karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-01 10:58:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 935 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-10-02 10:02:52 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Jolea kirjoitti:
En kai mä näin painava muuten olis?! Eikös sulla sitten ole? Ylipäätään kaikilla ylipainoisilla?

Nää kaikki kilot ei ole tullut siitä, kuinka paljon olen syönyt vaan mitä olen syönyt.
Olen ollut salakarppi, vaan kukaan ei kertonut ettei samalla sais niitä hiiriä syödä.

Monet ylipainoiset ovat saaneet kilonsa ns. miinuskaloreilla. Usko tai älä.
Kuluta mitä syöt, niin et liho, ei pidä paikkansa. Ainakaan mulla. Koettu on, monesti.......
Olen tällä viikolla syönyt kaloreissa enemmän kuin koskaan karppaus-aikanani ja paino putoaa...

Mulle itse syömisen tapahtuma ei ole koukuttava. Jos suonen kautta ravitseminen olis terveellisin tapa maailmassa, käyttäisin sitä.

Mä en saa syömisestä mitään erityisempää nautintoa. En ole suruun syöjä tai muutenkaan tunne-syöppö.

Sen vuoksi mulle oli kait tää karppaus kuin Luojan lahja, koska massallisesti ei ole pakko syödä vaikka syö terveellisesti.

ViestiLähetetty: 2009-10-02 10:12:28 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

:o Jestas! Onpas ikävää, olla pullukka eikä edes saa sen synnystä nautintoa. Epäreilua, sanon ma!

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2009-10-02 10:56:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jolea kirjoitti:
Onko sellainen 20g hyvä määrä ennen rehkimistä ja paljonko aikaisemmin? Puol tuntia??

No mulla on yleensä päivittäinen hiilarimäärä about 30g (arviolta) ja ennen urheilusuositusta pitäis vetää 2x päivän hiilarit, joten olen juonut puoli litraa tota mehua. Sen mehun hiilarit imeytyy nopeasti, eli vedät sen mehun naamariin 20-25 minsaa ennen rehkimistä.

koeputkilapsi kirjoitti:
- ja mitä o hh, mutta prode ja jonkun verran rasvapitoista ruokaa syötte treenin jälkeen ?

Ite oon syöny esim. munia ja pekonia, mut yleensä teen uunipellillisen lärpäkkeitä, eli metukkasiivuja joiden päälle juustosiivu ja oliiviöljyssä uitettua, murskattua valkosipulia. Paistetaan uunissa sopivassa lämmössä sopivan aikaa. Nami, käy ihan pikkupizzoista! :smt050 Välillä laitan metukan ja juuston väliin esim. tonnikalaa tai kanasuikaleita, riippuen mitä millonkin on tarjolla ja mitä tekeepi mieli. Voi olla että prodea tulee mulla näin ollen syötyy liikaa, en ole laskenu, mutta en myöskään välitä ku paino on vihdoin lähteny laskuun ja kroppa alkanu kiinteytymään ekaa kertaa koko karppiaikana.

ViestiLähetetty: 2009-10-02 10:59:08 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Jolea kirjoitti:
:o Jestas! Onpas ikävää, olla pullukka eikä edes saa sen synnystä nautintoa. Epäreilua, sanon ma!

Päivän paras..... :smt005
Välihuomautus: suurin osa kiloista tuli raskauden myötä, kun piti oikein puputtaa ruisleipää ja puuroa ettei paino nousis................. #-o

Bubble kirjoitti:
Voi olla että prodea tulee mulla näin ollen syötyy liikaa, en ole laskenu, mutta en myöskään välitä ku paino on vihdoin lähteny laskuun ja kroppa alkanu kiinteytymään ekaa kertaa koko karppiaikana.

Jippii!!! :smt026

ViestiLähetetty: 2009-10-02 10:59:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bubble kirjoitti:
Ite oon syöny esim. munia ja pekonia, mut yleensä teen uunipellillisen lärpäkkeitä, eli metukkasiivuja joiden päälle juustosiivu ja oliiviöljyssä uitettua, murskattua valkosipulia. Paistetaan uunissa sopivassa lämmössä sopivan aikaa. Nami, käy ihan pikkupizzoista! :smt050 Välillä laitan metukan ja juuston väliin esim. tonnikalaa tai kanasuikaleita, riippuen mitä millonkin on tarjolla ja mitä tekeepi mieli. Voi olla että prodea tulee mulla näin ollen syötyy liikaa, en ole laskenu, mutta en myöskään välitä ku paino on vihdoin lähteny laskuun ja kroppa alkanu kiinteytymään ekaa kertaa koko karppiaikana.

oi, kiitos tuosta metukkavinkkauksesta :D jouduin yhdessä vaiheessa lopettamaan noi kun söin aivan liikaa.. Nyt tiedän mitä alan taas syömään 8)

ViestiLähetetty: 2009-10-02 11:12:15 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Sama täällä! Koko pellillinen menee tosta vaan -ja juustoja vaihdellen :) . Myös hornetit on hyviä, vaikkakin marinadissa lisäineita paljon. Mut jos joskus vaan... 8)

Kuva

You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

ViestiLähetetty: 2009-10-02 11:41:32 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Tässä vähän tulosta näinkin pyylevästä rouvas-ihmisestä.

Siis 4 viikkoa syklitystä ja 6 treeniä, kun eilen jäi välistä, kuumeen vuoksi.

piinastiina kirjoitti:
No pakkohan siihen mittanauhaan oli heti tarttua.... :lol:

Tässä 4 viikkoa sitten mitatut:

.....pomppasin vaakaan; 105,5kg
viralliset mitat 8.9.2009
Mitat punaisella on tänään 2.10.2009 mitatut ja puntari näytti torstaina 102,8kg...
Vihreällä muutos...

RY (päältä ja alta) 120 / 99,5 116 / 98 -4cm / -1,5cm
VY (noin 5 cm navan yläpuolelta) 110 107,5 -2,5cm
YLY 142 141 -1cm
ALY 140,5 133 -7,5cm HERRA JUMALA!!! :shock:
Mittasin kolmen kertaan.......
REISI 76 73 -3cm
POHJE 44,5 45,5 +1cm
HABA 39 38 -1cm

Yhteensä poistumaa on....... -19,5cm!!!!

ViestiLähetetty: 2009-10-02 12:12:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

wouuuh =D>

ViestiLähetetty: 2009-10-02 12:31:00 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Hurjaa =D> ! Mikä on YLY ja ALY? Ylä ja ala joku :?:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-02 12:52:14 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

piinastiina kirjoitti:
Dumpo kirjoitti:
Täällä on mahtavia uutisia =D> :D ! Tosin tuo pupun poislähtö ei siihen kuulu, osanottoni.

Öö, mitä nuo YLY ja ALY ovat? Jotain ylä ja jotain ala?

Kiitoksia.... :hug:

siis:

YLY on ylälantionympärys

ja

ALY on vastaavasti alalantionympärys

Mulla on niiiiiiin kauhee reppu, et toi YLY on siksi isompi.
Normi ihmisellä tietty Perse on isompi kuin ns. vatsa.

ViestiLähetetty: 2009-10-02 12:54:54 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Ok, kiitti valaisusta :mrgreen:

Mä en pääsekään sun henkkoht ketjuun enää, joten seurailen menoasi vaikka täällä urheilupalstalla sitten :|

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-02 13:30:10 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Sä oot sinne liian laiha..... :shock:

:smt044

Oikeesti.... 8)

ps. mä laitan tonne tavalliselle puolelle välillä jotain päivitystä, silloin kun on jotain päivitettävää, kuten nyt... :smt036

ViestiLähetetty: 2009-10-03 05:38:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

koeputkilapsi kirjoitti:
- pitäisikö pudottaa tuonne 20grammaan vuorokaudessa laihtumisen tehostamiseksi vai onko tuo ok ?
- kun luin tuota Arin sivua, niin siellä puhuttiin yhdestä kahteen liikuntasuorituksesta viikossa. Onko kolme aivan liikaa ? Onko kyse vain raudannostamisesta vai kaikesta liikunnasta ? (Tämän lisäksi kävelen kouluun, matka ei ole pitkä enkä todellakaan kävele nopeasti :mrgreen: )

Huomenta koeputkilapsi ja muut.
kyllä 20-30 g hh/vrk on se josta lähdetään, sen takia että laihtuminen saadaan hyvin alkamaan (tätä hh määrää voi nostaa myöhemmin, jos painon pudotus on liian voimakasta), mutta tämän alle ei mennä.
liikunta kerrat ja treenit: Tässä ei pidä sotkea "normaali" päivittäistä liikuntaa ja treeni/urheilu harrastusta.
VOIT kävellä (ei pakko) melkein joka ilta 30-60 min rauhallisesti muuten huviksesi, ja kun paino putoaa se onkin suositeltavaa, tämä ei ole SITÄ treeniä. Treenit/punttisali/urheilu harrastukset ovat sitten kovemman luokan harjoitusta, näitä EI TEHDÄ liikaa. Tämän tyylin harrastuksen voi aloittaa 2x kk tyyliin ja sitten 4x kk tyyliin jos paikat ei kipeydy. samalla voi kävellä 5x viikossa 30-60 min JOS paikat ei kipeydy. Näitä treenejä voi tihentää 2x vk jos paikat ei kipeydy... ON SYYTÄ muistaa että vähillä hh et palaudu niin hyvin kuin 50-150 g hh/vrk syöden ja että tämä Treeni liikunta KYLLÄ tehoaa vaikka se tehdään VAIN 1x vk. Liika treeni "polttaa" ihmisen loppuun, siitä ei hyvä seuraa. Olen sanonut yli 30 vuotta että "on parempi treenata vähän kuin liikaa", koska vähäinenkin treeni "kehittää", mutta liika treeni tuhoaa. On siis ihan turhaa "normaali ihmisen" (ei siis kilpa) etsiä sitä max harjoitus kerta määrää viikossa jonka PYSTYY tekemään. jos sen nyt löydät se voi olla liikaa jo 4 vk päästä.

ViestiLähetetty: 2009-10-04 08:36:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Ari !
Maanantaina lähteepi kokeiluun, varmaan aluksi pakko yrittää pitää kirjaa noista hiilareista, katto nyt :)

ViestiLähetetty: 2009-10-05 14:01:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kysymys asiasta tietävälle:

Mistä glykogeenivarastot tyhjentyvät ensin? Ovatko varastona vain maksa ja lihakset? Kuinka suuria nämä glykogeenivarastot ihmisellä keskimäärin ovat? Syy miksi kysyn on se, että olisi helpompi hahmottaa kyseessä olevaa aihetta.

Riittääkö pelkkä aerobinen polttamaan hyvin rasvaa vai tarvitaanko siihen myös lihaskuntoharjoittelua? Jos ajatellaan, että harrastaa viikossa 1,5h aerobista ja 1,5h kuntosalia neljässä osassa niin onko se parempi laihduttaessa kuin pelkkä aerobinen 4*45min/vk?

ViestiLähetetty: 2009-10-05 20:40:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aiemmin ketjussa kirjoitettiin houkuttelevasti metukasta. Ite en ole löytänyt lisäaineetonta metukkaa. Joka pötkössä melkein on glutamaatit ym. hirveät E-sörsselit. Syöttekö te siis näitä kökkökeppejä vai olenko missannut jonkun hyvän metukan?

FatFan

ViestiLähetetty: 2009-10-06 07:25:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

FatFan kirjoitti:
Aiemmin ketjussa kirjoitettiin houkuttelevasti metukasta. Ite en ole löytänyt lisäaineetonta metukkaa. Joka pötkössä melkein on glutamaatit ym. hirveät E-sörsselit. Syöttekö te siis näitä kökkökeppejä vai olenko missannut jonkun hyvän metukan?

FatFan

itse syön valmismetukkaa, enpä ole nyt sen tarkemmin kattonut noita lisäaineita tai muuta. Harvoin kun tulee mitään tuollaista syötyä, ja kun en ole kovin tiukkakaan karppauksen suhteen..

ViestiLähetetty: 2009-10-06 09:49:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ Mää kanssa syön yleensä joko rainbown tai sitte lidlin metukkaa. En oo ees kattonu paljonko niitä E-koodeja on kun syön sitä metukkaa vaan kerran viikossa ja olen todennu että eipä niiltä koodeilta voi tässä elämässä välttyä vaikka kuinka yrittäis... Eli en siis ole kovin tarkka niiden suhteen.

ViestiLähetetty: 2009-10-10 06:44:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Äkkinäinen voisi ajatella, että toi hiilaritankkaus ei sovi sulle. :D

Huomenta
JOS juuri ennen treeniä tankkaa liian paljon hh, verensokeri nousee nopeasti ylös ja insuliinin takia verensokeri laskee sitten rajusti alas mikä aiheuttaa mm: tehot laskee, pyörryttää, oksettaa, voimatasot laskee, heikottaa, "outo olo" jne.

JOS tuntuu tehottomalta treenissä, on parempi ottaa ne hh muutamassa annoksessa reilusti ennen treeniä ja olla 2-4 tuntia ennen treeniä mitään syömättä.
tv AP

ViestiLähetetty: 2009-10-13 08:38:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pikainen kysymys taas kerran Arille...

Kävipäs niin, että olin viikon verran kipeänä ja sunnuntaina iski turhautuminen ja repsu (lue: Big Mac-ateria... :roll: ) Nyt on kuitenkin taas plikka kunnossa, täynnä tsemppiä ja valmiina treeneihin. Tuli vaan mieleen, että vaikuttaako tuo repsuilu syklityksen jatkamiseen? Eli pitäskö mun nyt kiltisti odottaa ne 3 vhh-päivää vai voinko jo tänään tankata hh:ja ennen treeniä vaikka tuon repsun ja tämän treenipäivän välissä onkin ollut vaan yksi normaali vhh-päivä?

Kiittää taas kerran hän! :smt080

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 935 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00