karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 13:08:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 168 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 9 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-10 12:26:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-08-22 16:38:31
Viestit: 644
Pelastus voipulaan löytyi Siwasta, toiseksi viimeisen paketin nappasin. Illalla sitten pata porisemaan, ei malta oottaa :D .

_________________
Kuva




Uusi startti 06.01.2014


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-10 12:45:00 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Tänä vuonna pudotin makeutusaineen määrän puoleen tuosta ohjeesta ja lisäsin tuon 1 rkl vaniljasokeria + 1 rkl intiaanisokeria. Saa nähdä meneekö liian happamaksi, kerron sitten.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-10 13:58:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-12 21:18:33
Viestit: 282
Tein Cocktonin version, makeutuksena Hermesetasta. Sitruunankuorta annoin mennä vähän reilummin. Käytättekö muuten näissä makeissa jutuissa yleensä suolatonta voita? Sitä käytin nyt, mutta laitoin seokseen aivan hippusen suolaa mukaan.

Todella herkkua, kaikki kehuivat! Koristelin pashan mandariiniviipaleilla ja se oli vieläpä nätti kuin mikä. :D

_________________
Kuva

Odotus antaa jo onnentunteen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-10 14:17:38 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
^Mä käytän ihan tavallista voita. Se pieni suolaisuus sopii minusta tosi hyvin makeisiin ruokiin. Sitä paitsi suolatonta voita on hankalampi löytää kaupasta...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-10 15:04:49 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Tavallistä voita minäkin käytän. Suolatonta voita ei hapateta, maku on eri. Makuasia.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-10 17:19:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Minusta tuntuu siltä ettei pasha selviä pääsiäisyöhön asti, kun syön sitä sitä ennen niin paljon. :lol:
Minusta se on valunut jo yhtenä päivänä aika kuivaksi. Huomaan, ettei siinä ole oikeasti hiilareita kuin nimeksi, ehkä nekin vähät tarttuvat cifonettiin tai lorisevat pois.

Sitten tällainen vitsi: Vegaaninen pasha

2 dl kauravaniljakastiketta
1 pkt pehmeää tofua
1 tl vaniljasokeria
2 rkl sitruunamehua
0,5 dl mantelirouhetta
1 dl rusinoita
1 rkl appelsiinimarmeladia
2 rkl tomusokeria

Vaahdota vaniljakastike ja pehmeä tofu vatkaimella. Lisää loput ainekset
ja sekoita hyvin. Anna pashan viiletä jääkaapissa ja koristele
mantelirouheella ennen tarjoilua.
:lol:

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-11 09:55:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-20 19:57:31
Viestit: 80
onks kukaan tehny pashaa niin et on vaihtanu rahkan turkkilaiseen? aattelin vielä kokeilla.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-11 10:45:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-20 19:57:31
Viestit: 80
No nyt se on valumassa ja massa maistu ainakin herkulta =P~ huomenna varmaan jo pääsee maistamaan.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-11 11:45:57 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Pienetär kirjoitti:
Minusta tuntuu siltä ettei pasha selviä pääsiäisyöhön asti, kun syön sitä sitä ennen niin paljon. :lol:
Minusta se on valunut jo yhtenä päivänä aika kuivaksi. Huomaan, ettei siinä ole oikeasti hiilareita kuin nimeksi, ehkä nekin vähät tarttuvat cifonettiin tai lorisevat pois.

Sitten tällainen vitsi: Vegaaninen pasha

2 dl kauravaniljakastiketta
1 pkt pehmeää tofua
1 tl vaniljasokeria
2 rkl sitruunamehua
0,5 dl mantelirouhetta
1 dl rusinoita
1 rkl appelsiinimarmeladia
2 rkl tomusokeria

Vaahdota vaniljakastike ja pehmeä tofu vatkaimella. Lisää loput ainekset
ja sekoita hyvin. Anna pashan viiletä jääkaapissa ja koristele
mantelirouheella ennen tarjoilua.
:lol:


Paastopasha varasläyhtöön! :lol:

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-11 21:12:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Tein Mirkan ohjeella ja tuli taivaallisen hyvää, hyvin onnistui ilman lämpömittaria aistinvaraisesti - kiitos ihanasta reseptistä! Makeutukseksi laitoin vain steviaa, sitä menikin tähän yllättävän reilunpuolisesti kun yleensä sitä ei tarvita kuin pikkuripaus... nyt meni ainakin jotain 2-3 tl.
Rahkana mulla oli kauppahallin rasvaisempaa (12%) ja se on rakenteeltaan aika kuivakan ryynimäistä, muistuttaa etäisesti raejuustoa...jännä ettei siitä valunut nestettä ollenkaan ja pieni aavistus ryynimäisyyttä jäi valmiiseen pashaan. Kaupan perusrahkalla olis varmaan tullut tasaisempi rakenne mutta todella herkullista oli näinkin!

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-12 09:44:46 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Pasha nyt maistettu ja melkein syötykin: Taivaallisen hyvää tuli, kuopus ahmi heti aamutuimaan melkein puolet! Eli tällä kertaa ei mantelia, sitruunankuoren tilalla sukaattia (se nyt vaan toimii), makeutusjauhetta vain puoli desiä riittää meille hyvin, ja smetanan tilalla partaäijä pelittää täysin (nuukuus iski :lol: ).

Luterilainen jumalanpalvelus herättää myötähäpeää. Miten ne onnistuivat sössimään jumalanpalvelusuudistuksen tolleen? Ei vakuuta, kun kolkolla äänellä todetaan koko kristikunnan juhlivan ja sitten heti perään ruvetaan katumaan syntejä. Eikö nesynnit ja sovitukset olisi pitänyt miettiä viimeistään pitkänäperjantaina ja nyt keskittyä juhlimaan!!!!!!

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-12 19:14:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 20:30:51
Viestit: 1072
Minä olen tehnyt pashaa omalla sovelluksellani, tosin mausteita vähän vaihdellen, esim. jätin viimeisestä kokonaan sitrukset pois ja laitoin mausteeksi pelkkää vaniljaa, makeutukseen steviaa ja makeutusjauhetta:

http://www.karppaus.info/resepti/resepti.php?id=1062

Tuo on ehkä tuollainen pikapasha, tai pashatyylinen jälkiruoka ja olen syönyt itse yksinäni melkein pari tuollaista satsia tässä päivänä muutamana... Mulle tuntuu uppoavan pasha kuin pasha.. Tuo kuumennettava versio on myös hyvää, mutta vaatii ehkä hieman enemmän vaivaa tai sitten ei.

_________________
Kuva

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-12 19:26:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-08-22 16:38:31
Viestit: 644
Pasha maistui, vaikka ei siitä miun mielestä mitään samettista tullut. Semmoinen rahkakiteinen, mutta miun mielestä oli hyvää. Eli Mirkan alkuperäisestä reseptistä poikkesin sen verran, että laitoin vain pussin mantelijauhetta ja makeutuksena 2tl vaniliinisokeria ja hermesetasta ehkä puol desii ja puristin puolikkaasta sitruunasta mehut.

_________________
Kuva




Uusi startti 06.01.2014


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-12 19:45:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Mä tein cocktonin ohjeella paitsi että laitoin kaksi ruokalusikallista intiaaniskokeria ja yhden teelusikallisen vaniljasokeria ja sopivan makeeta tuli. Eka karppaus pääsiäisenä tein Mirkan ohjeella mutta mulle se oli liian monimutkainen ja hidas kuumennuksineen ja sen jälkeen oon tehnyt kuumentamattomia ja aivan yhtä hyvältä ovat maistuneet. Ja kun sen syö kuitenkin parissa päivässä niin ei säilyvyydenkään kannalta ole tuo kuumennus niin tarpeen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2009-04-13 22:02:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-25 12:47:11
Viestit: 472
Mie tein laihdu ilman nälkää-kirjan ohjeella, paitsi laitoin voitakin. Tuli hyvää. Ois voinut ehkä valua pidemmän aikaa (nyt valui vain vuorokauden). Pashaa voisi tehdä useamminkin, on herkkua.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2010-03-27 07:48:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-09-14 13:58:27
Viestit: 215
Nostetaanpas tämä ketju ylös, kun aihe alkaa taas olla ajankohtainen. :smt110

Itse olen testannut Cocktonin pashaohjetta - toimii ja maistuu. Ja aivan liian yksinkertainen tehdä. :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2010-03-28 15:08:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-16 20:50:28
Viestit: 552
Tälläinen tehdään töissä:

Kuohukermaa,maitorahkaa,voita,sokeria(makeutusaine karpeille),rusinaa,korinttia ja mantelirouhetta.

_________________
Ahneella on paskanen kakka.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2010-04-01 15:13:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-18 07:38:39
Viestit: 401
Aion kokeilla tuota Mirkan ohjetta tänään.

Mutta tää on nyt ihan urpo kysymys: Mistä sitä sideharsoa saa? (jostain vauvantarvikeosastoltako?) :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2010-04-02 11:02:01 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-03 18:38:03
Viestit: 3992
^Tulee varmaan vähän myöhään tää vastaus, mutta ainakin kangaskaupoista.

_________________
5 oceans, 1 life. Dive it well.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: pashan ohje?
ViestiLähetetty: 2010-04-02 11:03:57 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Kiti_ kirjoitti:
^Tulee varmaan vähän myöhään tää vastaus, mutta ainakin kangaskaupoista.


Myös puhdas chifonet käy. Olen ryöpännyt sen kiehuvassa vedessä varmuuden vuoksi.

Tänäänhän onkin se perinteinen tekopäivä, että valmistuu pääsiäisyöksi.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 168 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 9 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)