karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 05:30:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-08-24 13:25:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-24 17:10:07
Viestit: 593
Versio 1:
50 g kookosrasvaa
2 dl kaakaojauhetta
(makeutusta)
konvehtivuokia

Sulata kookosrasva (vesihauteessa, sanoo Heikkilä). Lisää kaakaojauho ja sekoita hyvin. Lisää mahdollinen makeutus ja maistele. Kun on sopivaa, täytä konvehtivuuat suklaalla ja laita jääkaappiin jäähtymään. Massaan voi lisätä myös pähkinöitä, manteleita, kuivattuja marjoja ja kookoshiutaleita.
(Aloittajat huom! muistakaa lisäysten hiilarimäärät)

Versio 2:
1 paketti kookostiivistettä (=200 g, paketissa voi lukea esim. "creamed coconut")
50 g kookosrasvaa
kaakaojauhetta
rouhittua mantelia paahdettuna

Sulata kookosrasva ja lisää kookostiiviste. Sekoita hyvin. Lisää kaakaojauhetta maun mukaan, niin että seos on hyvin tummaa. Kaada paperimuotteihin annospaloiksi. Sirota päälle paahdettua mantelirouhetta. Jäähdytä jääkaapissa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-24 13:35:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-24 07:52:17
Viestit: 166
Käytättekös tässä nyt sitten sitä tavallisesta supermarketista rasvahyllystä löytyvää Cocos- merkkistä kookosrasvaa? Ja mistä tuota kookostiivistettä mahtaa löytyä?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-24 14:26:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Ei, vaan extra virgin öljyä. :lol:

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-24 14:54:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-24 17:10:07
Viestit: 593
Jos ei ole extra virgin-öljyä saatavilla, niin Cocos-rasva käy. (Elka brassailee, mut on mullakin sitä Tamperelaista :lol: ) Ja kookostiivistettä on isompien ruokakauppojen hyllyssä (ainakin Kitumarketissa olen nähnyt) ja etnisissä kaupoissa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-24 15:40:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-07-31 18:34:12
Viestit: 404
Mäkin olen tehnyt ihan kaupan kookosrasvasta ja ihan hyvää on ollut . Tai no, hyvää ja hyvää... Ei ihan Fazerin sinistä, mutta... :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-25 07:07:53 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Fasun sininen muuten maistuu karppiintuneeseen suuhuni nykyään yhtä ällömakealta kuin Maraboun maitosuklaa aikoinaan... ei mene alas yhtä palaa enempää vaikka kuinka yrittäisi. Olettekos huomanneet, että Heikkilän kookossuklaan maku vain paranee, kun saa tekeytyä jääkaapissa pari viikkoa?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)