karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-18 21:11:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 17:34:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sam,

miksi sä kiusaat? Hauikset esiin myös. Oikeesti. Uusi kuva nyt!
Koko komea ylävartalosi, please.

may

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 17:51:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:oops: Tässä kropassa ei ole mitään näytettävää...... Sitä paitsi tällä hetkellä ollaan massakaudella ja kamera on lainassa ja.... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 19:36:58 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Kaino Vieno... 8)

Oon tässä miettiny että mitäs sitten kun läski on lähtenyt. Tietty kattoo sitten että paljonko lihasmassaa on jäljellä, mutta tällä hetkellä tuntuu että lihasten pienuus ei tule olemaan ongelma. Mites sitten tuo voimareeni?

Tuleeko se automaagisesti voimareeniksi, jos nostaa toistot tuonne 12-15 toistoon sarjassa? Nyt teen 8-12 toistolla siis ja kuvittelen pitäväni yllä ja mahdollisesti kasvattavani lihasmassaa, ja jälkimmäinen siis on hitaasti tapahtunut. (Mikä on enemmän kuin hyvä juttu tässä vaiheessa.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 19:54:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Cockton kirjoitti:
Tuleeko se automaagisesti voimareeniksi, jos nostaa toistot tuonne 12-15 toistoon sarjassa?

Siis jos halutaan kasvattaa voimaa (jota siis on monenlaista), niin vastusta pitää kasvattaa, ei vähentää. Eli, puhutaan alle 5 toiston sarjoista (minä käyttäisin alle 3 toiston sarjoja), jos halutaan parantaa hermoston toimintaa, joka on nopein tapa kasvattaa maksimivoimaa. Tietysti lihaksen koko vaikuttaa voimapotentiaaliin, mutta se potentiaali on myös saatava siitä lihaksesta ulos ja se tapahtuu lyhyillä sarjoilla ja isolla vastuksella.

Viestin otsikko: Re: Punttisalille ohjelma
ViestiLähetetty: 2005-01-15 21:02:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sam kirjoitti:
glenni kirjoitti:
Voisko joku muuten selittää, että mistä mä kehitän todella isot reisilihakset vaikka en niitä salilla treenaa (treenissä selkälihakset etupäässä, sis. siis myös vatsalihakset ja käsilihakset),.

Siis, haluatko vinkkejä reisien kasvatukseen vai selityksen, miksi reidet kasvavat ilman treeniä? :shock:

Siis tahtois selityksen sille, että miksi reisilihakset kasvaa ilman treeniä? Ei pitäis olla mahdollista, mutta tollaset kauhiat mötikät tuossa reisissä nyt kuiteskin on (mulla on muuten koko elämäni ollu "taipumusta" reisien kasvattamiseen...). Siis kävelen päivittäin sellasta todella tehokävelyä n. tunnin (eli työmatkat ja kyllä tuolla mun kävelyllä tuleepi ihan hiki ja sykekin nousee, käytän myös pakaralihaksia tuossa kävelyssä). Lisäksi salilla tulee käytettyä stepperiä 5-20 minuuttia (riippuen siitä, että olenko kävellyt ennen treeniä vaiko en).
Lisättäköön nyt vielä, että nämä miun reisilahkset on sen verran isot, että kaverit on "lohdutellu", että ei ne siitä enää paljoa voi kasvaa (olen nainen).

ViestiLähetetty: 2005-01-15 21:13:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lisääntynyt rasitus johtaa tietysti aina jonkin näköiseen adaptaatioon. Jos ei rasitus lisäänny, niin ei ole tarvetta myöskään lihaksella kasvaa, noin yksinkertaistettuna. Eli jos rasitustasosi on vakiintunut, niin lihasmassa tuskin enää kasvaa.
Usein naisilla se reisien kasvu ei johdu lihaksesta, vaan siitä, että naisilla rasvakudos keskittyy lähinnä reisiin ja lantiolle, joka saa tietysti reidet "kasvamaan", mutta sanoit, että paino on pudonnut ja läskiä lähtenyt, joten tuosta ei ole kysymys.

ViestiLähetetty: 2005-01-15 21:26:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sam kirjoitti:
Usein naisilla se reisien kasvu ei johdu lihaksesta, vaan siitä, että naisilla rasvakudos keskittyy lähinnä reisiin ja lantiolle, joka saa tietysti reidet "kasvamaan", mutta sanoit, että paino on pudonnut ja läskiä lähtenyt, joten tuosta ei ole kysymys.

Kyllä nämä ihan lihakset on. Siis jännittäessä näyttävät just sellasilta lihaksilta ja erottuvat nyt ihan ylös asti. Koko tällasen naisen käden koko tuossa alapäässä (eli käden voi laittaa "kupiksi" patin kohdalle). En uskoisi itsekään näitä, jollei sattuis olemaan omassa kropassa... Mutta kyllä noita muita lihaksia voisi olla hieman enmmän (vaikkakin kyllä niitäkin on läskin alta paljastunnu, mutta eivät ole yhtä isoja).

ViestiLähetetty: 2005-01-15 21:32:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

glenni kirjoitti:
Kyllä nämä ihan lihakset on.

Juu, en sitä epäile yhtään. Kyllähän sen erottaa, rasvaa kun ei voi jännittää. Siinä mielessä olet onnellisessa asemassa, jos reidet erottuvat hyvin, että naisten reisiin varastoitunut rasva on kaikkein vaikeinta vähentää.

ViestiLähetetty: 2005-01-15 21:40:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sam kirjoitti:
glenni kirjoitti:
Kyllä nämä ihan lihakset on.

Juu, en sitä epäile yhtään. Kyllähän sen erottaa, rasvaa kun ei voi jännittää. Siinä mielessä olet onnellisessa asemassa, jos reidet erottuvat hyvin, että naisten reisiin varastoitunut rasva on kaikkein vaikeinta vähentää.

No ilmeisesti olen sitten kuitenkin enemmän mies ;) Nimittäin minulla tuo ongelma on vatsan pömppä, joka ei tahdo treenistä huolimatta pienentyä... Syviä vatsalihaksia olen treenannut nyt lokakuusta lähtien, mutta tulosta ei ole kauheasti näkyvissä :( Olen nyt ottanut myös Pilateksen mukaan ohjelmaani, eli toivottavasti joskus vielä saisin sen pyykkilautavatsan... Hassua muuten miten sitä on näihin lihaksiinsa ehtinnyt nyt tykästymään niin, että ei näitä poiskaan enään antais :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 21:44:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos Sam. Tuosta ohjelmasta en vielä tiedä, saan sen kaverilta vasta maanantaina, voin sitten laittaa sen tänne. Tätä käytän osana palautusta (Muscle+). http://www.pakkotoisto.com/kauppa/produ ... cts_id=289 Lisäksi laitan ainakin sitä kreatiinia ja maltodekstriinia, niin, että suhde tulee 1:2. Yöproteiinina sitten FAST:in Promix Night time protein. Kreatiini ja maltodekstriini eivät ole FAST:in. Herättävätkö FAST:in tuotteet sinussa mitään ajatuksia?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 22:08:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Assassinator kirjoitti:
Herättävätkö FAST:in tuotteet sinussa mitään ajatuksia?

Taitaa olla Suomen suurin valmistaja, eli varmasti ok-tavaraa. Olen myös käyttänyt heidän tuotteitaan, eikä niistä ole mitään pahaa sanottavaa, paitsi siitä vanhasta hydrolysoidusta herasta, jota pahempaa proteiinia en ole koskaan maistanut.

glenni kirjoitti:
No ilmeisesti olen sitten kuitenkin enemmän mies Wink Nimittäin minulla tuo ongelma on vatsan pömppä, joka ei tahdo treenistä huolimatta pienentyä...

Niin, rasvan jakaantuminehan on suurelta osalta hormonien määräämää. Miehillä sinne vatsaonteloon kerääntyy usein sitä rasvaa, mikä ei sinänsä ole iso ongelma, koska se lähtee sieltä dieetillä erittäin helposti pois. Alavatsa ja alaselkä ovatkin sitten hankalampia tapauksia. Ei ole helppoa kellään. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 22:11:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lähinnä siis kyselin, josko tietäisit juuri mainitsemieni (Muscle+ ja promix night protein) sopivuudesta minun tilanteessa. Voi tosin olla liian vaikeaa näin heikoilla pohjatiedoilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 22:27:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Assassinator kirjoitti:
Lähinnä siis kyselin, josko tietäisit juuri mainitsemieni (Muscle+ ja promix night protein) sopivuudesta minun tilanteessa.

Siis varmasti sopivat. Tärkeimmät asiat sinulla ovat riittävä proteiinin saanti yleensä ja kaikkein tärkein asia on se riittävä kalorimäärä. Kaikki muu on sitten hienosäätöä. Tuo Muscle+ on ihan peruskamaa, nopeaa hiilaria ja heraproteiinia ja kreatiinihan siinä on jo mukana. Tuo "yöprotsku" on jo minusta vähän sellainen "hifistelytuote", mutta varmasti ajaa asiansa.
Itse käytän lisäravinteina halpaa herakonsentraattia ja panimosokeria (dekstroosia), sekä kreatiinia palutumiseen. Kalaöljyä ja vitamiinijauhetta ammuin, illoin ja se on siinä. Ruoka on tärkeintä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-19 17:41:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sam kirjoitti:
Ja vielä tuosta ohjelmasta. Minkälainen jako sinulla on tuohon 5krt viikossa ohjelmaan?

Maanantai: juoksu, uinti tjsp.
Tiistai: Jalat+Selkä
Keskiviikko: Ojentajat+Olkapäät+Vatsa
Torstai: lepo
Perjantai: Hauis+Rinta+Vatsa
Lauantai: Epäkkäät+Vatsa+Hauis
Sunnuntai: Lepo

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 12:52:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Assassinator kirjoitti:
Tiistai: Jalat+Selkä

Kuinka tuo sujuu käytännössä? :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 14:35:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tarkentaisitko hieman kysymystäsi? Olen kerran tuon treenikerran vetänyt, ihan ok fiilis sen jälkeen. Vai tarkoitiko kenties liikkeitä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 16:54:10 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Isse siis rupesin reenaamaan 2-jakosella ohjelmalla:

a) etureisi, rinta, ojentajat, olkapäät

b) takareisi, pohkeet, selkä, hauis

Nyt on yks kerta tullu molemmat, ja hyvältä tuntuu toistaiseksi. Vielä pitää hakea noita painoja, mutta eiköhän se siitä pikkuhilijaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 22:40:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Assassinator kirjoitti:
Tarkentaisitko hieman kysymystäsi? Olen kerran tuon treenikerran vetänyt, ihan ok fiilis sen jälkeen. Vai tarkoitiko kenties liikkeitä?

Mietin vaan, että nuo ovat kaksi suurinta lihasryhmää, että miten energia riittää treenata ne yhdessä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 23:36:58 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Tänään just huomas hyvin, että oli paukkuja tehdä etureisihommat kunnolla ja prrrrrkele että polttaa. Ei siinä olis enää selkää jaksanu ja olatkin meinas huumassa unohtua :)

On se muuten ihmeellinen tuo ihmisen pää...

Tein siinä lopuksi peilin edessä vipunostoja, ensin tosi kevyillä painoilla lämmittelin, sitten vähän raskaammilla 12 toistoa ja lopuksi hain raskaimmat painot, joilla ajattelin että menee ehkä 3-4 toistoa kun rupesin oleen aika väsy ja edellinen sarja poltteli sen olosena...

No siihen tuli sitten just sillon joku simpsakan näkönen neito viereen tekemään samaa liikettä... Nappasin painot käteen ja ihan rauhallisia, hyviä toistoja tuli seitsemän... 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-21 09:11:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Cockton kirjoitti:
No siihen tuli sitten just sillon joku simpsakan näkönen neito viereen tekemään samaa liikettä... Nappasin painot käteen ja ihan rauhallisia, hyviä toistoja tuli seitsemän... 8)

:D Perkeles, kun meidän salilla ei pahemmin noita naikkosia käy.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00