karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-19 06:55:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-07-24 15:54:01 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Joku pitsaviritys. Kerran yritin tehdä lettuja mantelijauholla. Ei onnaa. Kookos, soija, tattari, tef ja riisijauhot toimivat, mutta manteli ei.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-07-24 15:55:58 
Poissa
sintti
sintti

100-200g lidln kreikkalaista jogurttia, johon sekoitan 0,5dl rypsiöljyä. Kyllä lähtee.

ViestiLähetetty: 2010-07-24 17:07:07 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Keskivartalolihava kirjoitti:
100-200g lidln kreikkalaista jogurttia, johon sekoitan 0,5dl rypsiöljyä. Kyllä lähtee.

Mahtoi olla nautinto.. :lol:

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2010-07-24 17:32:39 
Poissa
sintti
sintti

Herrajestas, ihmiset älkää halventako ravintoanne tuolla tavalla... Voi hyvänen aika... Jos on niin kiire ettei ehdi tehdä ruokaa tunteella ja syödä rauhassa niin sillon on ihan sama vetää sitä leipää juostessaan.

ViestiLähetetty: 2010-07-24 17:36:22 
Poissa
sintti
sintti

jäbä kirjoitti:
Keskivartalolihava kirjoitti:

Mahtoi olla nautinto.. :lol:

Siis itseasiassa se ei ole ollenkaan niin paha, miltä kuulostaa. Ainoa haaste on saada öljy edes hetkeksi sekoittumaan jogurtin joukkoon. Vaimoa ällöttää katsoa vierestä nautiskeluani. Syön setin lähes päivittäin, joskus kaksikin kertaa päivässä.

ViestiLähetetty: 2010-07-24 23:59:32 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mun epäonnistunut kesäkurpitsalasagne. Käytin tähän sika-nautaa. Kesäkurpitsaviipaleet imivät oliiviöljyä pesusienen lailla ja lopputulos oli lasagne, jossa lillui 1/3 rasvaa pinnalla ja maku sanoinkuvaamaton.

ViestiLähetetty: 2010-07-28 23:05:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ajattelinpa ekaa kertaa elämässäni tehdä metukkasipsuja. Säädin mielestäni mikron minuutille, mutta taisi lipsahtaa hieman liikaa - mikrosta kuului kova POKS ja huumaava käry levisi kämppään. Nyt on ylioppilaspentikit kolmessa osassa, ja mä pysyttelen jatkossa kaukana mikroista. Tai en ainakaan "kokkaa", jos katson ruokaohjelmia (Arvostele mun illallinen).

Tässä vielä taiteellinen lopputulos: http://img843.imageshack.us/img843/3874/photokl.jpg

ViestiLähetetty: 2010-07-29 09:16:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Saavuin eilen äidin luokse. Olin ostanut Punnitse&Säästä-liikkeestä Lahdesta (ihana paikka, todellakin käyn toiste !! [-o< ) uutta mansikanmakuista vihreää teetä, ja piti päästä maistamaan. Ei muuta kuin vesi kiehumaan, teepussi mukiin, vedet niskaan ja parin minuutin venausta. Kun tee oli sopivaa, menin kylmiöön etsimään kermaa. Kuten arvasin, ei löytynyt. Etsin punaista maitoa. Sekin oli loppu. Ajattelin että johan nyt on kumma, mutta ainakin käymme tänään kaupassa ja sitten saan ostatettua kermat yms. karppiruuat. Rasvaton maitokin oli loppu. Minä en saa teetä ilman kermaa/maitoa alas, varsinkin ilman makeutusta, ja stevian olin jättänyt kotiin. Sitten silmiini iski avattu 15% ruokakermapurkki ! Häpesin jo ajatellessani sen lurauttamista teen sekaan. :oops: Yritin vielä etsiä maitorahkaa, smetanaa tai ihan mitä muuta tahansa ettei tarvitsisi muovia alkaa juomaan. No ei löytynyt. Pyysin mielessäni anteeksi kaikilta maailman karpeilta ja kaadoin vähän ruokakermaa teen sekaan. Maistui oudolta. Siskolle tunnustin syntini ja reaktio oli kuten odotinkin ja ansaitsin: "HYI V*TTU !!!". Häpeissäni hörpin teen, joka oli onneksi mansikanmaun ansiosta ihan ok makuista. Haaveilin miten joisin sitä kunnon kerman kanssa, olisi varmasti jättebra, oikein överbra, niinkuin leipämainoksessa joskus sanottiin.

ViestiLähetetty: 2010-07-29 13:37:00 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lainaa:
Kesäkurpitsaviipaleet imivät oliiviöljyä pesusienen lailla ja lopputulos oli lasagne, jossa lillui 1/3 rasvaa pinnalla ja maku sanoinkuvaamaton.

Olitko siis paistanut ne etukäteen? Kun itse tein, käytin 3 mm kesäkurpitsaviipaleita ihan suoraan. Kypsyivät juuri sopivasti, jopa rakenne muistutti tuoretta lasagnea. Eikä lillunut öljyssä.

Lainaa:
Olin ostanut Punnitse&Säästä-liikkeestä Lahdesta (ihana paikka, todellakin käyn toiste !! ) uutta mansikanmakuista vihreää teetä, ja piti päästä maistamaan. Ei muuta kuin vesi kiehumaan, teepussi mukiin, vedet niskaan ja parin minuutin venausta. Kun tee oli sopivaa, menin kylmiöön etsimään kermaa. Kuten arvasin, ei löytynyt. Etsin punaista maitoa. Sekin oli loppu. Ajattelin että johan nyt on kumma, mutta ainakin käymme tänään kaupassa ja sitten saan ostatettua kermat yms. karppiruuat. Rasvaton maitokin oli loppu. Minä en saa teetä ilman kermaa/maitoa alas, varsinkin ilman makeutusta, ja stevian olin jättänyt kotiin. Sitten silmiini iski avattu 15% ruokakermapurkki ! Häpesin jo ajatellessani sen lurauttamista teen sekaan. Yritin vielä etsiä maitorahkaa, smetanaa tai ihan mitä muuta tahansa ettei tarvitsisi muovia alkaa juomaan. No ei löytynyt. Pyysin mielessäni anteeksi kaikilta maailman karpeilta ja kaadoin vähän ruokakermaa teen sekaan. Maistui oudolta. Siskolle tunnustin syntini ja reaktio oli kuten odotinkin ja ansaitsin: "HYI V*TTU !!!".

Tästä sain viikon parhaat naurut. Meikäläisen teeharrastuksella siinä oli kaikki mahdollinen niin pielessä kuin voi! :lol:

1. Älä koskaan, koskaan osta maustettua teetä. Niissä surkea teen laatu yritetään peittää vielä surkeammilla esansseilla.
2. Suosi aina irtoteetä, ellet ole todella varma laadusta. Japanista minulle on joskus tuotu laadukasta pussiteetäkin.
3. Älä koskaan lisää vihreään teehen mitään maitotuotetta tai makeutusta. Kuivatut jasmiininkukat tai sitruunaviipale voivat tulla joskus kysymykseen. Musta tee sietää pienen tilkan punaista maitoa, mutta kerma rasvaisena tappaa senkin totaalisesti. Kiinalaiset eivät salli edes saippuan käyttöä teepannun pesemiseen, ettei pannuun jää rasvahitustakaan. Ei rasvakammon vuoksi vaan siksi, että pienikin rasvamäärä tappaa teen aromin täysin. Se nyt vaan on vesiliukoinen juttu.
4. Nk. ruokakerma jonka mieheni vahingossa kerran osti, ei sovi yhtään mihinkään. Ei edes kahviin, se juoksettu ilkeästi.
5. Jos ei pidä korkeatasoisen, oikein valmistetun teen mausta, kannattaa ehkä juoda jotakin muuta. :D

ViestiLähetetty: 2010-07-29 15:48:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mirka kirjoitti:
Lainaa:
Kesäkurpitsaviipaleet imivät oliiviöljyä pesusienen lailla ja lopputulos oli lasagne, jossa lillui 1/3 rasvaa pinnalla ja maku sanoinkuvaamaton.

Olitko siis paistanut ne etukäteen? Kun itse tein, käytin 3 mm kesäkurpitsaviipaleita ihan suoraan. Kypsyivät juuri sopivasti, jopa rakenne muistutti tuoretta lasagnea. Eikä lillunut öljyssä.

Lainaa:
Olin ostanut Punnitse&Säästä-liikkeestä Lahdesta (ihana paikka, todellakin käyn toiste !! ) uutta mansikanmakuista vihreää teetä, ja piti päästä maistamaan. Ei muuta kuin vesi kiehumaan, teepussi mukiin, vedet niskaan ja parin minuutin venausta. Kun tee oli sopivaa, menin kylmiöön etsimään kermaa. Kuten arvasin, ei löytynyt. Etsin punaista maitoa. Sekin oli loppu. Ajattelin että johan nyt on kumma, mutta ainakin käymme tänään kaupassa ja sitten saan ostatettua kermat yms. karppiruuat. Rasvaton maitokin oli loppu. Minä en saa teetä ilman kermaa/maitoa alas, varsinkin ilman makeutusta, ja stevian olin jättänyt kotiin. Sitten silmiini iski avattu 15% ruokakermapurkki ! Häpesin jo ajatellessani sen lurauttamista teen sekaan. Yritin vielä etsiä maitorahkaa, smetanaa tai ihan mitä muuta tahansa ettei tarvitsisi muovia alkaa juomaan. No ei löytynyt. Pyysin mielessäni anteeksi kaikilta maailman karpeilta ja kaadoin vähän ruokakermaa teen sekaan. Maistui oudolta. Siskolle tunnustin syntini ja reaktio oli kuten odotinkin ja ansaitsin: "HYI V*TTU !!!".

Tästä sain viikon parhaat naurut. Meikäläisen teeharrastuksella siinä oli kaikki mahdollinen niin pielessä kuin voi! :lol:

1. Älä koskaan, koskaan osta maustettua teetä. Niissä surkea teen laatu yritetään peittää vielä surkeammilla esansseilla.
2. Suosi aina irtoteetä, ellet ole todella varma laadusta. Japanista minulle on joskus tuotu laadukasta pussiteetäkin.
3. Älä koskaan lisää vihreään teehen mitään maitotuotetta tai makeutusta. Kuivatut jasmiininkukat tai sitruunaviipale voivat tulla joskus kysymykseen. Musta tee sietää pienen tilkan punaista maitoa, mutta kerma rasvaisena tappaa senkin totaalisesti. Kiinalaiset eivät salli edes saippuan käyttöä teepannun pesemiseen, ettei pannuun jää rasvahitustakaan. Ei rasvakammon vuoksi vaan siksi, että pienikin rasvamäärä tappaa teen aromin täysin. Se nyt vaan on vesiliukoinen juttu.
4. Nk. ruokakerma jonka mieheni vahingossa kerran osti, ei sovi yhtään mihinkään. Ei edes kahviin, se juoksettu ilkeästi.
5. Jos ei pidä korkeatasoisen, oikein valmistetun teen mausta, kannattaa ehkä juoda jotakin muuta. :D

Mulle onkin valitettu siitä että vihreää teetä ei kuulu juoda maidon, tai siis nykyään kerman kanssa. Olen sanonut vaan että hv mä tykkään tästä tälleen, niin mä myös juon tän näin. Oli se sit vaikka kuinka väärin. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-07-29 16:01:33 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Earl Gray-gaselliteehen ja etenkin chaihin käy kerma ihan hyvin, nih! :mrgreen:

Tänä aamuna tuli aika säälittävää safkaa väännettyä kun piti kaapia jääkaapin ja ruokakomeron perältä jämiä, kaikki oli loppu. Löytyi 100 g jauhelihaa ja paistoin sen pikku möhkäleen erikseen ja lorautin vähän kermaa sen päälle. Muut vihannekset oli loppu, joten pistin 170 g purkin herkkusieniä syvälle lautaselle ja heitin päälle desin kermaa ja hurautin mikrossa. Ei joo ollut tosiaan mitään gourmetruokaa :lol:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-07-29 18:53:51 
Poissa
sintti
sintti

Tällä erää itsellä epäonnistunut jälkkäri palstan resepti osiosta: Kinuskipalat

Lopputuloksessa ei maistunut kuin voi ja kerma.

Ohjeen mukaan tehty ja Kukkurallinen voita lusikkaan mutta olikohan mun kukkurallinen tarkoitettua enemmän.

Tästä seurasi surkea loppuillan kestänyt pahoinvointi. :smt010

ViestiLähetetty: 2010-07-29 20:32:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mies ehti tänään syödä kaikki herkulliset kukkakaalit jo aiemmin päivällä (mä olin menossa jumppaan, joten en voinut silloin vielä syödä). No eipä hätää, mies teki mulle ja pojalle herkkuruokaa höyryuunissa: sipulia, kesäkurpitsaa, isoja kaalinlohkoja ja KURKKUA. Siihen päälle hyvää ja kermaista pekonikastiketta. Älkää herran tähden laittako kurkkua höyryyn, oli muuten aika pahaa. Varsinkin kun kaikki muu oli tosi hyvää.
En ole reilun 5 viikon karppauksen aikana käyttänyt vielä lainkaan makeutusaineita tai edes yrittänyt leipoa mitään karppiherkkuja, tämän koko listan läpi naurettuani en välttämättä uskallakaan.

ViestiLähetetty: 2010-07-30 10:07:30 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

snowgrouse kirjoitti:
Earl Gray-gaselliteehen ja etenkin chaihin käy kerma ihan hyvin, nih! :mrgreen:

Tänä aamuna tuli aika säälittävää safkaa väännettyä kun piti kaapia jääkaapin ja ruokakomeron perältä jämiä, kaikki oli loppu. Löytyi 100 g jauhelihaa ja paistoin sen pikku möhkäleen erikseen ja lorautin vähän kermaa sen päälle. Muut vihannekset oli loppu, joten pistin 170 g purkin herkkusieniä syvälle lautaselle ja heitin päälle desin kermaa ja hurautin mikrossa. Ei joo ollut tosiaan mitään gourmetruokaa :lol:

Chai on oma juttunsa kyllä. Maistanut joskus erinomaista chaita, mutta en sitä oikein teeksi miellä, vaan pikemmin maustemaidoksi jossa myös teetä. Teehän tuli Intiaan vasta 1800-luvulla kun britit kyllästyi kiinalaisten kiskurihintoihin ja alkoivat vijellä sitä omissa siirtomaissaan. IMO paraskaan darjeeling ei vedä vertoja kiinalaisille ja japanilaisille teille. Niissä on semmoista kitkeryyttä joka tosiaan vaatii sitä maitoa.

IMO kerma sopii erinomaisesti kahviin, kaakaoon ja rahkajälkiruokiin, mutta teen tai ruoan sekaan -not my cup of tea. :lol:

ViestiLähetetty: 2010-07-30 13:55:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olin tehnyt pekonia kermakastikkeessa iltaruuaksi ja päätin sitten höyryttää sen kanssa jotain kasviksia. Kukkakaali oli loppu, joten lämpiämään meni sitten paprikaa, kaalia ja kurkkua. En suosittelisi kyllä sitä höyrytettyä kurkkua kenellekään, maistuu eltaantuneelta keitetyltä vedeltä :shock:

ViestiLähetetty: 2010-07-30 14:18:10 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Jos kurkkua kypsentää, nopea vokkaus on paras. Parikymmentä sekuntia kuumassa öljyssä valkosipulin, inkiväärin ja chilin kanssa on kiinalainen, hyvä kesäruoka. Ei yhtään kauempaa tai tosiaan lötkööntyy ja maistuu eltaantuneelta vedeltä. :lol:

ViestiLähetetty: 2010-07-30 14:35:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juuri sen takia koetin höyryttää kun edellispäivän kookoswokissa oli tullut erinomaista kurkkua :mrgreen: Ei se sinäänsä kyllä ihme ole, että höyrytettynä kurkku on pahaa, kun se kuitenkin on melkein puhdasta vettä.

ViestiLähetetty: 2010-07-30 14:45:16 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lapsuuteni klassinen kurkun määritelmä: 98% vettä ja loput pahaa makua. :smt005

Ei, olen suuri kurkun ystävä, mutta pitää tietää mitä sen kanssa EI pidä tehdä. :D

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2010-07-31 10:38:42 
Poissa
sintti
sintti

Moon kirjoitti:
Lainaa:
Se mantelijauhe ei vaan sovi pohjaksi ei!

:o Ihan paras pohjahan tulee nimenomaan mantelijauhosta, juustoraasteesta, munasta ja rahkasta/vastaavasta... nam.

Itse olen laittanut osan mantelijauhoja ja osan soijajauhoja, kun en oikein pidä liiasta mantelijauhon mausta.

ViestiLähetetty: 2010-07-31 12:26:39 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mä paistoin ne kesäkurpitsat ensin pannulla oliiviöljyssä. No, varmaan siihen epäonnistuneeseen lasagneen oli syynä että oli liikaa sitä oliiviöljyä ja toinen syy oli se, että mulla ei ollut sopivaa (matalaa) vuokaa vaan tästä tuli siis myös aivan liian paksu.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00