| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Karppiruokaako vaikeaa laittaa? Minusta se on HELPOMPAA http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=2&t=69174 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Hector Servadac [ 2015-08-04 22:40:15 ] |
| Viestin otsikko: | Karppiruokaako vaikeaa laittaa? Minusta se on HELPOMPAA |
Näin lapsiperheen ruokavastaavana tulee usein tilanteita, että ruokaa pitäisi saada nopeasti. No, meillä eivät muut karppaa, se on sitten monesti hiilarilisäkettä muille ja minulle erikseen jotain kasvista rasvalisällä, ja kaikille sama kastike/muu proteiiniruoka. Ja nyt olen huomannut miten helppoa ja nopeaa onkaan tämä arkikarppaus! Ei ruokani nyt loppuun asti viilattua ja kaikkein optimaalisimmaksi punnittua ole, monesti esim. pakastevihanneksia. Mutta on se paljon ravitsevampaa, herkullisempaa ja tyydyttävämpää kuin perinteiset hiilarilisäkkeet. Ja siis vieläpä nopeampaa ja helpompaa! Sen iäisyyden aikana kun kiehuu riisi tai peruna, valmistuisi moneen kertaan nämä: - pakastetut vihreät pavut - pakasteruusukaali - keitetty kukka- tai parsakaali - kesäkurpitsagratiini - wokkivihannekset, pakaste tai ei - wokattu kaali - tuore kaalisilppu mikrossa juustokuorrutettuna - jne. Ja päälle voita, oliiviöljyä tai majoneesia. Makaroni kyllä valmistuu yhtä nopeasti ja nuudelit vielä nopeammin, mutta niistä tuo puoliso valittaa etteivät pidä nälkää... Kas kummaa... Minulla ne muuten tuottavat nälkää jos niitä syön. Ja kaiken lisäksi nämä vhh-ruuat ovat todella hyviä. Käy aina niin sääliksi perhettä, joka joutuu syömään aina niitä samoja mauttomia. Onneksi sentään maistelevat ja ottavat lisäkkeeksi sitä minunkin herkkuani. Ai niin, ja halpojakin ovat nämä karppiruuat. Lidlistä halpoja pakastekasviksia, ja kaalihan ei maksa juuri mitään, etenkään nyt tähän aikaan vuodesta. |
|
| Julkaisija: | Catharsis [ 2015-08-05 11:31:25 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppiruokaako vaikeaa laittaa? Minusta se on HELPOMPAA |
Taivaallinen kalaherkku muutamassa minuutissa: - pannu kuumenemaan - suikaloi kesäkurpitsa ja silppua sipuli - pannulle voita, kesäkurpitsan suikaleet ja silputtu sipuli - paloittele paketti kylmäsavulohta - lisää pannulle purkillinen smetanaa ja sekoita - lisää pannulle kylmäsavulohi - sekoita, anna kiehahtaa ja tekeytyä - suolaa ja pippuria kullekin maun mukaan. |
|
| Julkaisija: | virpip [ 2015-08-05 11:35:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppiruokaako vaikeaa laittaa? Minusta se on HELPOMPAA |
Kesäkurpitsagratiini, kiitos maininnasta. Kuulostaa herkulliselle, täytyypä kokeilla. |
|
| Julkaisija: | Kätti [ 2015-08-05 16:20:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppiruokaako vaikeaa laittaa? Minusta se on HELPOMPAA |
Karppiruoat on nimenomaan helppoja silloin, jos ei halua tai jaksa nähdä vaivaa. Mun lempparit helppoudessa on juustopannari ja möttöset. Helppoa, vaivatonta ja saa upotettua mukaan jämäruoatkin. Pikaruoka tulee (tääkin kerrottu moneen kertaan kasvikset ja mausteet sekaan. Tääkin resepti on helposti muunneltavissa, vaihtaa jauhiksen tai kasvikset. Tai sitten lykkää hetkeksi uuniin juustoraasteet päällä, niin taas on eri ruoka. Helppo ruoka myös keitot. Niihin voi laittaa vaikka mitä maun mukaan. |
|
| Julkaisija: | els [ 2015-08-06 07:15:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppiruokaako vaikeaa laittaa? Minusta se on HELPOMPAA |
Minusta karppiruoat ovat hellpoja sellaiselle, joka on jo oppinut kokkaamaan muutakin kuin puolivalmisteiden tuunausta. Karppiaineilla saa nopeastti ja helposti (tai hauduttamalla hiukan hitaammin mutta todella vaivattomasti) gurmeetason ruokaa ihan jokapäiväisistä aineksista. Jopa niin hyvää, ettei oikien mikään syöttöläannos maistu sen jälkeen Vaikaksi karppiruoan tekee vain se, ettei nykypäivän ihminen enää osaa kokata pelkistä raaka-aineista, ja se johtunee ihan yksinkertaisesti siitä, että nykyohjeilla niistä sallituista tulee todella tylsän makuisia, jos kaikkea ei tuunaa koristeellisilla hedelmillä ja mahdollisimman kaukaisilla erikoismauilla. Rypsäri ei maistu miltään, leipä-peruna-pasta ovat niinikään vain neutraalia pohjaa, eikä makua saa muusta kuin niistä erikoisuuksista. Elintarviketeollisuus tuunaa tavallisen väestön ruoan valmiiksi tehden hyvin halvasta syötävää (ja yllättävän kallista)... siinä missä veeteee kokit tekevät (vielä kalliimmalla) näyttäviä ja karppisuuhun ihmeen mauttomia annoksia joiden pääjuttu on mausteissa ja koristeissa. Tuntuu tosi hassulta, miten ennen karppia ravintolaruoka tuntui yyberylellisyydeltä, ja miten nykyisin se häviää kotiruoalle yhdeksässä tapauksessa kymmenestä. Eikä se kymmeneskään voita kotiruokaa, mutta pääsee edes lähelle - siis Suomessa. Ja niiden annosten tekijät ovat kuitenkin ruoanlaittoon ja makuun koulutettuja ammattilaisia! |
|
| Julkaisija: | Hopeapaju [ 2015-08-06 07:47:23 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppiruokaako vaikeaa laittaa? Minusta se on HELPOMPAA |
samaa mieltä edellisten kanssa. Karppiruoka on helppoa ja nopeaa! Teen paljon uuniruokia, mikäs sen helpompaa. Ja pannulla paistaminen Tuukätin pikaruuan tapaan. Ja herkullisuudesta nyt ei tarvitse mainitakkaan Mun helppo uuniruokavinkki; jauhis tai esim. kananpalat uunivuokaan. Omavalintaista kasvista sekaan (mä laitan yleensä parsaa ja kukkista) ja koskenlaskijaa. Juustoraastetta päälle. |
|
| Julkaisija: | mlv [ 2015-08-06 08:05:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Karppiruokaako vaikeaa laittaa? Minusta se on HELPOMPAA |
Ja kananmunat ovat helppoa ja nopeaa raaka-ainetta, keitettynä, paistettuna, munakkaana, salaateissa ja vaikkapa helppoa helpommassa eväsleivässä - 3 munaa - 3 rkl majoneesia - pari desiä juustoraastetta sekoitetaan, maustetaan jos halutaan, leivinpaperille sellainen 9 kasaa ja paisto 175 asteessa kunnes pinta alkaa ruskistua, sellainen 10 m. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|