karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-04 14:20:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1035 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-10-13 09:28:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

huomenta
et tarvitse lisä hh tänään, koska sunnuntaina sait sen.

ViestiLähetetty: 2009-10-13 09:43:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Kiitos nopeesta vastauksesta! :respect:

Edit. Lisäkysymys:
Syönkö siis tässäkin tapauksessa treenin jälkeen pelkkää rasvaa + prodea?

ViestiLähetetty: 2009-10-13 12:39:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bubble kirjoitti:
^Kiitos nopeesta vastauksesta! :respect:

Edit. Lisäkysymys:
Syönkö siis tässäkin tapauksessa treenin jälkeen pelkkää rasvaa + prodea?

Kyllä

treenin jälkeen sinä päivänä hh 0 g (ei siis yhtään hh)

ViestiLähetetty: 2009-10-14 08:30:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pohdiskelin tässä alkoholin vaikutusta tähän syklitykseen. Jostain keskustelusta luin että jos on lähdössä juhlimaan, kannattaa käydä salilla 2-3 tuntia ennen korkkaamista ja syödä nimenomaan proteiinipitoista ruokaa sen illan aikana. Toki tiedän, että laihdutettaessa alkoholista pitäis pysyä kokonaan erossa mutta ei sotketa sitä nyt tähän.

No esimerkiksi, olen menossa eräisiin juhliin perjantaina. Ajattelin käydä ennen juhliin lähtöä salilla. Tarkoitus ei ole vetää mitään perskännejä, mutta pari lasia punaviiniä ja ehkä kossuvissy saattaa valua alas kurkusta illan aikana. Kysymys kuuluu: Kannattaako tässä tapauksessa ottaa hiilarilisä ennen treeniä vai onko parempi jättää ottamatta? Alkoholihan keskeyttää rasvan palamisen, eikö näin ole? Ilmeisesti salin jälkeiset syömiset kannattaa siltikin pitää proteiini- ja rasvavoittoisina, huolimatta siitä ottaako hiilarilisän vai ei.

ViestiLähetetty: 2009-10-16 10:16:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bubble kirjoitti:
mutta pari lasia punaviiniä ja ehkä kossuvissy saattaa valua alas kurkusta illan aikana. Kysymys kuuluu: Kannattaako tässä tapauksessa ottaa hiilarilisä ennen treeniä vai onko parempi jättää ottamatta? Alkoholihan keskeyttää rasvan palamisen, eikö näin ole? Ilmeisesti salin jälkeiset syömiset kannattaa siltikin pitää proteiini- ja rasvavoittoisina, huolimatta siitä ottaako hiilarilisän vai ei.

Huomenta
salin jälkeen ei hh, sinä päivänä.
liika hh on aina pahasta, vaikka osa siitä saadaankin palamaan.
kun hh otetaan syklitykseen kannattaa ottaa ne "parhaasta" lähteestä tai sanotaanko terveellisestä lähteestä.
eli ei fruktoosia eikä sakkaroosia.
täältä kannattaa katsoa määriä
http://www.fineli.fi/
niin... koko viljatuotteet ilman lisättyä sokeria on hyvä valinta, esim ruisleipä palanen syklitykseen ennen treeniä on tosi hyvä valinta. eli ne mehut sisältää aika tavalla fruktoosia ja sakkaroosia.

tv AP

ViestiLähetetty: 2009-10-16 10:22:30 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Minä kun en viljaa syö jos ei ole pakko, niin eikös mulle kuitenkin ole paras buustin lähde tuo omenamehu?

Toimii ainakin mulla paremmin kuin hiilaripitoinen ruoka. Testattu juttu.....

ViestiLähetetty: 2009-10-16 10:36:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

piinastiina kirjoitti:
Minä kun en viljaa syö jos ei ole pakko, niin eikös mulle kuitenkin ole paras buustin lähde tuo omenamehu?

Toimii ainakin mulla paremmin kuin hiilaripitoinen ruoka. Testattu juttu.....

no hyvin lyhyesti, kun en osaa enempi selittää.
viljatuotteissa oleva sokeri on "helposti" ja ongelmitta imeytyvä sokeri.
kun taas fruktoosi on sokereista "pahin", kaikin puolin. esim ei lisää insuliinin määrää veressä -> verensokeri nousee -> maksa tyrkkää triglyjä vereen joka on tosi huono homma.
sakkaroosi on paha hampaille.

ViestiLähetetty: 2009-10-16 18:44:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Mua nyt vähän hämää se, että ensin suosittelit nimenomaan tuota omenamehua mutta nyt sanotkin, että fruktoosia ei kannattaisi käyttää...?!?! :smt017

Jos ottaa sen 40-60 grammaa hiilaria ruisleivästä/täysjyväviljasta, niin mikäköhän sen imetytymisaika olisi? Eli siis onko se sitten hyvä ottaa 60-90 min ennen treeniä? Kun tuo omppumehu juodaan 20-30 min ennen treeniä.

ViestiLähetetty: 2009-10-17 07:12:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bubble kirjoitti:
^Mua nyt vähän hämää se, että ensin suosittelit nimenomaan tuota omenamehua mutta nyt sanotkin, että fruktoosia ei kannattaisi käyttää...?!?! :smt017

Jos ottaa sen 40-60 grammaa hiilaria ruisleivästä/täysjyväviljasta, niin mikäköhän sen imetytymisaika olisi? Eli siis onko se sitten hyvä ottaa 60-90 min ennen treeniä? Kun tuo omppumehu juodaan 20-30 min ennen treeniä.

Huomenta
Omenamehu vastaus oli tähän
piinastiina kirjoitti:
Eli suklaakin on ihan hyvä pommi

Ari kirjoitti:
omena täysmehu rainbow , on parempi kuin suklaa

sivullani, syklitys kohdassa on kyllä linkit "alla alan juttua" mitä voit syödä, josta löytyy mm riisi, peruna, tomatti, porkkana ym..

eikä se elämä siihen 2 dl mehuun kaadu (jos elämässä on boolit ja light limsat.. ja vaikka ei noitakaan olisikaan)...
koska fruktoosi "palaa" treenissä ihan hyvin. eikä trigly kerkiä nousemaan, koska treeni alkaa melkein heti juonnin jälkeen.

muuten ei ne light siiderit/limsat/makeiset/kakut ole ihan ok, koska monessa taitaa olla fruktoosia

tai ne tummat % suklaat... on tosi paljon sakkaroosia, ei hyvä hampaille.

voishan tässä muuten sitä treeniäkin hifistellä, eli miten treenataan että saadaan ne hh poltettua helpoiten ja nopeiten.

mutta 60-90 min. on leivällä minimi aika.

jos jotain leipää suosittelee niin
Oululainen Jälkiuunipala
http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=50134&epslanguage=FI
Kuva
Ainesosat
Täysjyväruisjauho (80 %), vesi, sakeuttamisaine (E466), suola (1,3 %) ja hiiva. Runsaskuituinen. Maidoton. Laktoositon. Leivontaan käytetyistä jauhoista on 100 % täysjyväruista.

Ravintosisältö/100g
Proteiinia 7,9 g
Hiilihydraatteja 48 g
josta sokereita 2,5 g
josta laktoosia 0 g
Rasvaa 1,9 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0,2 g
Ravintokuitua 15 g
Natriumia 0,5 g

Oululaisen Jälkiuunipala on matalan GI:n tuote, josta saa pitkäkestoista energiaa ja apua sokeritasapainon hallintaan (kuituja paljon)
ja huomaa nuo 3 palloa (ruis, kuitu ja GI), markkinoilla on muutama muukin "leipä merkki" joilla on samat hyvät "suositusmerkit"

ViestiLähetetty: 2009-10-17 07:45:07 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Minä taidan pitäytyä siinä mehussa, koska viljaa en halua syödä.
Terveys-syistä...

Ja tämä karppihan ei leipää syö..... :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-10-17 08:17:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

piinastiina kirjoitti:
Minä taidan pitäytyä siinä mehussa, koska viljaa en halua syödä.
Terveys-syistä...

Ja tämä karppihan ei leipää syö..... :mrgreen:

ok, monelle ei viljatuotteet sovi

ViestiLähetetty: 2009-10-17 09:05:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ari kirjoitti:
Bubble kirjoitti:

Huomenta
Omenamehu vastaus oli tähän
piinastiina kirjoitti:
Eli suklaakin on ihan hyvä pommi

Ari kirjoitti:
omena täysmehu rainbow , on parempi kuin suklaa

Aah...ok! Nyt ymmärsin miksi! 8)

Eli siis jos vatsa kestää niin ruisleipä ois parempi... kieltämättä mää ihan mielelläni voisin sen 1-2 palaa ruisleipää syödä, koska harvoin syötynä tykkään sen mausta. (Ja päälle saa ängettyä helposti vaikka mitä :mrgreen: ) Sanoit että 60-90 min olisi tuossa tapauksessa minimiaika, mutta mikä mahtaa olla "maksimiaika"? Tällä siis tarkoitan sitä että jos otan hiilarilisän ruisleivästä kolmen aikaan päivällä, niin mihin aikaan viimeistään pitäis alottaa treeni?

ViestiLähetetty: 2009-10-18 04:45:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
Lainaa:
mutta mikä mahtaa olla "maksimiaika"? Tällä siis tarkoitan sitä että jos otan hiilarilisän ruisleivästä kolmen aikaan päivällä, niin mihin aikaan viimeistään pitäis alottaa treeni?

tietenkin riippuu mitä muuta syöt kello 15
treenin voit aloittaa kello 17 eli 120 min syönnin jälkeen.
eikä haittaa vaikka aloittaa 18:30
mutta 4 tuntia on maksimiaika, aloitukseen.

noin 2...3 tuntia ruisleipä hh jälkeen treeniin, ois ehkä se optimaali.

tuommonen ruisleipä hh sallii isomman "aika haarukan", koska se imeytyy hitaamin.

ViestiLähetetty: 2009-10-18 12:37:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Ari täsmällisistä tiedoista!

ViestiLähetetty: 2009-10-18 18:43:08 
Poissa
sintti
sintti

Osaatteko neuvoa miten tehdä syömisen ja hiilareiden jakamisen kanssa, jos tykkään käydä salilla aamusta?

ViestiLähetetty: 2009-10-18 18:46:43 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Tuun merkkaan ketjun. Ihmiskokeita asialla on täälläkin tehty :D

ViestiLähetetty: 2009-10-19 07:22:21 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

No siis sittenhän mäkin syön sitä ruisleipää lounaaksi pari tuntia ennen tereeniä :smt007 ! Nami nami. Omenamehu sitten aamuun. Tosin nyt tais meikäläisen fillarioinnit olla tälle vuodelle fillaroitu, eli nyt pitäis sitten sitä treeniä alkaa syklittää. Mä en vaan viitti ostaa salikorttia muutamaa viikko käyntiä varten ja kahvakuulakin on yhä kaupassa :oops: . Tarttis tehrä jotain!

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2009-10-20 04:06:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta

Syklitystä

"Amerikkalainen David E. Smith painoi enimmillään 286 kiloa. Jo uskonsa menettäneenä tämä ujo 189-senttinen arizonalaismies käänsi elämänsä ympäri ja pudotti runsaassa kahdessa vuodessa painostaan 180 kiloa ns hiilihydraattikierrolla ja liikunnalla."
lähde: http://vhh-123.blogspot.com/2009/08/menestystarina-5.html
"Davidin ruokavaliona on ollut ns. "hiilihydraattisyklitys" (carb cycling), jossa hiilihydraattien määrää vaihdellaan tietoisesti, tavoitteena maksimaalinen rasvanpoltto. Sen lisäksi David treenasi säännöllisesti salilla"

ViestiLähetetty: 2009-10-21 13:24:35 
Poissa
sintti
sintti

**

ViestiLähetetty: 2009-10-21 13:36:00 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Toi 0 hh on aika joustava, esimerkiksi salaattikasviksissa ei ole hiilareita nimeksikään. Vihreää salaattia, kurkkua, oliiveja, vähän tomaattia, sipulia, ja päälle majoneesia tai majoneesikastike. Koristaa lautasta jo kummasti.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1035 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00