karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-25 00:26:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mahaläskit
ViestiLähetetty: 2012-01-12 15:08:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Miksi estrogeeni aiheuttaa rasvan kerääntymistä juuri tiettyihin paikkoihin? Erityisesti ihmetyttää tuo käsivarsiin kerääntyminen, koska takapuoleen ja rintoihin kerääntyvästä rasvasta on tullut seksuaalisignaaleja ja ovat siten evolutiivisesti ymmärrettävämpiä, mutta paksuja käsivarsia ei pidetä kaiketi missään seksikkäinä. Miesten rasvan kerääntyminen mahaan johtuu kuulemma siitä, että miehille on ollut edullista jos kehon painopiste on ollut melko ylhäällä.

ViestiLähetetty: 2012-01-13 11:41:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamuaerobinen tyhjällä mahalla kofeiinilla ja vihreälläteellä terästettynä.

ViestiLähetetty: 2012-02-12 15:28:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse oon lihaskuntotunnilta löytäny ittelleni sopivimmat vatsalihasliikkeet, vielä kun riittäis motivaatiota tehdä kotioloissakin eikä vaan lihaskuntotunnilla ja salilla. :D

ViestiLähetetty: 2012-02-13 18:28:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

OuGEE kirjoitti:
Mulla on sattunut käymään niin mukava tuuri, että nykyinen työ on suonut sikspäkin. Kyseessä siis varastokeräilyä, missä liikutellaan 10-30kg pakettimääriä erilaisin kierroin ja staattisin pidoin ympäriinsä keräilypaikoilta lavalle. Eli eihän sitä ajattele treenaavansa kun rahan perässä painaa, mutta kyllä se vaan tuosta on johduttava - nykyinen päkki siis. Duunin aloitin 2008 ja silloin ei ollut päkkiä, ja painookin oli myös 10kg enemmän kuin nyt, joten ei se olisi näkynytkään. Mutta lukioaikoina nuorena poikana ei päkkiä ollut vaikka laiha oli, ja nykyisin se on samoissa rasvoissa ja ainut ero välissä on töiden painaminen. Eli oma vinkki on varmaan se että jos jaksat 8h päivässä heilua edestakaisin eri liikeradoilla vaikka 15kg sylissä kanniskellen, kyllä se päkki sieltä tulee :D

jäimpä tätä tuijottamaan, mä oon ollut kymmenen vuotta varastokeräilijä, eikä mulla oo sikspäkkiä, mä oon nainen ja yli 40v. Mulla on hauikset ja pallomaha sekä tikkujalat. Nostelen päivittäin 0,2-35kg laatikoita, ilmeisesti teen sen vain käsillä enkä osaa käyttää vatsalihaksia hyödyksi. Koitampa korjata asian heti huomenissa

ViestiLähetetty: 2012-02-19 12:57:10 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

x

ViestiLähetetty: 2012-02-19 13:22:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Konnasintti kirjoitti:
Se luontaistuotekaupan tuote sisälsi siis kofeiinia ja lopussa mainittiin Geranium, joka siis saattaa olla pelargoni tai kurjenpolvi. :lol:

Kurjenpolvi taitaapi olla.

ViestiLähetetty: 2012-02-25 12:49:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En lukenut koko mahaläskiketjua vielä, mutta huutelen väliin, että kahvakuula ja pilates, voiko ihanampia mahaläskin karkotusmetodeja ollakaan :) Tein edelliskerran mahaläskitaistossani myös kovasti pumpista tuttuja vatsaliikkeitä vaihtelevilla painoilla ihan kotioloissa, ja tuloksia näkyi nopeasti. Salilla mahaläskeihin saisi tietysti pureudutta tehokkaasti, mutta olen vähän avuton julkisliikkuja, kaikki pitää pystyä tekemään kotioloissa.

ViestiLähetetty: 2012-02-27 13:27:43 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Fish kirjoitti:
Viimeisenä se pakki meikäläisestä lähtee. Jos sen tosiaan pois haluaa, niin aika pieneksi pitää rasva% saada. Naamavärkki alkaa näyttämään jo veteraanimaratoonarilta ja silti lanteilla vielä muutama kilo. Sille näköjään pitää antaa aikaa ja paljon.
Kannattaa se korsetti treenata kondikseen vaikka se ei juuri läskiä poltakaan. On helpompi liikuskella ja paikat on kondiksessa kun se rasva on viimein kadonnut. Viimesiin kiloihin meikäläisellä tehoaa vain aika matalat kalorit ja rasvat. Suhteellisen suurillakin kaloreilla ja rasvoilla paino ei nouse, mutta jos ne vikat tosiaan tahtoo pois niin aika suuret miinukset tarvii meikäläisen kroppa.
Sillä ei juuri näytä olevan väliä onko hiilet 20g vai 50g, joten minä menen suunnilleen viiskymppisillä kun saa aamulla marjat hutaista aamiaiseksi.

Vanha viesti, mutta kuinka suurilla miinuksilla uskallat mennä, ettei lihakset lähe? Vai uskotko että lihasten lähtemisessä tärkeempää on proden määrä, eli kunhan se on riittävä niin isompikaan kalorivaje ei haittaisi? Vai miten?

Itse painin nimittäin juuri tämän ongelman kanssa - rasvaprosentti on tämän kokoiseksi naiseksi hyvin korkea (erilaisten mittausten mukaan 27-29) ja haluaisin saada sitä alemmas. Lihasmassa on vähäistä ja sitä ei ainakaan olisi enää varaa menettää, mutta toisaalta pelkkään lihastenkasvatukseen pluskaloreilla ei olisi nyt varaa, koska kyllä sitä poissaatavaakin vielä vähän olis.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-02-27 13:48:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_ kirjoitti:
Fish kirjoitti:
Viimeisenä se pakki meikäläisestä lähtee. Jos sen tosiaan pois haluaa, niin aika pieneksi pitää rasva% saada. Naamavärkki alkaa näyttämään jo veteraanimaratoonarilta ja silti lanteilla vielä muutama kilo. Sille näköjään pitää antaa aikaa ja paljon.
Kannattaa se korsetti treenata kondikseen vaikka se ei juuri läskiä poltakaan. On helpompi liikuskella ja paikat on kondiksessa kun se rasva on viimein kadonnut. Viimesiin kiloihin meikäläisellä tehoaa vain aika matalat kalorit ja rasvat. Suhteellisen suurillakin kaloreilla ja rasvoilla paino ei nouse, mutta jos ne vikat tosiaan tahtoo pois niin aika suuret miinukset tarvii meikäläisen kroppa.
Sillä ei juuri näytä olevan väliä onko hiilet 20g vai 50g, joten minä menen suunnilleen viiskymppisillä kun saa aamulla marjat hutaista aamiaiseksi.

Vanha viesti, mutta kuinka suurilla miinuksilla uskallat mennä, ettei lihakset lähe? Vai uskotko että lihasten lähtemisessä tärkeempää on proden määrä, eli kunhan se on riittävä niin isompikaan kalorivaje ei haittaisi? Vai miten?

Itse painin nimittäin juuri tämän ongelman kanssa - rasvaprosentti on tämän kokoiseksi naiseksi hyvin korkea (erilaisten mittausten mukaan 27-29) ja haluaisin saada sitä alemmas. Lihasmassa on vähäistä ja sitä ei ainakaan olisi enää varaa menettää, mutta toisaalta pelkkään lihastenkasvatukseen pluskaloreilla ei olisi nyt varaa, koska kyllä sitä poissaatavaakin vielä vähän olis.

Mulla on rasvat nyt 12% ja pikkasen alle kympin on matka.
Mulla kalorit vaihtelee paljon. Korkeintaan 1000KCal miikat ja välillä plussalla 100-200KCal. Keskimäärin olen 3500 miikoilla viikossa. Liian kovat miikat ei sovi kun siitä kärsii treeni ja saattaa lihaakin lähteä. Varsinkin jos on monta päivää peräkkäin ylisuurilla miikoilla, niin ei potku enää salilla vaan riitä.
Pari päivää viikossa on varmaan tonnin hujakoilla miikat, pari päivää +-0 ja kolme päivää -500. Menen aikalailla tuntemuksien mukaan, jos on puutosta, niin syön enemmän.
En usko sellaseen pelkkään numeroiden tuijottamiseen. Pitää voida tehdä muutoksia jos on tarpeen ja jatkuva numeroihin tuijottaminen on pois siitä kropan kuuntelusta. Mun pitää hakea sellasta kultaista keskitietä tässäkin asiassa.
Prodea vaan tarpeeksi ja varsinkin jos puntin välipäivinä tekee pidempää aerobista, niin prode tulee vieläkin tärkeämmäksi.
Jos sokerit on vähissä ja lähdetään kovempiotehoiselle lenkille, joka kestää yli 30min, niin alkaa elimistö hajoittaa lihasta energiaksi rasvan ohella.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 21:33:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En ota mahaläskeihin kantaa, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa läskimahan näyttävän paremmalta, kun keskivartalon lihaksisto on kondiksessa. Raskaat perusliikkeet kuten jo aiemmin mainitut maastaveto ja kyykky vahvistavat keskivartaloa todella tehokkaasti. Kolmas yllättävän hyvä keskivartaloliike on pystypunnerrus, jossa oikealla tekniikalla keskivartalon syvät lihakset tekevät ison duunin. Samalla hartiat saattavat vähän levetä, mikä saa mahan näyttämään pienemmältä.

ViestiLähetetty: 2012-11-05 09:00:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan uutena kuntosaleilijana täytyy kompata tuota maastavetoa; teen pitkiä sarjoja ihan tyttöpainoilla - 20kg ja 3 x 20 toistoa, lepo ja uusi sarja perään - ja jumaliste miten ihan tuntuu kun paikat tiukkenee polvista kyynerpäihin asti ja joka kohtaa siltä väliltä! :lol:

ViestiLähetetty: 2012-11-05 15:16:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sanoisin että täällä ollaan nyt asian ytimessä...

ViestiLähetetty: 2012-11-07 20:04:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Itse olen 30v mies ja olen karpannut 1,5 vuotta. Paino tippunut noin 20kg ja samalla tullut jonkin verran lihasta. Olen todennut, että itseltä vatsan rasvavarastot näyttävät lähtevän vasta viimeiseksi, sillä muualta olen jo laihtunut normaalipainoiseksi. Vatsassa on kuitenkin arviolta vielä 2-3kg. Teen paljon vatsalihaksia, mutta ne eivät ole poistaneet vatsaläskiä vaan lihakset kasvaa rasvan alla. Mutta ei kannata kiirehtiä, uskon että ne lopulta lähtevät. Varmasti hankalaa esim. miehillä kun rasva tuppaa kertymään juuri vatsanseudulle, mutta ei kannata vaipua epätoivoon, jos viimeisten vatsaläskien lähtemisessä kestää pari vuotta.

(Tarkoitus ei ole mainostaa. Kyseessä on voittoa tavoittelematon liike.)

ViestiLähetetty: 2012-11-08 09:33:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo tuo on vähän ahdistava juttu; etenkin treenipäivänä (mutta joskus muulloinkin :roll: ) näyttää siltä, että siitä 15+ pudotetusta kilosta ja kymmenistä ja taas kymmenistä kadotetuista senteistä ei vahingossakaan ainutkaan ole lähtenyt massusta :lol:

ViestiLähetetty: 2012-11-08 14:29:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Luin tästä huvittavasta kirjasta: http://www.amazon.com/4-Hour-Body-Uncom ... 0307704610 että 2-käden kahvakuula svingi on jonkinlainen superliike vatsanseudunkin treenaukseen. Itse aloin tehdä noin 3x25 svinggiä 2xviikossa ja kyllä se kiinteyttää todella hyvin koko kroppaa (takareidet, vatsa, kädet, kyljet). Pitää vaan olla tarpeeksi painava kuula, Itse 190cm 80kg mies ja kuula 24kg. Tehokasta treeniä ja suht nopeaa.

(Tarkoitus ei ole mainostaa. Kyseessä on voittoa tavoittelematon liike.)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00