karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 19:19:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2014-11-16 21:08:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paistoin tänään verilettuja ihan superhelpolla ohjeella! Kopion viestin päikystäni:

Lainaa:
Viljattomat ja semikarpit veriletut

1 pullo verta (500 ml)
3 munaa
2 kukku rkl perunajauhoja
1 voissa paistettu hienonnettu sipuli
mausteina oreganoa, valkosipulirouhetta, muppia, rakuunaa ja suolaa
paisto tietysti reilussa voissa

Koostumus oli täydellinen, rapsakka paistopinta ja kuohkea sisus. Itse söin punaisen raasteen ja puolukkamurskan kera.

Alla lopputulos (okei, noista on jo mennyt 8 parempaan säilöön :P )

Kuva


_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2014-11-17 09:46:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Lisään tuohon ohjeeseen vielä sen, että annoin takinan seistä sellaisen reilun tunnin ennen paistoa. En tiedä, miten vaikutti. Taikina olis siis koostumukseltaan melko löysää, mutta hyvin pysyivät koossa ja olivat helppo käännellä.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2014-11-22 14:31:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Mä tein tuolla ouliksen ohjeella ja olivat tosi hyviä. Mä en antanut taikinan turvota vaan paistoin heti kun olin hyvin sekoittanut perunajauhon vereen.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-05 11:42:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Joo, toimii hyvin ilman turvotuksia! Taas paistelin satsin tuossa toissapäivänä, ja ohje vaan toimii. :smt023 Eli jos haikailee verilettuja, niin eikun pullo verta ja perunajauhoja kauppareissulta (muut ainesosat löytynee suurimman osan karpin kaapista jo valmiina :wink: )!

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-05 13:19:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7941
oooooh =P~ iskipä himotus

Oon aiemmin tehnyt vaan palttua, pakastanut paistetun paltun viipaleina ja sulattanut sit paistamalla voissa paistinpannulla. nuin saa lisävoita, rapean pinnan ja sulatuksen samassa paketissa :mrgreen:

Testiin! pittääpi saada varastoraudat kohoomaan!

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-06 00:53:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Nyt iski kyllä himotus myös! :P Eteenkin tuolle oulaliinan ohjeelle. Ihan varmasti uskallan testata. :lol:

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-06 23:26:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-12-22 13:55:30
Viestit: 420
Tein tänään Oulaliinan ohjeella. Maihdoinkohan paistaa liian kauan kun tuli aika sitkeitä. Maku oli kyllä kohdallaan. Oikaisin sipulin kanssa. Laitoin sipilijauhetta kun en jaksanut ruveta sipulia pilkkomaan ja paistamaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-07 12:12:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Hmm... Itsellä ei ole ollut sitkeysongelmaa. Olen tuon sipulin paistellut aika reippaassa voissa, joten sekin on ehkä voinut vaikuttaa koostumkseen. Ja toisaalta, kuivattu sipuli saattaa toimia myös "sidosaineena", jolloin kuiva-aineiden osuus on isompi kuin alkuperäisessä ohjeessa.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-07 15:30:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2014-08-23 22:28:39
Viestit: 366
http://karppausjaperhe.blogspot.fi/2014/04/verilatty-paleo.html
http://karppausjaperhe.blogspot.fi/2014/04/kookoslatty-liivatteella.html

Ronja-Aliisan ohjetta mukaillen oon tässä aatellut käyttää syksyllä ostettuja kookoskermapurkkeja pois verilettuihin tai paremmin veripannukakkuun, koska epäilen polttavani pohjaan ne valurautapannulla.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva. Arjen anarkisti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-08 23:11:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Tein oulaliinan ohjeen mukaan. Olisi ilmeisesti lettupannu ollut suotavaa. :lol: Lopuksi onnistuin tekemään yhden ison letun. Sen huomasin, että paistamiseen voita saa oikeasti pistää reilusti. Mausteetkin jäi omalla arviolla vähäiseksi.

Maku oli hyvää, vaikka itsellä ei ole mihin verrata. En muista moneen vuoteen syöneeni. Varmasti syön pottuvoin kera huomenna.
Kuva

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-09 13:44:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Käy se noinkin. :lol: Joo, voin määrässä ei tosiaan kannata pihistellä. En ole kokeillut isolla pannulla, ainoastaan tuolla lettupannullani. Mausteiden määrästä ei ole tietoa, perstuntumalla kun heitän.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-10 16:29:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 13:10:09
Viestit: 691
Pikkulettuja voi paistaa myös isolla pannulla. Kolme pikkukasaa vaan pannulle.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-01-13 19:40:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
emeij kirjoitti:
Pikkulettuja voi paistaa myös isolla pannulla. Kolme pikkukasaa vaan pannulle.

Voi, mutta perunajauho vaatii hieman enemmän taidetta. Yritin yksittäisiä tehdä, muttei siitä mitään saanut. Koko homma vain levisi... :?

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-02-14 20:39:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Tänään oli lettupäivä! 8)

Kuva

Pahoitteluni kuvan laadusta.

Edit: Piti myös kirjoittaa, että munia oli tällä kertaa vain 2, koska kaapissa ei ollut taikinan tekohetkellä enempää. Hyvin pysyivät koossa, ja rakenne oli jopa aiempaa parempi, mukavan kuohkea.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-03-12 21:18:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Floodailen. Eilen paistelin taas kerran lettuja. Jauhoina käytin tällä kertaa puolet glut kaurajauhoja (1 rkl perunajauhoja ja 1 rkl kaurajauhoja) ja oikein maukkaita ja hyvin paistuvia taas tuli. :D

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Viljattomat veriletut
ViestiLähetetty: 2015-03-14 20:16:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7941
Mä teen palttuna ja sit pakastan viipaleina. Viipaleet sulatn ja paistan voissa juuri ennen nauttimista. Ihanaa kun päälle tulee rapea paistopinta!

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)