| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=2&t=113401 |
Sivu 1/2 |
| Julkaisija: | Karbureettori [ 2022-05-30 01:14:59 ] |
| Viestin otsikko: | Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Olen syönyt pari purkillista Ketomon kermatoffeejäätelöä johon törmäsin sattumalta K-kaupassa. Oikein erinomaisen hyvän makuista ja kiva rakenne. Maistuu aidolta ja oikealta. Sokeriton,lisäaineeton. Kuinka kukin erytritolin mieltää, minulla ei ainakaan nouse makeanhimoa tästä. Pyysin tilaamaan muitakin makuja. https://www.ketomo.fi/category/2/tuotteemme |
|
| Julkaisija: | Geri [ 2022-05-30 16:29:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Kiitti vinkistä. |
|
| Julkaisija: | Karbureettori [ 2022-05-30 21:41:57 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Tämä löytyi pikkukylän K-Kaupasta,pienestä jätskikaapista. Olin jo päättänyt sortua jätskiin ja mansikoihin mökillä... sitten matkalla löytyikin tällainen. Itkin ilosta,mölisin,pompin ja kiemurtelin. Halailin ventovieraita. Kävin myöhemmin viikolla etsimässä muualtakin: Isomman kaupungin K-Supermarketissa oli varmaan 300 eri jäätelöä kymmenen metrin altaassa mutta ei ainuttakaan sokeritonta. Saati tätä.
|
|
| Julkaisija: | vanha karppu [ 2022-06-01 16:44:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Helsingistä löytyy myös Fananammas-merkkistä jäätelöä: Prismasta: https://www.s-kaupat.fi/tuote/fananamma ... 9830010906 K-kaupasta: https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku ... 4tel%C3%B6 |
|
| Julkaisija: | vanha karppu [ 2022-06-01 22:02:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Fananammaksen pistaasijäätelö testattu. Se ei pääse valitettavasti jatkoon. Luulen tosin, että kyseessä oli pistaasijäätelöpakkaus, joka sisälsikin salmiakkijäätelöä. Pidän kyllä salmiakista, mutta tässä jäätelössä tunki läpi pistävä maku, joka ei kai voi selittyä muulla kuin erytritolin suurella määrällä. Itse olen kyllä tehnyt erytritolilla makeutettua kotijäätelöä, jossa oli ihan pehmeä maku. Ehkä selitys piilee siinä, että osa sen mausta ja makeudesta tuli marjoista. Tai sitten salmiakin määrä oli turhan suuri. |
|
| Julkaisija: | diesel [ 2022-06-01 23:29:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
No, intopiukeena haettiin lähisittarista kaikkia lajeja ja kaksi kaikkea, paitti krdemummaa. Ensimmäinen makutestaus tehtiin maitosuklaasta, minä ja likka tykättiin, ukko sai pas..tin, ainakin väittää sen jäätelöstä tulleen. No, en nyt vielä laita jäätelökoneitani myyntiin, sillä tavalliseen tapaan, jos jostain jätetään jotain pois, niin se kyllä hinnannousulla korvataan. Olihan kallista herkkua! |
|
| Julkaisija: | els [ 2022-06-02 09:30:32 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Ostin (vaiko ostatin?) yhden kurjan ajan lohduksi kompressorijäätelökoneen, muutama vuosi sitten. Käyttö ei ole ollut kummoista, eli hintaansa se ei takuulla ole vielä haukkunut, mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut kaupan jätskeihin koskea : ) |
|
| Julkaisija: | diesel [ 2022-06-02 11:50:53 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Likalle sen ketoosin takia on ollut pakko tehdä ja olen oikonut vähän mutkiakin suoriksi. Eli esimerkiksi mansikasta ja makeuttamattomasta mantelimaidosta koneella sekaisin ja jäätelömuotteihin, ei juurikaan hiilareita ja ihan hyviä mehujääpuikkoja. Osasta meloneita ja vähähiilarisia marjoja voi noita myös tehtailla. Sokeria tai makeutusainetta minkään sorttista en laita joukkoon ja likka on ihan tyytyväinen. |
|
| Julkaisija: | vanha karppu [ 2022-06-03 00:58:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Ostin tänään Ketomon kermatoffeejäätelöä. Oli todella hyvää, mutta se hinta: 21 euroa litra!!! Voisivat laittaa vaikka vähän vähemmän sitä erytritolia, että saatais hintaa alemmas. (Oli turhan makeaa, vaikkei onneksi yhtä öklöä kuin tavisjäätelö.) Kyllähän se kermakin tietty maksaa. Lisäaineettoman hinta vähittäiskaupassa on lähemmäs 7 euroa/litra. (Ketomon jäätelössä tosin vain 20 % rasvaa, kun kermassa on 35 %.) Toivottavasti hinta joustaa alaspäin, kun markkinat kasvavat. Haluaisin syödä tuota usein, mutta se ei ole mahdollista näillä hinnoilla. Vertailun vuoksi Valion vaniljajäätelö maksaan 2,35 euroa/litra. On toki ihan eri tuotekin: vain 8 % rasvaa, hiilareita sen sijaan kymmenkertainen määrä ja sen kyllä huomaa, ettei glukoosisiirapissa ja sokerissa ole pihistelty. (Ihan oksettavan öklöä.) |
|
| Julkaisija: | jäbä [ 2022-06-03 04:29:09 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Näiden erikoistuotteiden hinta ei tule tippumaan, päin vastoin se nousee. Näiden tuotteiden kysyntä on sen verran pientä, jolloin valmistusmäärät ovat myös pienemmät. Ilman säilöntä-aineita hyllyikä on lyhyempi ja hävikki suurempi. Nämä kaikki omalta osaltaan vaikuttavat hintaan. Lisäksi kun kysyntä on pientä, ovat valmistus-, rahti-, mainonta-, hallinnolliset-, pakkakulut kuitenkin normaalit. Eli pikku purkille kertyy väkisinkin hintaa. Kuluttaja kun katsoo, että onpa kallista, eikä osta jäätelöä, vaan valitsee bulkkijäätelön se ei auta asiaa. Maistoin eilen joku toffee, varmaan sama, kuin Vanhalla Karpulla ja ihan hyvää oli, ei ollut makeata. Pienillä tuotantomäärillä voi erissä olla paljonkin vaihtelua. |
|
| Julkaisija: | Geri [ 2022-06-03 08:50:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Jos on noin kallista nuo jäätelöt niin parasta vain tehdä itse kotona. Vispaan erikseen vain 3munaa ja 2dl kuohukermaa ja vaahdot sekoitan yhteen. Jotain maustetta voin laittaa esim.kanelia tai sitruunamehua vähän. Isossa muoviastiassa jäädytän ja kerran tunnissa sekoitan, kun on pehmiksen näköistä niin sitten laitan annosrasioihin ja ne pakastan. Kun muistaa vain vähän aikaisemmin ottaa pakastimesta sulamaan niin korvaa minulla jäätelön mieliteon. |
|
| Julkaisija: | jäbä [ 2022-06-03 13:47:07 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Mä olen tehnyt jäätelöt laittamalla vain kuohukermaa, yhden keltuaisen ja makeutusainetta. |
|
| Julkaisija: | els [ 2022-06-03 14:24:22 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Meillä pakkomunattomassa taloudessa jäätelö syntyy kermasta, pakastemarjasoseesta ja viina- tai likööritilkasta. |
|
| Julkaisija: | Geri [ 2022-06-03 18:51:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Unohdin sen viinatilkan jos sitten ei jäätyis niin kovaksi. |
|
| Julkaisija: | vanha karppu [ 2022-06-03 23:53:35 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
jäbä kirjoitti: Mä olen tehnyt jäätelöt laittamalla vain kuohukermaa, yhden keltuaisen ja makeutusainetta. Vispasitko sinäkin ennen pakastamista?
|
|
| Julkaisija: | jäbä [ 2022-06-04 03:43:12 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
vanha karppu kirjoitti: jäbä kirjoitti: Mä olen tehnyt jäätelöt laittamalla vain kuohukermaa, yhden keltuaisen ja makeutusainetta. Vispasitko sinäkin ennen pakastamista?Sekoitan ainekset mutta en ole vaahdottanut. Kuten Els mainitsi, niin laittamalla tilkka brenkkua koostumuksesta pitäisi tulla parempi, eikä pitäisi jäätyä samalla tavalla mutta en ole itse käyttänyt. Yleensä otan toviksi jäätelön lämpenemään ennen syöntiä. |
|
| Julkaisija: | diesel [ 2022-06-04 10:18:03 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Jos haluaa mehujäätyyppistä, niin mantelimaitoa, kookos- tai muuta ei tarvitse varsinaisesti vispata, kunhan hurauttaa marjojen tai meloonien kanssa sekaisin ja kaataa muotteihin. Noihin en laita mitään makeutusta, eikä ne sitä kaipaakaan. Jos laitan alkoholia tavalliseen jäätelökone- tai muulla tavoin tehtyyn, likalle pitää tehdä erikseen. Muutama, todellakin kaksi tippaa steviauutetta riittää hyvin makeutukseksi. Viime kokeilu ihan tavallisesta valiojäätelöstä sai minut melkein oksentamaan. Oli todella älyttömän imelää ja maistui esansseille, yöks. Tuota vaniljakallisjäätelöä aion kyllä ostaa likalle jatkossakin, se maistuu kuulemma ihan likan ja jo edesmenneen vaarin lempikarkeille ja tuo paljon hyviä muistoja ja melkein kyyneleetkin silmiin. |
|
| Julkaisija: | Karbureettori [ 2022-06-07 07:32:23 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Halpojahan nuo Ketomon jätskit eivät ole. Tosin kyllä jotkut Kolmen Kaverin jätskit ja Ben & Jerryt huitelevat samoissa hinnoissa. Toki taas Lidlistä saa litran jätskiä yhdellä eurolla. Minustakaan se kermatoffee ei ollut liian makea,vaimo sanoi samaa. Mutta syön 1/4 purkillisen kerrallaan. Ei siitä tule kuin pari euroa per annos, jatkan tutkimuksia kuusenkerkällä.Maku on kyllä niin aito kerkkä kuin olla voi, kokonaisuutena miedohko ja vähemmän makea kuin kermatoffee. Voi jäädä marginaaliin, eivät kovin monet kuusenkerkkiä popsi - ovat juuri nyt parhaimmillaan. Makean -ja suolan- aistimuksien herkistyminen on ketoillessa aina yhtä vekkulia.
|
|
| Julkaisija: | Karbureettori [ 2022-06-07 20:56:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Fananammas suklaa testattu,hyvää. Tosi kovaa rakenteeltaan pakastekylmänä kyllä. Ja 6 g hh/100 g on yli kolminkertainen Ketomoon, toisaalta Fana on rasvaisempi mikä on toki hyvä. Mutta kocahko hh määrä mulle nyt. Nyt meneekin Ketomon kuusenkerkkää ja mansikoita. |
|
| Julkaisija: | diesel [ 2022-06-18 21:38:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Ketomo jäätelöt 2,9 g hh/ 100g |
Ja meittin kaupoissahan kuusenkerkkää ei tietysti ole, huokaus. |
|
| Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|