| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Saiskos käyttövinkkejä mascarponen käyttöön http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=2&t=480 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | viivili [ 2004-07-12 14:31:01 ] |
| Viestin otsikko: | Saiskos käyttövinkkejä mascarponen käyttöön |
Ostin tuota juustoa, kun sitä on kehuttu. Maistoin siltänsä oli Koska yliherkkänä en voi tehdä siitä suklaata ja tiramisukin on kai poissuljettu, niin mihinkä voisin käyttää sen? Voiko sitä pakastaa? |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2004-07-12 16:26:58 ] |
| Viestin otsikko: | |
Netistä löytyi nämä, en ole itse kokeillut. Tulee mieleen erilaiset jälkiruoat eli kokeile sekoittaa marjoihin tai tehdä "jäätelöä". Jätä pois se mille olet allerginen (mantelit?): If you are a little tired of rich rich rich and want something that is light and refreshing this might hit the spot. It's become my favorite everyday dessert. You might want to strain the seeds out of the rasberries, but I usually don't in order to get the extra fibre. 2 egg whites 3 tbsp fructose (or sugar equivalent) 1/2 tsp almond extract 1 1/2 cup rasberry, fresh or frozen, defrosted 1 1/2 cup Ricotta 5% (mascarpone) 2 tbsp sliced almond Whip the egg whites until soft peaks form. Add the fructose and almond extract. Whip till firm peaks. Process the rasberries in a food processor. Add the cheese and rasberries to the egg white mixture and mix delicately with a spatula. Sprinkle with the almonds and serve I am going to try this recipe with mascarpone cheese one of these days. “Jäätelö” 100gr yogurt 30/50gr mascarpone 10gr proteins powder chocolate flavour or 2gr cacao 5gr sweetener (aspartame, acesulfame K) 5gr coffee powder You can add 1-2 eggs but it's advisable to cook the albumes before. |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2004-07-12 16:37:27 ] |
| Viestin otsikko: | |
Ei oikein löydy muuta kuin jälkiruokia "Mascarpone I use it whipped with a touch of cream (sweetener optional depending on the sweetness of the berries) and mash some fresh berries into it." "For a really wicked treat add a shot of lemon flavoured vodka to a serving of mascarpone and sweeten with a little splenda, a very adult dessert to die for |
|
| Julkaisija: | viivili [ 2004-07-12 17:17:16 ] |
| Viestin otsikko: | |
Aikani pähkäilin ja sekoitin mustikoita, rahkaa ja mascarponea. Vau, mikä makuelämys. Ei tarvinnu makeutuksia. Tiedänpä mitä syön töissä huomenna |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2004-07-12 18:11:59 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kun Pietarin Stockalta läytyi Mascarponea niin täytyihän tuota kokeilla. Eli suoraan "Elkan koekeittiöstä": noin puolet Mascarpone purkista (purkki 250 g) ja yhden sitruunan mehu sekoitetaan. sekaan paljon tuoretta silputtua tilliä vastajauhettua mustapippuria jos olisi jääkaapista löytynyt olisin lisännyt silputtua ruohosipulia ja jos en olisi laiska, silputtua salottisipulia Voisin kuvitella lisääväni vaikka sieniä, kuutioitua kurkkua, avokadon sisuksen (ja sillä sitten täytetään avokado) tai levitetään paahtopaistiviipaleelle ja rullataan Eilisen broilerin jämät, mausteita, chiliä... Nyt pilkoin ja muusasin haarukalla silliä viinikastikkeessa (sokeriton) tosin valutin kastikkeen pois. Levitetään kylmäsavulohiviipaleelle ja rullataan Hetkeksi pakastimeen vähän kylmenemään, mutta en malttanut niitä siellä kauan pitää vaan söin. Mascarponea ei muuten voi pakastaa. Kysyin ystävältä, jonka mies on italialainen ja kokkikoulun käynyt. Minulla ei kyllä riittäisikään pakastettavaksi. Aion syödä loput mustikoiden kanssa. Tulee antioksidantitkin samalla. (Ja ne sitruunan kuoret säästetään, halkaistaan puolikkaat vielä puoliksi ja käsitellään kaikki veitset leikkuulaudat ja sormet, jotka on olleet kalan, erityisesti sen sillin, kanssa tekemisissä ja pestään heti kylmällä vedellä.) |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2004-07-12 21:22:36 ] |
| Viestin otsikko: | |
perhonen kirjoitti: Aikani pähkäilin ja sekoitin mustikoita, rahkaa ja mascarponea.
Vau, mikä makuelämys. Ei tarvinnu makeutuksia. Tiedänpä mitä syön töissä huomenna Tosi hyvä idea Perhonen. Lisätä rahkaa. Muuten olisikin proteiini jäänyt vähälle. Jätin lopun mascarponen ja mustikat odottamaan huomista. Ostan rahkaa. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|