karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 23:06:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tali
ViestiLähetetty: 2022-10-15 11:55:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3398
Mulla on pakkasessa ties miten vanha kahden kilon pussi talia. Määrä on niin iso ettei viittis ottaa kerralla sulamaan mutta eipä siistä saa muuten mitään irti. Ja sitten se pulma että mitä sille nyt lopulta tehdään? Onko se niinku silava että pitäis vielä keittää ja siivilöidä pehmeä rasva erikseen?

Vaikka miten prosessoisi tai ei niin osa olisi pakko pakastaa sulatuksen jälkeen uudelleen ja sehän on kovasti no-no :-k

Mulla on kaupan ankanrasvaa lasitölkeissä joten sitäkin mietin että onnistuisiko perinteinen säilöntä lasipurkkeihin? Siinä olisi sekin hyvä että jos talvella tulee niitä sähkökatkoja ni ei kaikki menis.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tali
ViestiLähetetty: 2022-10-15 12:31:01 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Jos sä sulatat sen, pilkot kuumennat vaikka crockpotissa, elikkäs sulatat, sen jälkeen sen voi pakastaa.
Lähtökohtaisesti kaiken voi pakastaa uusiksi, jos se on kuumennettu ja kypsytetty.

Jos saat sen pussista veks, niin sahaa se pienemmäksi puhtaalla pienihampaisella sahalla

Edit:
Sähkökatkoihin sen verran, ettei niillä ole mitään väliä, jos ne on lyhytaikaisia. Pakastin kestää vähintään 14h, jpk ei kuumene, kun pidät oven kiinni. Voithan laittaa pakkaseen kylmäkalleja ja ne jkp jos menee sähköt

Edit 2:
Ainiin mulla oli luurissa kuvankaappaus tähän liittyen, laitan sen mukaan


Liitteet:
BCFD69F8-CC56-4E49-B6BD-9461C53FBE85.jpeg
BCFD69F8-CC56-4E49-B6BD-9461C53FBE85.jpeg [ 52.59 KiB | Katsottu 2123 kertaa ]

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä
Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)