Piuku kirjoitti:
1) En normaalisti syö aamupalaa, mutta nyt ajattelin alkaa syömään uudella ruokavaliolla. Mitä sitä sitten söisi? Munakokkeli on jees, mutta mitä itse olette syöneet ja millaisia variaatioita kokeilleet?
2) Mitkä juomat ovat "sallittuja" (en tarkoita alkoholijuomia)? Normaalisti juon maitoa, mehuja (Fun Light), tee (pieniä määriä), jopa limonadeja (jotka eivät todellakaan ole välttämättömyys minulle)
3) Mitkä hedelmät ovat ns. kiellettyjä? Mitkä taas suositeltuja? Entä vihannespuoli?
4) Miten liikunta reagoi tämän ruokavalion kanssa (harrastan 4*viikko liikuntaa; pace, kävely, vaellusratsastus)
Tulihan näitä, ja kun noviisi olen, niin suo anteeksi tämä kysymystulva. Eiköhän nämä asiat tässä selviinny ajan kanssa.
1. Aamupalaksi syön kinkkua, munia, pekonia, juustoa, kasviksia, marjoja, maitoa, jugurttia jne. Lähinnä sitä, mitä kaapista löytyy. Joskus myös raejuustoa ja öljyä.
2. Juomista juon vettä, teetä, kivennäisvettä ja erittäin harvoin light-limsaa tai mehua. Ehkä n.2kertaa/kk.
3. Hedelmiin suhtautuminen riippuu noudatettavasta metodista. Itse syön hedelmiä, jos se on pienempi paha. Yleensä omenaa, greippiä tmv. Banaani on ehdottamasti kielletty. Vihanneksista syön kaikkia, paitsi niitä, jotka ovat kasvaneet maan alla. Yleensä kurkkua, tomaattia, salaattia jne.
4. Itse harrasta liikuntaa myös n.4 kertaa/viikko. Alussa lihakset voivat tuntua heikoilta. Olo menee ohi n.2 viikossa ja sen jälkeen ei ongelmia ole, ainakaan minulla ollut. Harrasta ryhmäliikuntaa, sauvakävelyä, uintia, juoksua ja kuntosalilla käyntiä. Jalkoja en pahemmin treenaa, koska juoksussa ne saavat tarpeeksi harjoitusta. Joillakin voimat menevät enemmän ja toisilla vähemmän. Kiinteytymistä tapahtuu ja lihakset erottuvat paremmin!
Muistathan juoda paljon vettä ja jos vatsa jumittaa, niin ottaa pellavansiemeniä tmv. Tsemppiä ja tervetuloa joukkoon!
