karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 20:43:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: munaa raakana?
ViestiLähetetty: 2004-09-09 09:35:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2004-08-10 07:51:29
Viestit: 66
Anteeksi vain jos kysyn tyhmän kysymyksen, mutta onko suomen kananmunat sen verran salmonellaturvallisia että niitä voi pistellä poskeen raakana? Joskus minut peloteltiin ettei niitä kantsi syödä raakana... :?

_________________
"Elämä on ihmisen parasta aikaa."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: munaa raakana?
ViestiLähetetty: 2004-09-09 09:55:09 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
jupe kirjoitti:
Anteeksi vain jos kysyn tyhmän kysymyksen, mutta onko suomen kananmunat sen verran salmonellaturvallisia että niitä voi pistellä poskeen raakana? Joskus minut peloteltiin ettei niitä kantsi syödä raakana... :?

Eiköhän ne salmonellaturvallisia ole, mutta raaka munanvalkuainen sisältää avidiinia, joka taas on ongelmallinen biotiinin kanssa koska se estää biotiinin vaikutusta.

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 14:19:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-08-21 23:56:05
Viestit: 336
Raakana voi syödä ja on todella terveellistäkin, mutta vain keltuaista. Varmista että muna on todella tuore ja ehjä, puhkaise keltuaisen pussi ja valuta keltuainen ulos. Valkuainen ja keltuaisen pussi jätetään syömättä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)