Fat Acid kirjoitti:
...Tuntemani melko paljon liikuntaa harrastavat ovat poikkeuksetta muuten aina fittejä. Pelailevat vaan mailapelejä 5-8 tuntia viikossa ja se riittää. Voivat syödä myös melkein mitä vaan eikä näy missään. Varmaan toi edellyttää että on harrastanut sitä liikuntaa viimeiset 20 vuotta eikä ole aloittanut harrastuksia vuosi sitten. Eli kyllä liikuntaa vähän enemmän harrastamalla saa todella paljon aikaan lihomisen suhteen pitemmän päälle....
Tai sitten se menee toisinpäin. Monille liikunta sopii kuin nyrkki silmään, mutta mikään ei todista, että se auttaisi kaikille. Minulle liikunta oli yhtä sonta juttu kuin kuin kala. Kumpikin on mahdottoman terveellistä, ja silti jo kalan haju sai minut ykäämään ja nosti ihottuman. Aivan kuten liikkuessa pintaan noussut hiki sai aikaan niin .....llisen kutinan, että koko elämänhalu meni hetkessä - eikä siihen edes tottunut. Nyt karppamalla voin sekä haistaa että varovaisesti jopa maistaa kalaa, ja oireet ovat hyvin pienet - mutta terveysruokaa se ei vieläkään minulle ole. Liikunnan suhteen tilanne on aika lailla sama.
Yleisterveellisen katsantokannan suurin moka syntyy, kun normaalit terveet terveet olettavat tietävänsä, miltä oikeasti kivuliaana tunteminen tuntuu

Miksi on niin vaikeaa hyväksyä että ihmisiä on erilaisia, niin etteivät edes kaikki hyvät asiat ole pakollisia tai edes sopivia kaikille?
Minun kaltaisiani on ehkä vain muutama. Mutta atoopikkoja iho-ongelmaisia on jo miljoona ja aika lailla niitä jo ylipainoisiakin. Mikä ihme saa väittämään, että kaikkien ongelmien pohjana olisi vain ja ainoastaan liikunnan puute ja itsehillintä
terv. els
(Ei liikuntaa vaan vain pakkoliikuntaa vastaan. Jatkossakin.)