karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Norjalainen sieppunäkkäri
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=2&t=70188
Sivu 1/1

Julkaisija:  varavompatti [ 2016-08-21 13:44:53 ]
Viestin otsikko:  Norjalainen sieppunäkkäri

Ostin K-kaupasta norjalaista sieppunäkkäriä, todella hyvää. Sitten löysin täältä reseptipankista sille ohjeenkin ja eikun paistamaan. Jotain siitä kuitenkin puuttuu, kun tahtoo ihan murentua käsiin. Vähänkin kylmän voi siveleminen on tuskaa, majoneesi toimi parhaiten.

Millähän tuollaisen ohuen näkkärin saisi pysymään kasassa? Ajattelin kokeilla kananmunan valkuaista, mutta kyselen nyt ennen sitä olisiko jollain ihan valmista ratkaisua.

Julkaisija:  jäbä [ 2016-08-21 19:44:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Norjalainen sieppunäkkäri

kopsaatko sen reseptin tähän niin nähdään mitä kaikkea siinä on?
Psyllium ainakin olisi sellainen joka voisi kiinteyttää rakennetta..

Edit: Alla ainakin yksi versio omasta siemennäkkärin aineista..

160g Mantelijauhetta.
20g Kuivattua nokkosta muserrettuna
60g seesaminsiemeniä.
60g pellavansiemeniä.
80g auringonkukansiemeniä.
80g kurpitsansiemeniä.
1,5 kourallista fibrexiä eli n. 0.75dl
0.5dl hampunsiemeniä.
oliiviöljyä loraus, eli noin 0.25dl
kookosöljyä n. 0.5dl
0.5dl macaa
1tl ruususuolaa
mustapippuria sopivasti, eli paljon.
Ripaus hyvää savustettua chilijauhetta
2-3rkl fiberhuskia.
7dl vettä.


Tämä löytyy kokonaisuudessaan Täältä

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/