marika_ kirjoitti:
Fish kirjoitti:
Viimeisenä se pakki meikäläisestä lähtee. Jos sen tosiaan pois haluaa, niin aika pieneksi pitää rasva% saada. Naamavärkki alkaa näyttämään jo veteraanimaratoonarilta ja silti lanteilla vielä muutama kilo. Sille näköjään pitää antaa aikaa ja paljon.
Kannattaa se korsetti treenata kondikseen vaikka se ei juuri läskiä poltakaan. On helpompi liikuskella ja paikat on kondiksessa kun se rasva on viimein kadonnut. Viimesiin kiloihin meikäläisellä tehoaa vain aika matalat kalorit ja rasvat. Suhteellisen suurillakin kaloreilla ja rasvoilla paino ei nouse, mutta jos ne vikat tosiaan tahtoo pois niin aika suuret miinukset tarvii meikäläisen kroppa.
Sillä ei juuri näytä olevan väliä onko hiilet 20g vai 50g, joten minä menen suunnilleen viiskymppisillä kun saa aamulla marjat hutaista aamiaiseksi.
Vanha viesti, mutta kuinka suurilla miinuksilla uskallat mennä, ettei lihakset lähe? Vai uskotko että lihasten lähtemisessä tärkeempää on proden määrä, eli kunhan se on riittävä niin isompikaan kalorivaje ei haittaisi? Vai miten?
Itse painin nimittäin juuri tämän ongelman kanssa - rasvaprosentti on tämän kokoiseksi naiseksi hyvin korkea (erilaisten mittausten mukaan 27-29) ja haluaisin saada sitä alemmas. Lihasmassa on vähäistä ja sitä ei ainakaan olisi enää varaa menettää, mutta toisaalta pelkkään lihastenkasvatukseen pluskaloreilla ei olisi nyt varaa, koska kyllä sitä poissaatavaakin vielä vähän olis.
Mulla on rasvat nyt 12% ja pikkasen alle kympin on matka.
Mulla kalorit vaihtelee paljon. Korkeintaan 1000KCal miikat ja välillä plussalla 100-200KCal. Keskimäärin olen 3500 miikoilla viikossa. Liian kovat miikat ei sovi kun siitä kärsii treeni ja saattaa lihaakin lähteä. Varsinkin jos on monta päivää peräkkäin ylisuurilla miikoilla, niin ei potku enää salilla vaan riitä.
Pari päivää viikossa on varmaan tonnin hujakoilla miikat, pari päivää +-0 ja kolme päivää -500. Menen aikalailla tuntemuksien mukaan, jos on puutosta, niin syön enemmän.
En usko sellaseen pelkkään numeroiden tuijottamiseen. Pitää voida tehdä muutoksia jos on tarpeen ja jatkuva numeroihin tuijottaminen on pois siitä kropan kuuntelusta. Mun pitää hakea sellasta kultaista keskitietä tässäkin asiassa.
Prodea vaan tarpeeksi ja varsinkin jos puntin välipäivinä tekee pidempää aerobista, niin prode tulee vieläkin tärkeämmäksi.
Jos sokerit on vähissä ja lähdetään kovempiotehoiselle lenkille, joka kestää yli 30min, niin alkaa elimistö hajoittaa lihasta energiaksi rasvan ohella.