karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 15:21:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: kanawrap + mustikkasmoothie
ViestiLähetetty: 2004-07-16 20:17:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

tekaisinpa äsken niin hyvän perjantai-illallisen että haluan heti jakaa reseptini, eli..

(seuraavan reseptin esiasteen jo ehdin laittaa munakas-osastoon, mutta tässä uuden tutekehittelyn tulos..)

KANAWRAP

sekoita 1 kananmuna + 1-2 rkl pellavansiemeniä, mausta suolalla ja pippurilla ja paista kuumassa öljytyssä pannussa lätyksi

ota pois pannulta ja voitele sulatejuustolta, kasaa päälle kanapalasia, salaattia, silputtuja oliiveja (2) ja pieneksi silputtu minibiitti tomaattia, rullaa ja voila! kun kanan maustaa eri lailla (tex mex/valkosilpuli/chili), aina löytyy uusia variaatioita, toimii varmasti myös tunan/kinkun/katkarapujen kanssa.. mielikuvitus rajana..

MUSTIKKASMOOTHIE

1/3 purkki pehmeää tofua (eli n. 70 g)
1 dl jäisiä mustikoita
loraus soijamaitoa
makeutusainetta tavan ja maun mukaan

surautetaan kaikki sauvasurvaimella ja nautitaan heti, vaikka perjantai-iltana kanawrapin kanssa! itse tykkään kun smoothie on vielä aika paksua, eli ei liikaa soijamaitoa.

nyt tämä uusiokarppi lähtee tutkimaan sivustoa tarkemmin..

yhtä vastausta olen vailla.. mitä yleensä syötte aamiaiseksi, itse olen aika lailla lukkiutunut munakas-tasolle ja kaipaan vaihtelua..? tietysti tuo smoothie on yksi hyvä..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-16 21:50:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pääsääntöisesti munia tavalla tai toisella. Joskus kun on kiire niin kourallinen manteleita käy aamiaisesta. Marjavirityksiä syön mieluumin myöhemmin päivällä. Paitsi jos saa mansikoita ja samppanjaa vuoteeseen 8)

Ai niin ja jos tulee illalla tehtyä pannukakkua (ohje jossain alempana) niin loput syön aamiaiseksi.

Noudatatko Peta maidotonta ruokavaliota?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-19 22:49:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä aloitan aamun jogurtilla: maustamatonta jogurttia+rahkaa+pellavansiemeniä+jotain marjoja tai hedelmää sekaan.
Aiemin oli puhetta, että kannattaisi siivilöidä herat pois, mutta minä
kaadan vain purkkien päälle kertyneet nesteet pois.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00