karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 23:09:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Moussaka
ViestiLähetetty: 2004-08-15 06:28:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-20 12:29:42
Viestit: 1190
Silloin, kun kaalit alkavat tökkiä, kokeile vaikka moussakaa. Itse tein sen näin:
Jauhelihakastike:
1 kg jauhelihaa
3 sipulia
6 valkosip.kynttä
1 purkki tomaattimurskaa
1 purkki Hovi-juustoa (tomaatti-basilika)
suolaa, pippuria, kuivattua basilikaa maun mukaan
5 aurinkokuivattua tomaattipalaa
- ruskista jauheliha, lisää pilputut sipulit ja muut aineet
- jätä pannulle kiehumaan kokoon (ts. haihduta vähän nestettä)

Muut tarvikkeet:
4 munakoisoa
oliiviöljyä
- viipaloi munakoisot pitkittäin n. puolen sentin viipaleiksi
- ruskista viipaleita vähän pannulla oliiviöljyssä (itse käytin aurinkokuivattujen tomaattien öljyä)

Lisäksi vielä tarvitset:
2 pussia (yht. 300 gr) juustoraastetta


Kokoa moussaka suureen uunivuokaan esim. näin: alimmaiseksi kerros munakoisoviipaleita, peitä viipaleet jauhelihakastikkeella, ripottele jauhelihan päälle juustoraastetta. Sitten taas munakoisoa, jauhelihaa, juustoraastetta. Päällimmäiseksi juustoraaste. Paista n. 200 asteessa n. 45 minuuttia, anna huilata vähän aikaa folion alla ja nauti!

_________________
Jos keskustelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin.

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)