karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Kanttarellieista hyvää?
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=2&t=428
Sivu 1/1

Julkaisija:  Make [ 2004-07-04 19:23:21 ]
Viestin otsikko:  Kanttarellieista hyvää?

Nyt ovat jo monet keuhkonneet kanttarelleista...

Meikällä suosikki on se perinteinen kanttarelli-kerma-sipulikastike. Siihenkin voisi keksiä jotain vaihtelua. Ideoita?

Ja mitä ko. kastikkeen lisukkeeksi? Ennen oli potut mutta nyt - mitä?

Julkaisija:  Counani [ 2004-07-04 19:49:58 ]
Viestin otsikko: 

Mahtaako tuo kukkakaalimuusi sopia alkuunkaan kanttarellisoosin kanssa Yksinään se on ainakin ihan prkl hyvää. paistettujen kaaliviipaleiden kanssa olen itse tuota kanttarellikastiketta vedellyt, ikäänkuin pastana juunou.

Julkaisija:  Muinaismuija [ 2004-07-04 21:02:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Kanttarellieista hyvää?

Make kirjoitti:
Nyt ovat jo monet keuhkonneet kanttarelleista...

Meikällä suosikki on se perinteinen kanttarelli-kerma-sipulikastike. Siihenkin voisi keksiä jotain vaihtelua. Ideoita?

Ja mitä ko. kastikkeen lisukkeeksi? Ennen oli potut mutta nyt - mitä?


Tee suurempi satsi ja vähän löysempää, sekaan pini loraus kuivaa madeiraa tms. ja tulee taivaallista keittoa ![/quote]

Julkaisija:  Make [ 2004-07-04 21:03:19 ]
Viestin otsikko: 

Paistettuja kaaliviipaleita - siis tavallista keräkaalia siivuina pannulle? Vai mitä meinasit? Elikkäs en ole mikään kulinaristi kuten huomataan...

Se kukkakaalimuussi on kyllä hyvää. Voi se sopia kanttarellikastikkeen kanssa, mutta ensiajattelulla tuntuu vähän liian pehmeältä, kun en vielä ole letkuruokinnassa :)

Julkaisija:  Counani [ 2004-07-05 13:18:17 ]
Viestin otsikko: 

No, meikkä on tottunut vetämään vaikka mitä törkyä, joten kulinaristisesta nautinnosta en mene takuuseen noiden kaaliviipaleiden osaltakaan :oops: Yleensä olen kaalin silpunnut todella ohueksi viipaleeksi ja pyöräyttänyt kuumalla pannulla oliiviöljyssä. Sitten olen hauduttanut pehmeäksi kermassa kannen alla. Suolaa kannataa lisätä vasta ihan loppuvaiheessa, taitaa muuten kerma juoksettua (en oo ihan varma). En ole tuota varhaiskaalista tehnyt, joten en tiedä miten se toimii tässä yhteydessä. Testailemaan.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/