karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-10 16:59:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-10-19 11:26:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Näinkin ikävään tilanteeseen joutuminen on jo muullakin tapaa ressaavaa ja sitten vielä kun mielikuvitus loppuu kesken ja nälkä kolkuttelee ovella ei enää naurata ollenkaan! Eli meillä on kotona hyvin mittava remontti päällä ja keittiötä ei siis ole ollenkaan, jolloin ruuan valmistus tapahtuu ainoastaan grillissä tai mikrossa.
Asiaahan vaikeuttaa myös se, että einesruokia meillä ei syödä ja nyt kaipaisinkin vinkkejä kuinka saisi toteutettua karppaamista mikron avulla?
Apua todella kaivataan!

ViestiLähetetty: 2012-10-19 15:54:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mikromunakas on ainakin ihan kelvollista. Samoin mikrossa tehdyt jauhelihapihvit ovat syötäviä, vaikka eivät ulkonäöllä kyllä hurmaa. Samoin kasvisten höyrykypsyttäminen onnistuu hyvin. Myös makkarasta saa ihan syötävää mikrossakin. Tossa nyt jotain...

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2012-10-19 16:00:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onpa inhottava tilanne. Jos olisin samassa tilanteessa, marssisin lähimpään kodinkoneliikkeeseen tai lidliin ja ostaisin induktiokeittolevyn tai sähkölevyn. Kyllä sillä aina yhden viikon pärjäilee. Toimii samasta pistokkeesta kun se mikrokin :D
Käy vaikka gigantissa http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... keittolevy tai http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... olevy-wcp1

ViestiLähetetty: 2012-10-19 16:33:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä, haastetta riittä! Näin jo yhtenä yönä unta, jossa minulla oli uuni ja hella, joista olin ikionnellinen :) Ja sit mä taas heräsin...
Lihojen kypsennys onnistuu hyvin siinä grillissä, mutta vihannespuoli meneekin sit ihan kylmiltään ja nyt kyllä alkaa jo kaipaamaan kukkakaaligratiinia jne...
Kuola ihan valui kun katselin, miten joku oli tehnyt enchiladaksia munamajoneesiletuista, nyyh...

ViestiLähetetty: 2012-10-19 16:45:34 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Kukkakaalista voi hyvin tehdä mikrossa ns. kukkisriisiä, jos ei halua kukkista isona mikrossa kypsentää. Eli kukkis leikataan veitselllä suht murusiksi, vettä myös astiaan ja mikroon about 8 minsaks. Kannattaa tarkistaa kypsennysaika. Sitten toisella kerralla kypsentää mikrossa tarvittavat lisukkeet ja niistä saa jo suht hyvän aterian aikaiseksi.

Joskus aikoinaan tein perunalaatikkoa mikrossa. Vastaavanlaista vihannes-jauhis-lootaa voi kypsentää mikrossa myös, vaikka lootan tekisikin karpisti. Perunan tilalle vain esim. kesäkurppaa, kukkista tms.

ViestiLähetetty: 2012-10-19 19:04:10 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

oulaliina kirjoitti:
Samoin mikrossa tehdyt jauhelihapihvit ovat syötäviä,.

Ei. Itse teen jauhelihamassan testikappaleet mikrossa ja rakenteelta hirveetä paskaa, sitkeetä ynm... Ei millään pahalla... :)

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-10-19 19:27:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jäbä kirjoitti:
oulaliina kirjoitti:
Samoin mikrossa tehdyt jauhelihapihvit ovat syötäviä,.

Ei. Itse teen jauhelihamassan testikappaleet mikrossa ja rakenteelta hirveetä paskaa, sitkeetä ynm... Ei millään pahalla... :)

Syötävä ei sisällä sitä, että olisivat jotenkin erityisen hyviä. Kyllä ne krapulassa alas menivät kera juuston ja ketsupin. :lol:

Joo, mut mäkin kyllä suosittelisin irtolevyjä. Niillä pärjää ihan hyvin. Itse joudun näillä näkymillä pärjäämään ilman uunia kahdella keittolevyllä ainakin kevääseen asti. Yhteiskeittiöstä löytyy kyllä uuni, mutta ihan varmana joku naapureista varastaisi mun herkkupaistokset. :cop:

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2012-10-19 21:26:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tulleista vinkeistä, täytyy sitä höyryttämistä kokeilla ja eikös sitä nykyään kahvinkeittimelläkin saa kolmen ruokalajin pöperöt ´valmistettua! :D
Lieden ostaminen tosin kertoisi siitä, että alan hyväksyä tämän keittiöttömyyden tai jopa sopeutua tilanteeseen ja siihen minä en ole vielä valmis. "tämä on vain väliaikaista, tämä on vain väliaikaista"- mantrani jota hoen itselleni päivittäin!

ViestiLähetetty: 2012-10-19 21:49:39 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Keittiöllisyyskin siintää tunnelin päässä! Itsellä puoli vuotta sitten remppa, joka venähti. kaikki myötätuntoni. Mikrossa kannattaa kaikki kypsentää osissa esim. 2 min. kuumennusta 2-4 min taukoa ja sama uusiksi. Märkä talouspapru kantena tulee höyrytettyjä kasviksia. jne. Kuivan talouspaperin päällä kastikelihat tai pekoni kypsyvät täydellä teholla nopeasti. Munakokkeli sitten useammalla kuumennuksella ja välisekoituksilla.

ViestiLähetetty: 2012-10-20 09:06:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Kuivan talouspaperin päällä kastikelihat tai pekoni kypsyvät täydellä teholla nopeasti. Munakokkeli sitten useammalla kuumennuksella ja välisekoituksilla."
Jess, tätä kokeilen heti aamiaiseksi! Ehkä tilanne ei olekaan niin toivoton =D>

ViestiLähetetty: 2012-10-20 10:23:25 
Poissa
apina
apina

Mikropekonia, hmm. Täytyykin kokeilla, voi tulla rapsakkaa. Itse käristäisin lautasella, ehkä kerran kääntäen, paperi saattaa syttyä palamaan. Joskus lämmitin jotain talouspaperin päällä mikrossa, syttyi paperi. Uskomatonta mutta totta. Tarkkana pittää olla!
Broidi tykkäs mikrossa paistetuista munista joskus teininä, rikkoi lautaselle ja eiku uuniin. Toimiskohan voin kera, saattaa räiskyä?

lis. Niinjoo, mikrojuustoa tietty. Edamia tjs. lautaselle, nuketusta hetki, pikkasen jäähdyttyään hyvää sellaisenaan tai vaikka tomaatin kera. Mustapippuria toki! :D

ViestiLähetetty: 2012-10-20 12:31:40 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Mä oon töissä "paistanut" mikrossa munia voissa. Onnistuu ihan hyvin, mutta keltuainen on syytä rikkoa. Esim. kupissa tehden tulee ihan hyvin mutta myös soppalautasella onnistuu.

ViestiLähetetty: 2012-10-20 12:39:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2012-10-20 14:14:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaikki munamaitolaatikot kypsyy mikrossa, välillä sekoitetaan löysää keskiosaa ja kypsempää reunaa sekaisin. Lasten ollessa pieniä tein aina esim. makarooni- ja vihanneslaatikon mikrossa, ettei tullu koppuraa pintaa. Kaalilaatikko ja lasagnekin onnistuu.
Samoin rasvakammoisena aiemmin kypsensin jauhelihan aina mikrossa ja kaadoin rasvat viemäriin. Kiireessä saatan tehdä spagettikastikkeen nykyisinkin mikrossa, jos muilla on eri ruoka sille päivälle.
Kaikki sopat onnistuu mikrossa. Maitopohjaisissa ei tarvii pelätä pohjaan palamista.
Kukkismössön saa helposti kun laittaa lautaselle pakastimesta annoksen, kypsentää sen kuvun alla ja mössää haarukalla reilun voin kans. On melkeinpä paremman makuista kuin kukkismuussi.
Salaatitkin kypsennän nykyisin mikrossa, kun kesällä tuli raakasalaatti-kiintiö täyteen. maku muuttuu sen verran, että taas menee kurkusta alas.
Kyllähän mikrolla pitkälle pötkii, varsinkin jos grillaa lihat, kalat ja kanat. vain mielikuvitus on rajana.

ViestiLähetetty: 2012-10-21 09:26:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pupuli kirjoitti:
Kaikki munamaitolaatikot kypsyy mikrossa, välillä sekoitetaan löysää keskiosaa ja kypsempää reunaa sekaisin. Lasten ollessa pieniä tein aina esim. makarooni- ja vihanneslaatikon mikrossa, ettei tullu koppuraa pintaa. Kaalilaatikko ja lasagnekin onnistuu.
Samoin rasvakammoisena aiemmin kypsensin jauhelihan aina mikrossa ja kaadoin rasvat viemäriin. Kiireessä saatan tehdä spagettikastikkeen nykyisinkin mikrossa, jos muilla on eri ruoka sille päivälle.
Kaikki sopat onnistuu mikrossa. Maitopohjaisissa ei tarvii pelätä pohjaan palamista.
Kukkismössön saa helposti kun laittaa lautaselle pakastimesta annoksen, kypsentää sen kuvun alla ja mössää haarukalla reilun voin kans. On melkeinpä paremman makuista kuin kukkismuussi.
Salaatitkin kypsennän nykyisin mikrossa, kun kesällä tuli raakasalaatti-kiintiö täyteen. maku muuttuu sen verran, että taas menee kurkusta alas.
Kyllähän mikrolla pitkälle pötkii, varsinkin jos grillaa lihat, kalat ja kanat. vain mielikuvitus on rajana.

Ai miten hyviä neuvoja, nimimerkillä kolme lasta ja neljäs tulossa!
Kiitos paljon!

ViestiLähetetty: 2012-10-21 09:36:38 
Poissa
Ilveilijäbarbi
Ilveilijäbarbi

Mä olen tätä silikonista höyrykäärettä hehkuttanut palstalla aiemminkin.
Tällähän voi tehdä mikrossa about mitä vaan. Itse olen lähinnä käyttänyt kukkakaaliriisin valmistukseen. Siis kukkakaalirouhe/silppu tohon ja menee ihan muutama sekunti kun on valmista.

Löytyy ainakin Cittarista. Eri kokoja vissiin kaks tai kolme.

http://www.lumenex.fi/tuotteet/KEITTIOV ... ue-3400600

ViestiLähetetty: 2012-10-21 09:46:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Teea kirjoitti:
Mä olen tätä silikonista höyrykäärettä hehkuttanut palstalla aiemminkin.
Tällähän voi tehdä mikrossa about mitä vaan. Itse olen lähinnä käyttänyt kukkakaaliriisin valmistukseen. Siis kukkakaalirouhe/silppu tohon ja menee ihan muutama sekunti kun on valmista.

Löytyy ainakin Cittarista. Eri kokoja vissiin kaks tai kolme.

http://www.lumenex.fi/tuotteet/KEITTIOV ... ue-3400600

:shock: No tälläisen sijoituksen minäkin voisin tehdä! Hyvä hyvä =D>

ViestiLähetetty: 2012-10-21 14:25:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaikuttaa mielenkiintoiselta toi höyrykääre. ja värikin ois oikea meijän keittiöön :) , koska oon tosi tarkka väreistä.
Entisen vihreän keittiön kulhot, matot yms. annoin tyttärilleni palatessani punaiseen.

ViestiLähetetty: 2012-10-21 15:21:43 
pupuli kirjoitti:
Vaikuttaa mielenkiintoiselta toi höyrykääre. ja värikin ois oikea meijän keittiöön :) , koska oon tosi tarkka väreistä.
Entisen vihreän keittiön kulhot, matot yms. annoin tyttärilleni palatessani punaiseen.

Mitäs,jos haluut taas kohta vihreetä? Käytkö tyttäriesi keittiöistä plokkaamassa :D

ViestiLähetetty: 2012-10-21 16:26:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

2 kissaa kirjoitti:
pupuli kirjoitti:

Mitäs,jos haluut taas kohta vihreetä? Käytkö tyttäriesi keittiöistä plokkaamassa :D

En taida :) . Suurimman osan elämästäni mulla on ollut punainen keittiö, se vaan on se mun juttu. Ja kyllähän silti verhoilla, matoilla ja muullakin saa vaihtelua, vaikka pääväri pysyy samana. Päätin tän vihreen kokeilun (max 3kk) jälkeen, ett mun köökki olkoon punainen, niin kauan ku tässä ämmässä henki pihisee :lol: .

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00