karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 18:40:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Aloittelijan tietopaketti
ViestiLähetetty: 2004-08-26 14:14:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-08-26 13:54:55
Viestit: 32
Hellou,

Uusi nimi tällä listalla, herves kaikille.

Tänään se alkoi, alakarppaaminen. Syteen tai saveen, jotain on tehtävä ja ehkä tämä on se juttu, mikä sopii mullekin. Painoa on n. 85 kg ja tavoite olisi n. 70 kg (pituus 177 cm).

Ystävän kanssa tämä tietty aloitettiin kimpassa ja nyt on syntynyt säkillinen kysymyksiä, joihin teiltä kokeneimmilta pyytäisinkin apua. Olen kyllä käynyt lainaamassa teidän loistavia reseptejä tulevaisuuden käyttöön, mutta muutat asia pitää vaan itse kysyä ja saada vastaus, niin ne menee jakeluun.

1) En normaalisti syö aamupalaa, mutta nyt ajattelin alkaa syömään uudella ruokavaliolla. Mitä sitä sitten söisi? Munakokkeli on jees, mutta mitä itse olette syöneet ja millaisia variaatioita kokeilleet?

2) Mitkä juomat ovat "sallittuja" (en tarkoita alkoholijuomia)? Normaalisti juon maitoa, mehuja (Fun Light), tee (pieniä määriä), jopa limonadeja (jotka eivät todellakaan ole välttämättömyys minulle)

3) Mitkä hedelmät ovat ns. kiellettyjä? Mitkä taas suositeltuja? Entä vihannespuoli?

4) Miten liikunta reagoi tämän ruokavalion kanssa (harrastan 4*viikko liikuntaa; pace, kävely, vaellusratsastus)

Tulihan näitä, ja kun noviisi olen, niin suo anteeksi tämä kysymystulva. Eiköhän nämä asiat tässä selviinny ajan kanssa.

_________________
Usko ja tahdonvoima vievät vielä pitkälle...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-26 17:58:55 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2004-07-21 14:24:25
Viestit: 49
1. Mä väkerrän yleensä munakkaan aamulla, yleensä 3munaa ja yks makkara (jotain mis on mahdollisimman vähän hiilareita tai ei ollenkaan). Kinkkua, kalkkunaa tms. mitä kaapista löytyy. tuol alempana on munakas osiossa paljon eri variaatioita, kaiva sieltä vinkkejä.
keitettyjä munia, kinkkuleikkelettä, juustoa, kurkkua tms.

2. Suositeltavinhan on VESI, sitä kannattaa mieluiten juoda ja jättää kaikki makeutetut pois kokonaan. Vissykin käy hyvin, niitähän on monia eri makuja ;)

Kannattaa hankkia jokin kirjanen mihin suuntaan haluat karpata. Mä noudatan Heikkilää. Enkä syö hedelmiä ja muutenkin niitä kannattaa alkuun välttää, niissä on hedelmäsokeria, mikä nostaa insuliinia.
Käy kattoon http://www.ktl.fi/finelli/ siel on kaikkien elinarvikkeiden tiedot :D

Vihanneksista oon tehnyt niin et mietin kaupassa et mikä on hiemankaan makeaa niin en sitä osta, maissi, herneet, porkkana (ainakin kohtuudella)... Jostakin kirjasta saisit kylläkin hyvän listan niihinkin..

Liikunnan suhteen teen niinkuin hyvältä tuntuu, jos tuntuu et heikottaa niin syön hieman jotain missä on hiilareita.
Periaatehanon et alkuun söis vaan 20g hh/pv ja sit nostais niitä pikkuhiljaa, omaa painoa tietenkin tarkkaillen.

Ööh, jotain tais unohtua mut eiköhän joku täydennä sit :D
Tsemppiä ja teretulemast..

_________________
Motivaatio löytynyt Heikkilän avulla, mut mites sen sais säilytettyä... :-k


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2004-08-26 18:56:04 
Piuku kirjoitti:
1) En normaalisti syö aamupalaa, mutta nyt ajattelin alkaa syömään uudella ruokavaliolla. Mitä sitä sitten söisi? Munakokkeli on jees, mutta mitä itse olette syöneet ja millaisia variaatioita kokeilleet?

2) Mitkä juomat ovat "sallittuja" (en tarkoita alkoholijuomia)? Normaalisti juon maitoa, mehuja (Fun Light), tee (pieniä määriä), jopa limonadeja (jotka eivät todellakaan ole välttämättömyys minulle)

3) Mitkä hedelmät ovat ns. kiellettyjä? Mitkä taas suositeltuja? Entä vihannespuoli?

4) Miten liikunta reagoi tämän ruokavalion kanssa (harrastan 4*viikko liikuntaa; pace, kävely, vaellusratsastus)

Tulihan näitä, ja kun noviisi olen, niin suo anteeksi tämä kysymystulva. Eiköhän nämä asiat tässä selviinny ajan kanssa.

1. Aamupalaksi syön kinkkua, munia, pekonia, juustoa, kasviksia, marjoja, maitoa, jugurttia jne. Lähinnä sitä, mitä kaapista löytyy. Joskus myös raejuustoa ja öljyä.
2. Juomista juon vettä, teetä, kivennäisvettä ja erittäin harvoin light-limsaa tai mehua. Ehkä n.2kertaa/kk.
3. Hedelmiin suhtautuminen riippuu noudatettavasta metodista. Itse syön hedelmiä, jos se on pienempi paha. Yleensä omenaa, greippiä tmv. Banaani on ehdottamasti kielletty. Vihanneksista syön kaikkia, paitsi niitä, jotka ovat kasvaneet maan alla. Yleensä kurkkua, tomaattia, salaattia jne.
4. Itse harrasta liikuntaa myös n.4 kertaa/viikko. Alussa lihakset voivat tuntua heikoilta. Olo menee ohi n.2 viikossa ja sen jälkeen ei ongelmia ole, ainakaan minulla ollut. Harrasta ryhmäliikuntaa, sauvakävelyä, uintia, juoksua ja kuntosalilla käyntiä. Jalkoja en pahemmin treenaa, koska juoksussa ne saavat tarpeeksi harjoitusta. Joillakin voimat menevät enemmän ja toisilla vähemmän. Kiinteytymistä tapahtuu ja lihakset erottuvat paremmin!
Muistathan juoda paljon vettä ja jos vatsa jumittaa, niin ottaa pellavansiemeniä tmv. Tsemppiä ja tervetuloa joukkoon! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Lohta
ViestiLähetetty: 2004-08-27 11:02:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-23 19:56:51
Viestit: 506
Minä söin aamupalaksi tänään palan paistettua lohta jonka päälle (ennen paiston aloittamista) laitoin pari viipaletta fetajuustoa ja sen kanssa söin pienen kasan (n.1,5 ruokalusikallista) sinimailasen ituja. HYVÄÄ OLI!
Ajattelin muutenkin käyttää tuota lohta (merilohta) aamiaiseksi karran viikossa, jos nyt sitten joku ei kumoa sitä, siinä olevien myrkkyjen takia... [-X


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-27 11:11:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-07-31 18:34:12
Viestit: 404
Heikkilähän sanoo, ettei aamupalan syömiselle ole mitään perusteita, eli jos et halua sitä syödä, älä syö. Pääasia että syöt kolme kertaa päivässä kunnon ruuan joka sisältää reilusti kasviksia ja proteiineja. Ja ruokailukertojen välillä ei välipaloja, vain vettä tai vissyä. Näin siis Heikkilä, muut saattavat olla erimieltä, muistelisin että SBDssä kehoitetaan syömään välipaloja metabolismin kiihdyttämiseksi. Siinä se, helppoa kuin mikä!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)