karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 16:44:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: "Rippeet " hyötykäyttöön
ViestiLähetetty: 2004-09-03 18:35:16 
Tein tänään kookosjäätelöä Heikkilän ohjeen mukaan,jonka maustin pikkuriikkisellä Hermesetasta. Ihan kelvollista tuli ja laitoin pakastimeen odottamaan päivää,jolloin makeahimo iskee..ja ah, käyn kimppuun!

Koska jäätelöön tulee vain keltuaisia,niin neljästä munasta jäi aika lailla valkuaista käyttämättä,joten mietin kuinka voisin käyttää senkin samantien.No,etsin Googlesta marengin teko-ohjeita ja sieltä sain vinkin.Vatkasin valkuaisen ja Hermesetaksen keskenään kovaksi vaahdoksi sähkövatkaimella ja annostelin vaahdon silikonimuffinssivuokiin. Laitoin vuoan uuniin 100 asteeseen n. tunniksi ja ihan mukavia pullan korvikkeita niistä tuli. Nuoriso pisteli ne suuhunsa hyvällä ruokahalulla,minä en,koska makea etoo mua jostain syystä!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-03 18:49:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-07-31 18:34:12
Viestit: 404
Voisikohan niitä marenkeja tehdä ilman sitä makeutusainetta? Siis pelkkää valkuaista? Ei ne varmaan pelkältään miltään maistuisi, mutta jos laittaisi pavlovan pohjaksi. Mua ei oikein nappaa nuo makeutusaineet, nääs...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Koekeittiö
ViestiLähetetty: 2004-09-03 18:57:22 
Ei kun kokeilemaan kun sinulla seur.kerran jää ylimääräistä munan valkuaista.Tee tuolla samalla ohjeella kuin minä,mutta ilman makeutusainetta (vaahdon on oltava niin kovaa,että pysyy astiassa,kun käännät sen "nurin niskoin".)
Kerro sitten meille muillekin,onnistuiko!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-04 07:55:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2004-07-30 12:23:19
Viestit: 89
Tosi hyvä idea :!:
Voisikohan 4 valkuaista laittaa silikoni rengasvuokaan, kuivuisikohan? Siitä voisi kehitellä jonkinlaisen jälkiruoka spektaakkelin :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)