karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-11 23:43:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Olenko ymmärtänyt oikein?
ViestiLähetetty: 2005-01-31 22:08:57 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Olen lähiaikoina aloittamassa jumppaamisen The Firm ohjelmalla.

Eli ennen jumppaa ei mitään syömisiä/hiilareita vain vettä. Sitten jumpan jälkeen vaikka rahkaa marjojen kanssa.

Olenko oikeassa?

Ajattelin sitä jumppaa joka toinen tai joka kolmas päivä näin alkuun ja muutenkin menee totutellessa, sillä kuntoni on todella surkea ja painoa paljon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 00:19:32 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Joo jo Ãisha korjasi, eli Aerobista harjoittelua...

Itse vetelen alakarpilla, joten mitenhän se sitten on... Kertokaa nyt te jotka tiedätte ja osaatte homman, ettei mene nämä aloittelijat metsään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 04:41:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt kyllä täytyy mainita, että tulee täysin Mutua.

Ainakin kaverini (enhän minä meinaa mitään liiku) pitävät taukoa syömisissä sen 2-4 h ennen suoritusta, kuulemma jaksaa paremmin, tämä hiihtäjän suusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 09:41:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tanssituntipäivänä säädän minäkin syömiseni niin ettei tarvi syödä ainakaan kolmeen tuntiin ennen treenejä. Tunnin jälkeen syös sitten nälän mukaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 17:31:34 
Poissa
sintti
sintti

Tämä ei ole varsinaisesti aiheesta, mutta the Firmistä halusin vaan sanoa sulle pari juttua, Ummu :)

1. Kivat ovat jumpat. Mulla on ne olleet muutaman kuukauden enkä ole kyllästynyt, tosin harrastan muutakin liikuntaa väliin
2. Sen Fanny Lifterin kanssa kandee huomioida (jos et ole jo huomioinut...sori jos tää on sulle jo tuttua), että penkin painorajaksi on laitettu 300 lb elikkäs 136,2 kg. Tuosta ei ole teeveemainoksessa mitään mainintaa.

Mitään superihmetuloksia en ole saanut mutta olen kyllä kiinteytynyt ja ryhti kohentunut selvästi, jännitysniska on myös historiaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 17:39:17 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Höh, no sitten pitää ottaa eteentaakse askelia kunnes paino on sallitussa, muuten voi käydä kehnosti :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 23:11:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hei apelsinov !!

kerro lisää the firmistä. Miten näkyy vaa´alla ? Karppaatko ala tai hyvä karppausta ? Teetko Firmin kalenterin mukaan? Onko paljon ylimäärästä vararengasta :P ? Mistä kohtaa huomasit pieneneväsi ensin ? Olen itse vasta aloittelija firmillä, mutta aijon pitää kirjaa ja mitata painon ja vyötärön ympärykset sun muut :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-05 20:53:07 
Poissa
sintti
sintti

Hei Aisha,

mä olen nyt vasta 10-kuukautisen vauvan (toinen tytär, vanhempi 3-vuotias) kanssa uskaltautunut viimeisiä raskauskiloja karppaamalla karistamaan. Mä menen ketoosiin jo 60-80 hiilihydraattigrammalla ja kuulun siihen nynnyjen koulukuntaan, joka ei kauhean mielellään lähde imeväiskokeita tekemään :D

Mulla on lisäksi munasarjojen monirakkulatauti eli PCOS, mikä näkyy mulla ilmiömäisenä keskivartalolihavuustaipumuksena sekä todella nahkeana vasteena laihduttamiseen. Laihdun joten kuten ainoastaan syömällä lääkkeitä. Laihdutustyylistä riippumatta.

Mutta the Firmistä siis: käsivarret ja reidet ovat kiinteytyneet muutamassa kuukaudessa selvästi, etenkin reidet on timmissä kunnossa. Keskivartalon lihaskunto on myös selvästi parempi, mutta ihana PCO kerää kaikki fläsäni vatsalihaksia peittämään. Paino on tippunut 5 kiloa pikkuhiljaa, mutta en osaa sanoa kuinka suuri osa on Firmin ansiota. Plussaa on jumpissa kyllä se, että ohjaajat ei sekoile ja vasta-alkajat huomioidaan. Ajoin jumpat sisään sen kalenterin mukaan, ja musta se on järkevää, esim Body Sculpt on aika rankka jumppa.

En usko, että Firm kasvattaisi niin hirveästi lihasmassaa että se selittäisi jumituksia (huomasin että olit tästä kirjoittanut), mutta toki tottumattomat lihakset voi tosiaan turvota rasituksen jälkeen.

Toivottavasti tästä on jotain iloa sinulle :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00