karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 08:49:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-03 16:18:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tytti kirjoitti:
Tällä ruokavaliolla lihakset tuppaavat kasvamaan ilman punttistakin, vaikka toki sitä kannattaa harrastaa.

Voisikohan joku valaista tyhmää? :?:
Minä kun olen aina ollut siinä uskossa että lihas tarvii kasvaakseen rakennusaineita, kasvuärsykkeen (=treeniä) ja lepoa sopivassa suhteessa. Mutta ettäkö lihakset kasvaisi ihan tuosta vaan ilman punttitreeniä....?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-03 16:30:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Omppu76 kirjoitti:
Mutta ettäkö lihakset kasvaisi ihan tuosta vaan ilman punttitreeniä....?

Kasvaa esimerkiksi ylensyönnin seurauksena. Eli, jos saat rasvamassaa lisää 20 kiloa, niin siinä tulee mukana myös lihasmassaa. Toki varsinkin jaloille tuleva rasitus kasvaa siinä sivussa, kun elopaino kohoaa, mutta lisääntynyt energiansaantikin jo sinänsä kasvattaa lihasmassaa. Se lihasmassa, jonka keho pitää yllä ilman rasitusta riippuu hormonitasoista ja kun keho saa paljon energiaa, myös hormonitasot ovat korkealla (testosteroni, insuliini, IGF-1). Eli, jos halutaan saada tehokkaasti lisää lihasmassaa, niin paras taktiikka on syödä kaikkea ja paljon, siinä vaan tuppaa tulemaan sitä ei-toivottuakin massaa sivutuotteena.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-03 19:20:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No juu, toki näin, mulla olikin jostain syystä pohjaoletuksena että _kukaan_ täällä ei halua kasvattaa rasvaprosenttiaan/rasvamäärääkään... :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-03 20:06:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Omppu76 kirjoitti:
No juu, toki näin, mulla olikin jostain syystä pohjaoletuksena että _kukaan_ täällä ei halua kasvattaa rasvaprosenttiaan/rasvamäärääkään... :D

Ei halua, mutta se on ainakin minulle välttämätön paha. Näillä geeneillä kun yrittää epätoivoisesti näyttää jonain päivänä muultakin kuin maratoonarilta, niin on pakko harrastaa hallittua ylensyöntiä. :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00