karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-09 08:25:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: kookossuklaa
ViestiLähetetty: 2004-07-26 19:27:29 
Poissa
sintti
sintti

Onko joku testannut Heikkilän 2-kirjassa ollutta reseptiä kookossuklaasta? Se menee näin:

1 pkt kookostiivistettä
50 g kookosrasvaa
kaakaojauhetta
rouhittua mantelia paahdettuna

Kookostiiviste on siis kookospähkinän hedelmälihaa puristettuna tiiviiseen muotoon.

Itse en ole ikinä nähnyt, enkä edes kuullut kookostiivisteestä, miten te muut? Mahtaako olla yleinen tuote, vai joku harvinaisuus, jota ei pienemmistä kaupungeista taatusti löydä?!

Ja jos joku on testannut suklaata, niin kokemuksia!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 20:48:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen testannut vain Heikkilän ekan kirjan suklaareseptiä: kookosöljyä (neitsyt) ja kaakaojauhetta ja makeutusainetta. On hyvää, varsinkin kun seisoo jonkin aikaa jääkaapissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 21:00:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muistaakseeni Stocmanilla näin tuota tiivistettä,ostaneeksi en tullut kun muistaakseni oli aika tyyristä...Niinkun Stokkalla yleensäkin...Naureskelin kookosmaidon tuplahintaa muihin marketteihin verrattuna :?
Kuulostaa ihan kokeiltavalta?Kerroppa miltä maistui jos innostut tekeen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 21:23:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Etnisissä ruokakaupoissa olen myös tiivistettä nähnyt, oli pahvipakkaus jonka sisällä vakuumiin pakattu tiiviste. Aika jämyä tavaraa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 11:05:46 
Poissa
sintti
sintti

Kokeilisin kookossuklaata, MUTTA yllättäen tuota kookostiivistettä ei löydy meidän pikkukaupungin marketeista. Positiivista oli kuitenkin, että isoimpaan s-markettiimme tilattiin kookoskermaa, kun olen sitä niin usein kysellyt... ;) Nyt ei tarvi lähteä kauemmas valintataloon sitä ostelee. Teen suklaata kunhan käyn isommassa kaupungissa, etsin sieltä samalla tuota kookostiivistettä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 11:08:12 
Poissa
sintti
sintti

Elka kirjoitti:
Olen testannut vain Heikkilän ekan kirjan suklaareseptiä: kookosöljyä (neitsyt) ja kaakaojauhetta ja makeutusainetta. On hyvää, varsinkin kun seisoo jonkin aikaa jääkaapissa.

Niin ja Elkalle vielä: en ymmärrä vieläkään eroa kookosöljyssä ja kookosrasvassa. Käytitkö suklaan tekoon tavallisesta kaupasta saatavaa kookosrasvaa (hopean värinen paketti) vai mitä?

Mä olen ihan pihalla tuon kookoksen kanssa! :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-31 17:16:47 
Poissa
sintti
sintti

En löytänyt kookostiivistettä, joten tein oman version ja laitoin tiivisteen tilalta kookoshiutaleita, ja sain kookoskeksejä! Valmiista seoksesta kaadoin muffinsipellin kolosien pohjalle aina vähäsen, ja laitoin jääkaappiin kylmenemään. Jos kookoksen mausta tykkää, keksit olivat hyviä. Tosin en ymmärrä, miten niistä suklaata voisi saada... :roll: Paahdettu mantelirouhe sopi päälle mainioisti!!

Viestin otsikko: kookostiiviste
ViestiLähetetty: 2004-07-31 18:37:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moro,

itse olen varsinainen kookosfani, rakastan kookosta kaikissa muodoissa! Kookosmaitoa/kermaa ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota laatuun, jotkut tuotteet kun on aivan vettä ja täynnä säilöntäaineita, yäk! Mutta asiaan, tätä kookostiivistettä saa Tampereelta ainankin Weight & Save kaupasta Anttilan kupeessa ja Tullintorilla, sekä kaikista etnisistä kaupoista. Vinkeän näköinen paketti, mutta hyvää on...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-31 21:14:47 
Poissa
sintti
sintti

kookos: Osaatko sano tarkemman osoitteen Tampereella tälle kaupalle, esim. Anttilan kupeessa? Asun itse Tampereen lähikaupungissa, joten sinne päin poiketessani voisin käväistä katsomassa. Entäs hinta? Joku sanoi, että Stockalla se olisi kallista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00