karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-10 00:59:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 346 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-12-05 20:33:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Riittävästi ravintoa ja lepoa, niin kyllä sitä vanhanakin ( :mrgreen: ) juoksemaan kykenee! Se on saletti. Tsemppiä vaan fernando ja Saari ja oikeestaan ihan jokainen, joka juoksukuntoaan epäilee :smt023

Juoksut on olleet hetken tauolla, mutta aerobista kuntoa olen ylläpitänyt kuntopyörää polkemalla. Viime viikolla HIIT ja 60min tasavauhtinen, tänään lihaskunnon ohessa 10min reippaalla temmolla. Jos huomenna sää suosii, niin lenkille!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-12-05 21:10:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenna mennään taas sellanen kevyt tunnin jolkottelu.

ViestiLähetetty: 2011-12-06 20:37:26 
Poissa
sintti
sintti

Tänään kuntopyöräilty 45 minuuttia =D>

Hiki nousi pintaan ja hengästyinkin...saas kattoo, mitä polvi tuumaa. Eilisestä kävelystä ei ainakaan tykänny. Jos hyvin käy, niin pyöräilen huomennakin. Ja nyt voisin luvata tehdä vaikka mitä, jos vaan saan polveni kuntoon :D .

Ihanaa itsenäisyyspäivää!

ViestiLähetetty: 2011-12-06 20:47:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pyöräily on kivaa! Mäkin tein sitä tänään, 30min :wink: Sit kävin testaamassa teiden liukkautta kauppareissun myötä ja kulkihan se juoksukin, vaikka vähän joutui himmailemaan liukastumisen pelossa.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-12-10 23:54:03 
Poissa
sintti
sintti

Uuuuuu.. miks mun silmiin ei oo tällänen keskustelu ennen osunu.. :roll: Jos saanen joukkoon juoksevaan liittyä? :) Mä oon kyllä vastakin uusi karppi (alottanu tuossa syksyllä) ja juoksenneltua onkin tullut harrasteltua jo enemmän aikaa. Puolimaran oon juossu 3 vuotta sitten ja sillon juoksu taas jäi, mut himo juoksuun sytty taas tuossa keväällä ja vieläkin viipotan menemään..

Vitsit oli kiva lukee tein jutusteluja juoksun alottamisesta, tuli tosi hyvä fiilis, ko huomas kuin kaikki oli innoissaan omista onnistumisistaan juoksussa! =D>

Ja joo, liukasta on! kävin ti juoksee 48min/9km ja se oli kyl varmaan enemmän luistelua. To sit sainkin kokee sen kamalan tunteen, ko kaikki, siis ihan kaikki, lihakset oli jumissa päästä varpaisiin.. Olin siis saanu jopa ojentajat kipeiks, siis käsistä.. Et semmosta. :mrgreen: Mut nyt on nastat kenkiin tulossa, tulis pian nii pääsis taas juoksentelee.. :)

(muoks*)
p.s Jos juoksumiitataan jossain tapahtumassa, nii paidat olis kivat. Tuolla oli jo tosi makeita kuviakin suunniteltu! 8)

ViestiLähetetty: 2012-01-23 18:25:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eipä ole tullut topikkia nyt hetkeen seurattua, treenit kulkee täällä ihan hyvin, lauantaina meni juosten kevyt reppu selässä joku 12 km. Tänään meinasin hiihtää tai mennä salille. Kaupassa käyn ensi, kävellen.

ViestiLähetetty: 2012-01-23 21:07:39 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

:oops: Sais ketjun aloittaja vähän ryhdistäytyä...edes kävellä jokusen askeleen kun ei kerran juokse.
NIIN pitkä aika on siitä kun mitään olen tehnyt, en jaksa kaivaa viimeisä postamisiani.
Viime viikolla ryhdistäydyin ja sain hankittua jumppaseuran kausikortin. Torstaina menin ekaan jumppaan joka oli kahvakuula...tänään toinen. Ei nyt ehkä rakkautta ensi kerralla mutta kyllä se taas tästä lähtee.
Hiihtämään menen sitten kun mummo tuo hiihtimet lainaan...toivottavasti vasta kevät hangille 8)
Juoksu hommia aloittelen sitten keväämmällä.

Jos jotain miittiä oikeesti meinataan niin pitäis kai ehkä se äänestys laittaa vireille mutta mä olen kertakaikkisen kiireinen ja laiska yhtäaikaa... :roll:
Eli, laittakaa pliis [-o< mulle yv:nä juoksutapahtuman nimi ja ajankohta...ehkä jopa osallistumismaksu niin kyllä mä siitä sitten äänestystä pykään.
Eikä sen niin väliä vaikka en ite juoksekaan kuin max 500 metriä tällä erää... jostain se on aina alotettava jos antaa treeninsä lopahtaa.

ViestiLähetetty: 2012-01-24 09:02:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täälläkin HCR tavoitteena.

Nuorempana poikana olin kovakin juoksentelemaan, Cooperissa tuli vielä armeijassa 3200m.
Armeijan jälkeen kun lääkäri kehoitti alkamaan syömään kevytttuotteita kun normaalipainoisella nuorukaisella oli kolesteroli "hiukan koholla", 20 kiloa lihavempana on taas aika laihtua ja alkaa juoksemaan.

Viime kesällä tuli kokeiltua mihin rahkeet riittävät ja Paavo Nurmi maratonilla kävin juoksemassa 10 kilsan pätkän, ajaksi tuli 31 asteen helteessä 1h9m52s eli todella hyvin vuosien juoksemattomuudenkin jälkeen ja ilman harjoittelua, ainakin omasta mielestä. Nyt keväälle on HCR tavoitteena, ei ajallisesti vaan tietenkin että jaksaa juosta läpi hyväksytysti (alle 3 tuntia).

Treeninä toimii juoksumatto ja ryhmäliikunta, enimmäkseen tietenkin se matto. Muutaman kerran tullut nyt juostua ja viimeisimmällä 8 kilometriä taittui 50 minuutissa, sisältäen alun reilu 5 minuutin lämmittelyn kävelemällä, eli 10 kilsaa menisi tuolla vauhdilla jopa alle tuntiin. Ja pidempäänkin siis tuossa jaksaisi juosta mutta se ei kuulu harjoitteluaikatauluun vielä, mutta sanottakoon että karppaamalla on huomattavasti helpompi juosta kuin VT:llä, ei lopu energia kesken! (se siis voi loppua kesken jo ennen sitä maratonilla mainittua 30 kilometrin seinää).

Niin, HCR:n jälkeen sitten on tietenkin suunnitelmissa maraton, mutta siihen sitten myöhemmin :)

edit:
Ja tosiaan minäkin voisin ylpeänä kantaa jotakin karppipaitaa HCR:ssä ja miksei muissakin juoksutapahtumissa. Näytetään ihmisille että myös karppaajat liikkuvat, ja pitkään!

ViestiLähetetty: 2012-02-20 15:52:23 
Poissa
rysäkeppi
rysäkeppi

Kesä keikkuen tulevi.

Onkos karppien juoksuajat alkaneet selkiytyä ? Ts. joko hard core - juoksijat ovat tulevan kesän kisakalenterin laatineet ?

ViestiLähetetty: 2012-02-20 17:55:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Enköhän minä sen HCR:n juokse. Mutta sitten saa olla nuo pidemmät reissut. Keskityn cooperiin ja sellasiin 30-40min pikkasen reippaampiin juttuihin.

ViestiLähetetty: 2012-02-21 02:38:05 
Poissa
labrakarppi
labrakarppi

Zee kirjoitti:
Vesifysioo - kipulääkkeitä - vesifysioo - kipulääkkeitä - vesifysioo - kipulääkkeitä...

Tullaan Zeen kanssa kannustamaan (ja minähän tämän päätin :lol: )
Polvivamma :smt010

Päiväkirjat eivät kuole, ne vain lakkaavat reagoimasta.

ViestiLähetetty: 2012-02-23 08:54:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Itsellä nyt se HCR plakkarissa ja lienee alle 2 tuntiin.

Edelliseen päivitystä että se kymppi meni jo alle tuntiin, 53m47s taisi olla tän hetken paras, siihen voi olla aika tyytyväinen. Se "loppumaton" juoksuvauhti on tällä hetkellä itsellä n. 6m40s/km vauhti eli hiukan pitää saada sitä isommaksi että tuon puolikkaan pääsisi alle 2 tuntiin, toki jos uskaltaa lähteä kovempaa kuin flow-vauhti niin sitten ehkä, mutta en taida uskaltaa ettei ainakaan keskeytystä tule :)

Jos tässä ehtisi painoakin pudottaa sen kymmenisen kiloa ennen juoksua niin eiköhän tuo ole ihan realistinen tavoite, vielä kun käy sen 3-4 kertaa viikossa juoksemassa tunnin ajan.

ViestiLähetetty: 2012-02-24 15:24:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pyynikkijuoksua olen ajatellut kauden avaukseksi, muita en ole suunnitellutkaan :).. Vähän juoksut olleet vähissä, tiet täällä maalla etenki sen verran lumiset, että sutii eikä nastoillakaan saa pitoa. Eilen tunnin hiihto sekatyylillä pidon ja lumen määrästä riippuen, suurin osa reissua luistelutyylillä. Toissapäivänä 10 km hiljaa sutien hölkäntapaista, meni toinen pohje jumiin ja aikaa tunti kymmenen!
Tänään äiti leipoi kaneli- ja voisilmäpullia, joita olen syönyt (tähän mennessä) 2, joten hiilarit olis tankattu, pitäs mennä varmaan sit juoksemaan...

ViestiLähetetty: 2012-02-26 18:54:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Perjantaina juoksin 6 km.
Eilen polvikorkuisessa lumihangessa tunnin kävelyllä. Siinä sai hyvin sykkeet ylös ja hien pintaan. Yritin kyllä juosta, mutta nurin menin kun ei jalka noussut tarpeeksi.
Tänään aamulla hiihto 10 km, nyt on jo lenkkivaatteet päällä--> juoksemaan 5-6 km
Huomenna?

ViestiLähetetty: 2012-03-11 09:51:17 
Poissa
sintti
sintti

Samoilla ajatuksilla liikutaan. Innostuin juoksemaan juoksumatolla viimme kesänä-syksynä eli 2011. Mahtavinta siinä oli se kun näkee oman kehityksensä ja huomaa, että ei sitä aivan rapakunnossa ollakkaan. Muistelen aikaisempia vuosia niin 5 min juokseminenkin oli hankalaa. Juoksemisen alussa painoo oli noin 118kg ja nyt puntari näyttää 100kg.Talven aikana olen paljon sauvakävellyt ja juoksu olisi tarkoitus aloittaa nyt kun lumet sulavat. Minun kokoiseni on tottakai otettava huomioon massani, joten vauhti on hidasta ja matkat lyhyitä, jotta polvet kestävät, mutta ei sen väliä kunhan liikkuu ja siitä tykkää, niin kaikki on aina eteenpäin. Tällä hetkellä juoksu ennätys on 50min kerralla ja silloinkin olisin jaksanut vielä mutta juosumaton "turva naru"(se mikä pysäyttää masiinan kokonaan) lähti irti ja masiina sammui ja ei ollut intoa jatkaa juoksemista, koska lukemat olisi lähteny nollasta liikkeelle.

Aikomukseni siis on osallistua johonkin juoksuun. En osaa vielä sanoa mihin, koska en tiedä olenko milloin kisa kunnossa ja miltä se juokseminen tuntuu sitten tuolla ulkona, sen ainakin tiedän, että se on erilaista kuin sisällä. Ajalla ei ole mitään väliä, saa mennä vaikka 5 tuntia 10km lenkkiin, kunhan juoksen sen alusta loppuun asti ja se on kova juttu meikäläiselle. Haluan, että voin sitten kisan jälkeen sanoa, että olen juossut "jonkun" lenkin/kisan. Äitini ja siskoni ovat normaali painoisia ja käyvät juoksemassa silloin tällöin. Olen aikaisemminkin ihmetellyt , että miksi he eivät osallistu mihinkään kisaan, koska voisivat milloin vain sen ihmeellisempää treenaamista osallistua esim. 10km lenkille, koska sitä matkaa juoksevat normaalistikkin, mutta ei ole ollut kiinnostusta.

Siksi aionki olla ensimmäinen meidän perheestä joka juoksee MAALIIN, oli aika mitä hyvänsä!!

Laittakaahan hyviä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon ja millälailla kannattaa treenata. Kun olette saaneet päätettyä, mihin kisaan osallistutte voin mahdollisuuksien mukaan tulla kannustamaan radan varteen.

ViestiLähetetty: 2012-04-05 10:57:05 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

-SaNe-:n kirjoituksesta innostuneena, alan taas toteuttamaan juoksua. Liityin pari viikkoa sitten salille, jossa on juoksumatto(ja), joten tarvitsen siihen touhuun enää kunnon kengät joilla juosta matolla. Ulkoilmaan mulla on kengät, jotka tosin täytyy kyllä uusia, jos ja kun kilometrejä alkaa tulla. Hankin juuri m3-soittimen, koska puhelin on kettuillut muistikortin kanssa niin en uskalla luottaa siihen, että se aina pelittää.

Taidan ottaa tavoitteeksi ensi vuonna Tampereella joku likkojen lenkki tms vastaava (mikä siellä olikaan??), jotta voin ottaa siskon kaveriksi tarvittaessa. Olisko sinne muita tähtäämään? Eli olis reilu vuosi aikaa.

ViestiLähetetty: 2012-04-06 09:50:01 
Poissa
sintti
sintti

Alkuvuodesta päätin minäkin tähdätä naisten kymppiin keväällä. Siskon mies tuuppasi kouraan juoksukirjan, jonka ohjeilla olen nyt viiden viikon ajan käynyt hölkkäilemässä. En ole koskaan aiemmin perustanut juoksemisesta, mielestäni se on ollut turhaa (kun kävellenkin pääsee) ja tylsää :wink:
Ohjeiden mukaisesti olen saanut itseni hyvin liikkeelle ja huomaan mielekkyyttäkin jo lenkkeilyssä:)
Olen käynyt lenkillä neljä kertaa viikossa n. 20-40 minuuttia. Pisin matka on ollut 5,5 kilometriä. Tavoitteenani ei ole juosta verenmaku suussa tai ylittää itseäni vaan rauhassa opetella hölkkäämään ja ehkä vähän juoksemaankin.
Ensi viikolla sitten lenkin 5 km, 7 km, 5km ja 10 km. Saas nähdä miten naisen käy:)
Uskoisin naisten kympin onnistuvan hyvin, sillä se on vasta toukokuun lopulla, jollei mitään ihmeitä (ikävyyksiä) tapahdu.
Muutoin harrastan lattaritanssityyppistä jumppaa kerran viikossa, sekä kavereiden kanssa sählyä talvisin pari kertaa viikossa ja kesällä vähän fudista. Muu jumppa ja uinti/vesijuoksu on jäänyt kun ei enää aika riitä.
Kepeitä jalkoja kaikille juoksutreeneihin :P

ViestiLähetetty: 2012-04-06 13:20:23 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Hannah: Varmasti onnistuu, onhan sulla vielä aikaa ja nyt jo kuitenkin tuolla mallilla. Kerrohan täällä miten pyyhkii ja miten se kymppi sitten meni :D

ViestiLähetetty: 2012-04-06 18:26:16 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Nyt kun toi naisten kymppi lähestyy ja kohta pitäs viimestää ilmottautua, ni alkanu vähän meikäläisellä meneen pupu pöksyyn. Ei sen takia ettenkö uskois suoriutuvani, vaan kun en oo koskaan ollu kovin kilpailevaa tyyppiä mitä liikuntaan tulee, niin ahdistaa kyllä se tilanne jotenkin, vaikkei siinä nyt sillain tarvii kilpailla kun itseään vastaa.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-04-10 09:40:48 
Poissa
sintti
sintti

On tää homma jo paremmalla tolalla kun kuvittelin. Tänään pitäisi seitsemän kilometria taittua:) Saas nähdä... Siinä Naisten kympissä ei mielestäni ole kyse kilpailusta (ainakaan itse en koe sitä), mutta joukossa voi olla että matka taittuu jouhevammin ja ryhmäfiilis voi kannustaa jaksamaan. Mä oon kerran käyny kävelemässä sen ja oli tosi nastaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 346 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00