Bubble kirjoitti:
^Mua nyt vähän hämää se, että ensin suosittelit nimenomaan tuota omenamehua mutta nyt sanotkin, että fruktoosia ei kannattaisi käyttää...?!?!
Jos ottaa sen 40-60 grammaa hiilaria ruisleivästä/täysjyväviljasta, niin mikäköhän sen imetytymisaika olisi? Eli siis onko se sitten hyvä ottaa 60-90 min ennen treeniä? Kun tuo omppumehu juodaan 20-30 min ennen treeniä.
Huomenta
Omenamehu vastaus oli tähän
piinastiina kirjoitti:
Eli suklaakin on ihan hyvä pommi
Ari kirjoitti:
omena täysmehu rainbow , on parempi kuin suklaa
sivullani, syklitys kohdassa on kyllä linkit "alla alan juttua" mitä voit syödä, josta löytyy mm riisi, peruna, tomatti, porkkana ym..
eikä se elämä siihen 2 dl mehuun kaadu (jos elämässä on boolit ja light limsat.. ja vaikka ei noitakaan olisikaan)...
koska fruktoosi "palaa" treenissä ihan hyvin. eikä trigly kerkiä nousemaan, koska treeni alkaa melkein heti juonnin jälkeen.
muuten ei ne light siiderit/limsat/makeiset/kakut ole ihan ok, koska monessa taitaa olla fruktoosia
tai ne tummat % suklaat... on tosi paljon sakkaroosia, ei hyvä hampaille.
voishan tässä muuten sitä treeniäkin hifistellä, eli miten treenataan että saadaan ne hh poltettua helpoiten ja nopeiten.
mutta 60-90 min. on leivällä minimi aika.
jos jotain leipää suosittelee niin
Oululainen Jälkiuunipala
http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=50134&epslanguage=FI
Ainesosat
Täysjyväruisjauho (80 %), vesi, sakeuttamisaine (E466), suola (1,3 %) ja hiiva. Runsaskuituinen. Maidoton. Laktoositon. Leivontaan käytetyistä jauhoista on 100 % täysjyväruista.
Ravintosisältö/100g
Proteiinia 7,9 g
Hiilihydraatteja 48 g
josta sokereita 2,5 g
josta laktoosia 0 g
Rasvaa 1,9 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0,2 g
Ravintokuitua 15 g
Natriumia 0,5 g
Oululaisen Jälkiuunipala on matalan GI:n tuote, josta saa pitkäkestoista energiaa ja apua sokeritasapainon hallintaan (kuituja paljon)
ja huomaa nuo 3 palloa (ruis, kuitu ja GI), markkinoilla on muutama muukin "leipä merkki" joilla on samat hyvät "suositusmerkit"