karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Pitsantäytettä
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=2&t=767
Sivu 1/1

Julkaisija:  misukisu [ 2004-08-19 08:06:48 ]
Viestin otsikko:  Pitsantäytettä

Ihme on tapahtunut. Vielä puoli vuotta sitten en olisi uskonut jos joku olisi sanonut että melkein joka viikko tulee syötyä pitsaa.

Mutta kiitos siitä edellisestä, jossa neuvottiin se mössörahkapohja...

Nykyinen suosikki on tonnikalapitsa, kaksi pientä purkkia tomaattipyrettä, 2 prk tonnikalaa, katkarapuja, tuoreita herkkusieniä, aurajuustoa ja polaria päälle. Sikahyvää.

Mitäs te muut laitatte pitsojenne päälle?

Julkaisija:  ellin00ra [ 2004-08-19 09:11:29 ]
Viestin otsikko:  mmmmnammmm..

pepperonia, salamia, fetaa, vuohenjuustoa, aurinkokuivattuja tomskuja, kinkkua,pekonia, kylmäsavulohta, mozzarellaa, parsaa, tuoretta basilikaa, ilmakuivattua kinkkua....jne. :oops:

Julkaisija:  Kikka [ 2004-08-19 15:44:10 ]
Viestin otsikko: 

Misukisu, tarkennan vielä... teetkö pizzan sillä Esikon ohjeella (johon tulee soijajauhoja) vai Ilkan lese-ruisjauho -ohjeella? Kiinnostaa lähinnä siksi, että itselleni ei oikein nuo soijajauhot uppoa :wink:

Julkaisija:  misukisu [ 2004-08-25 08:59:59 ]
Viestin otsikko: 

Ilkan ohjeella. Tosi hyvää ja onnistuu joka kerta.

Julkaisija:  Napa [ 2004-08-25 09:38:10 ]
Viestin otsikko: 

Nam, kuulostaa hyvältä. Kokeilin tässä tehdä ihan vaan pizzaa mutta en laittanut pohjaa lainkaan... Oli aika köyhän makusta. "Täytteenä" oli siis ihan jauhelihaa, sipulia, katkarapuja, tonnikalaa ja juustoa. :roll:

Julkaisija:  ilkka [ 2004-08-25 09:38:15 ]
Viestin otsikko: 

Kokeilin huvin vuoksi muuten vaihtaa kokonaan jauhottomaksi, ja onnistui samaan tapaan. :)

Eli muna, puoli rahkaa, 2rkl leseitä (ruis), 3rkl mantelijauhetta. Eroa ei oikeastaan huomannu mitään entiseen.

Nuita leseitäkin voinee ehkä vähän lisätä, ja etsiä optimaalista suhdetta rahkan ja leseiden välillä, milloin tulee kaikista kiintein pohja.

Julkaisija:  Mirka [ 2004-08-25 09:52:15 ]
Viestin otsikko: 

Keliaakikon lienee syytä välttää leseitäkin?

Julkaisija:  glenni [ 2004-08-25 10:50:14 ]
Viestin otsikko: 

Leseitä ei varmaan kannata munkaan käyttää, mutta mitenköhän tattari? Aika erilainen koostumus nyt ainakin on...

Julkaisija:  merju [ 2004-08-29 08:32:20 ]
Viestin otsikko: 

Ilkka eikö tuossa mantelijauheessa ole aikasesti hiilareita? Oletko laskenut pohjan hiilaripitoisuutta? Kiinnostunut olisin. Kokeilin sitä sun alkuperäistä ohjetta oli hyvää.

ilkka kirjoitti:
Kokeilin huvin vuoksi muuten vaihtaa kokonaan jauhottomaksi, ja onnistui samaan tapaan. :)

Eli muna, puoli rahkaa, 2rkl leseitä (ruis), 3rkl mantelijauhetta. Eroa ei oikeastaan huomannu mitään entiseen.

Nuita leseitäkin voinee ehkä vähän lisätä, ja etsiä optimaalista suhdetta rahkan ja leseiden välillä, milloin tulee kaikista kiintein pohja.
:?:

Julkaisija:  ilkka [ 2004-08-29 09:36:28 ]
Viestin otsikko: 

Manteli: hiilareita 6,6g/100g Finelin mukaan.

Jos ei-eläintuotetta syö, niin kyllä tuo on jo vähän hiilareita. Lisäksi se 3rkl tarkoittaa jotain pariakymmentä grammaa? Ja "yksi satsi" mömmöä on noin kahden hengen annos pitsaa. Ja koska vertailukohtana on normaalit _jauhot_, ei hiilaripitoisuudessa ole paljoa "vertaamista". ;)

Leseissähän on huomattavasti runsaammin hiilareita kuin manteleissa. Ei ole tullut laskettua pohjan hiilaripitoisuuksia, mutta äkkiäkös tuon laskeepi jos se kiinnostaa. http://Www.fineli.fi (tai http://www.ktl.fi/fineli, siellä on saantisuositukset, mitä en tuolta http://www.fineli.fi:stä heti ainakaan löytänyt?).

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/