastuu rankan punttitreenin jälkeen, mutta lihas on parempi kuin läski!

Massa on voimaa, voima on nopeutta eli olen maailman nopein!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-23 09:36:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirjoittelin tuossa aiemmin, etten ala liikkumaan enemmän.
Mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että olisi "UUDEN VUODEN LUPAUKSEN
AIKA".

Liikettä lisää Raipelle :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-23 10:21:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä liikun joka päivä.
Arkisin kuljen työmatkat pyörällä,viikonloppuisin käyn kaupassa niin kaukana,että siinä tulee päivän liikunta-annos.
Joku jumppajuttu pitäis vielä kehittää,että sais yläkropan kuntoon...no,ensi vuonna sitten :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-30 15:42:49 
Poissa
sintti
sintti

Tämä tyttö ei pahemmin liiku, ennenkuin saan painoa alas että jaksaisi muutakin kuin hyötyliikuntaa, eli siivoamista, kaupassa käyntiä jne.

Sitten, sitten kun paino niin alhaalla etä hevosen selkä ei mene poikki *nauraa kikattaa* niin aloitan ratsastuksen, se on mukavaa ja tulee hikikin. Ja varmasti tulee myös lähdettyä kävelylenkeille ja aikoinaan rakastin aerobikkiä joten se tulee sitten aikanaa varmasti mukaan kuvioihin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-18 09:40:22 
Poissa
sintti
sintti

Kävelen ja pyöräilen kunhan on keliä, joka päivä, samoin lumisena aikana on hiihdon kanssa.
Lisäksi kotona reenaan Orbitrekilla ja teen step-penkeillä askelluksia ja vatsa/selkälihas harjoituksia.
Yläkroppa kiukuttelee vanhan olkapäävamman vuoksi joten tikut olen ottanut kävelyyn mukaan, OT ja hiihto sisältävät ne jo luonnostaan.
Uimassa käyn lasten kanssa, niska vaan ei tykkää tyylistäni vaan kipeytyy, aionkin kokeilla juoksuvyötä seuraavan kerran hallissa.

Sykemittarin hankin viime kesänä, syksyllä askelmittarin, niiden avulla on saanut hieman kuvaa paljonko reenaamiseni kuluttaa viikkotasollakin.
En omaa räjähtävää nopeutta (en juokse ollenkaan), mutta pitkän rasituksen kesto on omaa luokaansa.

Kun on tuota pesuetta yksin perässävedettävänä, ei ole mahiksia harrastaa muinoisia lempilajejani, salilla puurtamista tai tanssia.

Mukaeltuna:
Eppu Normaali: Urheiluhullu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-18 10:51:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

voi kun ihmisillä on niin hienoja tapoja liikkua!

Mä tässä vasta olen kokemassa herätystä tuolta sohvaperunan näkövinkkelistä ja mulle on tässä vaiheessa jo hyvä juttu toi hyötyliikunnan lisääminen (on se hyvä että luovuin autosta). Kummasti on alkanut tapahtua sellasia pieniä asioita, esim kauppareissulle reppu selkään ja tallaakin sinne kauempana olevaan markettiin eikä siihen mikä löytyy nurkan takaa.

Uiminen tulee mukaan kuvioihin heti kun saan ihottumat rauhoittumaan, mukavasti tuntuu sekin aika lähestyvän :) Kaverilta sain vielä Pilates for Dummies:in joten jospa sitäkin tulisi kokeiltua.

Niin niin...eihän tää kovinkaan hienolta kuulosta mutta mulle nää on hyviä edistysaskelia kun nyt on tullut intoa liikuttaa ahteriaan muutakin kun autoon ja takasin #-o

Loppusuoralla:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-24 16:55:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noh.. vuosi on tullut kuntoiltua salilla, mitä tunteja milloinkin.. Huhtikuussa loppuu jäsenyys, jota en meinaa jatkaa.. Ja pitäisi keksiä itselleni harrastus.. Joulupukki ei tuonut minulle fillaria, joten taidan ostaa sen itselleni synttärilahjaksi :P Jos vaikka innostuisi polkemaan kouluun.. Pitäisi meinaan palata "lomalta" (äitiys-sellaselta) kouluun.. :idea: Nyt menee kyllä hiukka ohi aiheesta.. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-24 23:32:21 
Poissa
sintti
sintti

Kaksi kertaa salilla. Neljä harjoitusta fillari-tranerilla, kaksi peruskestävyys- ja kaksi nopeuskestävyys-harjoitetta. Nyt alussa en ole ihan noita jaksanut mutta kohta jaksaa taas :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-25 10:42:30 
Poissa
sintti
sintti

Joka päivä tulee liikuttua silloin kun ehtii... Lajit sisältävät Taekwondoa sekä kuntosalia, siihen sitten vaihtelevasti milloin mitäkin, keilaamassakin on tullut käytyä :-)

Voin muuten lämpimästi suositella motivoivaksi ja kannustavaksi liikuntamuodoksi kamppailulajeja. Harjoittelua kannustavassa ryhmässä, henkilökohtaista opastusta ja pikkuhiljaa kovenevat harjoitukset... Ovat ainakin itsestä tuntuneet kivalta.

Viestin otsikko: Re: Gallup liikunnasta
ViestiLähetetty: 2005-02-08 13:23:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lively kirjoitti:
Olisi mukava tietää:

1) Kuinka paljon viikossa ja
2) Millaisia liikuntamuotoja harjoitatte!

:lol:

Minulla on kotona juoksupyora, jossa teen pienen lenkin lahes joka paiva. Yritan pari kertaa viikossa vahan enempi.
Tanaan olen menossa ekaa kertaa Tae Bo-tunnille. Se on sellainen martial arts liikkeisiin perustuva, ei-kontakti laji. Kuulosti tosi kivalle, mutta tosiaan en ole viela ollut. :wink:

Viestin otsikko: Liikunta määrät
ViestiLähetetty: 2005-02-08 14:22:13 
Poissa
sintti
sintti

Moi !

Mun liikunta on pääsääntöisesti.
Kävellen työmatkat = 10x2km / vko
Toisinaan töissä joutuu kävelemään myös useita kilometrejä
päivässä.
Oho - Sainpas kirjoitettua eka viestin palstalle. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-12 00:42:08 
Poissa
sintti
sintti

Samppa kirjoitti:
Kaksi kertaa salilla. Neljä harjoitusta fillari-tranerilla, kaksi peruskestävyys- ja kaksi nopeuskestävyys-harjoitetta. Nyt alussa en ole ihan noita jaksanut mutta kohta jaksaa taas :D
Täytyypä tarkistaa ohjelmaa. Nimittäin virta ei riitä läheskään entiseen tapaan. Taidan vetää vain kevyttä peruskuntoharjoittelua kesään saakka.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-12 01:49:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päivittäin tunti-pari (riippuen onko työ- vai vapaapäivä) koirien kanssa kevyttä ulkoilua luonnossa ja/tai pihahommia (kesäisin sitten reilusti enemmänkin).

Lisäksi pyrin tekemään noin neljä kertaa viikossa vajaan tunnin hikilenkin yhden koiran kanssa (olisko n 6 km).

Tuon lisäksi jää liikunta aika vähiin. Pari kertaa viikossa pyrin käymään läpi vatsa-, selkä- ja rintalihasliikkeet - ja työpäivän mittaan venyttelen mahdollisimman paljon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-12 11:22:48 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Tjoo. Kyllä tämä tyttö jaksaa painosta huolimatta. Kiitos nuoren (?) iän? Ja ihmeen hyvin jaksaakin... Ihmettelen ihan itsekkin.

The Firmiä mennään läpi (aerobinen liikunta ja painoharjoittelu yhdistettynä).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-13 19:31:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

täällä myös The Firm ja 7päivää viikossa

kannattaa tsekata The Firm http://www.tvshop.fi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 08:03:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Punttitreeniä 3 kertaa viikossa, 2-4 juoksulenkkiä viikossa, joskus korvaan yhden lenkeistä spinningillä, yksi päivä totaalilepoa.

Kaikki matkat kuljen fillarilla tai kävellen, kesät talvet, joten hyötyliikuntaa tulee paljon.

Jumpat sun muut ryhmäliikunnat on jäänyt viime aikoina tosi vähälle, punttitreeni ja juokseminen on helpompi sovittaa oman aikataulun mukaan.

Välillä olisi kiva kokeilla myös uusia lajeja. Ratsastuksen haluaisin aloittaa joskus (sitten kun on varaa siihen) ja vesijuoksua täytyy kokeilla lähiaikoina.

Liikkuminen on kivaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 08:22:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä päätin alottaa melomisen ens kesänä, ilmottauduin jo kursseillekin. Nyt kun tuo henkilökohtainen aukkopeite on pienentyny sen verran ett mahtuu siit aukosta kanoottiin, ja kun jokikin virtaa ihan vieressä niin pitäähän sitä kokeilla kun veri vesille vetää.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00