karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-05 17:28:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hyvin SÄILYVÄ kerma?
ViestiLähetetty: 2004-10-19 09:58:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Uusi ja opetteleva karppaaja täällä hei. "Hyvät" ruoka-aineet eivät vielä ihan tuttuja ja tuo kermaosasto kaupassa aiheuttaa hieman ongelmaa.

Asutaan miehen kanssa vielä kaksistaan ja yleensä käydään kerran viikossa kaupassa. Tykkään ostaa tuotteita millä on hyvä säilyvyys - viikko tai pari viikkoa kaapissa. Yritän välttää nopeasti pilaantuvia tuotteita jotta todellakin ei tarvi joka päivä ostoksilla käydä ja näin säästää aikaa ja vaivaa.

Nyt siis etsinnässä hyvä ja säilyvä kerma, joka säilyy hyvin jääkaapissa ja kestää keittämistä. Tavallinen vispikerma ok ja onnistuu se mulla ruuanlaitossa, mutta ei säily hyvin, ainakaan niin hyvin kuin ruokakerma. Ainut mitä oon itte löytäny on siis toi valion ruokakermaosasto missä kaikki mahdolliset tapiokat yms. mukana. Onko muuta olemassakaan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 10:05:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

S-marketista olen ostanut Valion vispikermaa Hylana 5 dl:n oranssissa purkissa. Tyttärellä on vähän ollut vatsaongelmia, joten laktoositon maitojuoma ja kermassa, viilissä ja rahkassa me on käytetty tota hylaa. Säilyvyysaika tuossa kermassa on n. 1 kk eikä purkkikaan ole liian suuri... öh, niitähän menee useita viikossa (auts!)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 12:29:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä ostan kuohukermaa ja pakastan sen jääpalapusseihin.Muutama pala yleensä riittää antamaan makua ja kaikki tulee käytettyä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 13:21:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

mökö kirjoitti:
Minä ostan kuohukermaa ja pakastan sen jääpalapusseihin.Muutama pala yleensä riittää antamaan makua ja kaikki tulee käytettyä

Hyvä vinkki! Kiitos!! :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00