Mirka kirjoitti:
On niin kuuma
Kuuma? Amerikassa vasta kuuma olikin! Kun Amerikassa oli sama lämpötila kuin täällä 27°C niin ihmiset olivat että on kiva kun on vilpoisempaa! Mutta se olikin Pohjois-Kaliforniassa, siellä ihmiset olivat tottuneet kylmään.
Mutta kun olin Saltonilla pitkään ja se oli kuin paistinpannu, hehkui maa ja hehkui taivas ja tuulikin oli polttava, niin kuin on tavanomainen keli siellä 365 päivää vuodessa, kaksi astetta vilpoisampi kuin Kuolemanlaaksossa niin tuli sitten asiaa Los Angelesiin. Los Angelesissa oli vain 35°C niin minun oli pakko pitää villapaitaa päällä kun vilutti koko ajan!
Saltonille tuli sitten suomalaisia jotka olivat olleet Afrikassa Sierra Leonessa. Sanoivat etteivät he tykänneet Saltonista kun siellä oli niin kuuma Afrikkaan verrattuna.
Kerranpa tuli dokumentti tanskalaisista. Tanskassa on laki ettei saa tehdä työtä jos ulkolämpötila kipuaa yli 35°C. Minä sanoin siihen ettei täällä koskaan varmaan hoidettaisi mitään puutarhoja jos 35°C olisi se raja sillä ei täällä ole koskaan alle sen. Mutta minä olin kauhean tyytyväinen että tein töitä varjoisassa puutarhassa chicanojen kanssa, osoitin niille että eipä se pala valkoinenkaan nahka ja etenkin sitä etten joutunut asfaltti -tai pikeämishommiin. Yksi Soramäki pikesi kattoja niin katolla hänellä oli lämpömittari ja siellä oli lukema 55°C!