Lihan voisi myös kuivata. Vähärasvainen naudanjauhis säilyy pitkään kuivattuna, rasvaisempikin ainakin viikon jääkaapissa.
Paistetaan ensin miedolla lämmöllä paistinpannulla, ilman paistorasvaa, kevyesti kypsäksi muruksi, ei ruskisteta. Sitten mahdollisimman tasakokoiset pienet lihanmurut uuninpellille ohueksi kerrokseksi, uuni 50 astetta ja luukku raolleen (olen tehnyt vain tavallisessa uunissa. Kiertoilmauunissa valmistus on helpompaa, siinä tietty luukku pidetään kiinni.

). Käännellään muruja välillä lastalla ja annetaan kuivua, kunnes kutistuu noin kolmannekseen alkuperäisestä massasta.
Valmis liha jäähdytetään ja pakataan mieluummin paperipussiin, itse olen käyttänyt minigrip-pussejakin. Sulje pussi vasta kun liha on takuulla jäähtynyt, ettei sisälle kerry kosteutta, joka voi homehtua. Vähärasvainen jauhis säilyy myös huoneenlämmössä, mutta ehkä karpin rasvaisempi liha on parempi panna jääkaappiin.
Kun kuivatusta jauhiksesta tehdään ruokaa, pannaan jauhis pariksi tunniksi ensin vesitilkkaan, jotta liha ennallistuu.