karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 00:00:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mitä aivoista?
ViestiLähetetty: 2015-08-28 20:06:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-13 19:22:00
Viestit: 8
Löysin sattumalta kaupasta maksaa etsiessäni sianaivoja :shock: :D =D>

Ilmeisesti olisi karppi / paleokannalta ihan mahtavaa (super)ruokaa. Miten sitä kannattaisi valmistaa, näin ensikertalaisen? Suht simppelisti siis. Rakastan ja syön usein maksaa, keuhkoja, luuydintä, veriruokia, yms. mutta aika harvoin itse kokkaan näitä (paitsi maksaa)... jokin vaan tökkii siinä käsittelyvaiheessa :( Joskos sitä vihdoin rohkaistuisi!

Vinkkejä? :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä aivoista?
ViestiLähetetty: 2015-08-28 21:43:24 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Aivot kannattaa paistaa uunissa tai pannulla voissa. Reseptejä löytyy varsinkin Välimerenalueen keittokirjoista. Italiassa aivot paistetaan vuoassa tai jos on niin onnellinen että omistaa makkarakoneen niin voi ryhtyä vaikka servelaatin tekoon.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä aivoista?
ViestiLähetetty: 2015-08-28 23:28:07 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15270
Mistä kaupoista olette löytäneet aivoja?

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä aivoista?
ViestiLähetetty: 2015-08-29 06:41:21 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Helsingissä ainakin halal-lihakaupat myyvät aivoja. Suosittelen kyseisiä kauppuja muutenkin, tuoretta lihaa ja koko ruho on myynnissä ihan ilman mitään liejua tai vettä.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä aivoista?
ViestiLähetetty: 2015-08-30 19:40:39 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15270
Kiitos vinkistä. Täältäkin pitäisi löytyä halal-kauppoja. Otan selvää. :)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä aivoista?
ViestiLähetetty: 2015-08-31 13:00:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-13 19:22:00
Viestit: 8
Sori, unohdin mainita, asun Itävallassa. Kävin pitkästä aikaa vähän isommassa marketissa ostoksilla ja sieltä löysin hyllynpätkän jossa oli "perus" maksan seurana noita aivoja, munuaisia, kieltä, sydäntä, verimakkaraa, luomuluita (jee!) yms. Olin yllättynyt et ihan taviskaupasta tällaista tavaraa saa! Tykkään sisäelimistä mutta maksan lisäksi en juuri kokkaa niistä itse.. pitää alkaa harjottelemaan :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)