karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Imelletty kukkakaali?
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=2&t=81035
Sivu 1/1

Julkaisija:  turun karppaasi [ 2018-10-21 12:28:26 ]
Viestin otsikko:  Imelletty kukkakaali?

Moi!

Tein eilen hyvän kukkakaalipyreen ja siitä tuli mieleen jos vaikka joulun aikaan tekisi soseutetusta kukkakaalista laatikkoa.

Löysinkin yhden reseptin, mutta siihen tuli siirappia. Joten tuli mieleen voisiko sitä imeltää ja saada makeutta (kuten perunalaatikossa)

Mutta mitä kaikkea vois imeltää? Tuskinpa kaikesta tulee makeampaa jos sitä paistaa pitkää matalassa lämmössä...

Julkaisija:  els [ 2018-10-24 19:58:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Imelletty kukkakaali?

Porkkanasta ja lantusta väki on imellettyä tehnyt täällä joulun alla. Toisin kuihn kukkakaalissa tai kaalissa noissa juureksissa on jonkin verran tärkkelystä, ja tärkkelys on se millä imellytetään. Sopivassa lämmössä ja ajassa tärkkelys hiljalleen purkautuu glukoosiksi, joka on makeaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/