karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 22:40:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-09-19 07:44:06 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Aika karppeja vaihtoehtoja perinteiselle omena-kaurapaistokselle tarjoiltiin naistenlehdessä.

PERUSOHJE:

Omena-kaurapaistos
6 annosta
Valmistusaika 20 min + paistoaika 25 min

4 omenaa (tai 8 pientä)
1 tl kanelia
päälle
3 dl kaurahiutaleita
1/2 dl sulatettua voita
1/2 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
POHJA: Laita uuni kuumenemaan 200 asteeseen. Poista omenista siemenkodat ja leikkaa hedelmät reilun sentin paksuisiksi lohkoiksi.
Omenia ei tarvitse kuoria. Lado omenat voideltuun uunivuokaan ja ripottele kaneli omenille.
PÄÄLLINEN: Yhdistä päällisen ainekset ja levitä seos omenien päälle. Paista uunissa 20-25 minuuttia.
VINKKI: Myös luumut sopivat paistoksen hedelmiksi.

VAIHDA PÄÄLLINEN

EKSOOTTINEN
4 dl kookoshiutaleita
1 rkl vehnäjauhoja (karppi jättää pois)
1/2 dl sulatettua voita
1/2 dl fariinisokeria (kävisikö intiaanisokeri?)
1 tl inkivääriä

RUOTSALAINEN
4 dl mantelilastuja
1/2 dl sulatettua voita
1/2 dl sokeria (vaihda haluamaasi makeutteeseen)

YLLÄTTÄVÄ
1 rkl sokeria
70 g Aura-juustoa
200g murotaikinaa (pakaste) (HMM...)
Ripottele omenille sokeri ja murustele päälle juusto. Nipistä taikinasta paloja ja painele ne paistoksen päälle. Omenoita ei ole tarkoitus peittää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-19 12:21:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7941
Muuntelin juuri anopilta saadun piirakkaohjeen karpiksi omenapaistokseksi (pikkuinen uunivuoka, normaaliin piirakkavuokaan ehkäpä x2):

pilko/viipaloi omenat uuniastiaan

sekoita päälle seos:
sulaa voita 0,5 dl, sekoita joukkoon sitruunamehutiivistettä, makeutusta (mulla nestemäistä steviaa useita tippoja), vaniljasokeri tai -tiivistettä sekä kookoshiutaleita niin että tulee "mössöä". Levitetään seos omenoille ja uuniin 175 astetta kunnes ruskistuu pinta ja omenat pehmenee. Maistui hyvälle partis-kermavaahdon kanssa

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-19 16:25:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-22 10:46:33
Viestit: 1028
Mikrokokkaavan sinkun versio:

Omena viipaleiksi ja mikronkestävään muovipurkkiin, päälle teelusikallinen kookosöljyä.
Kansi päälle (kulma auki), mikrotusta minuutti.

Ulos mikrosta, pieni sekoittelu (nyt on kookosöljy sulanut), ja samalla mukaan sopivasti kanelia ja inkivääriä
Kansi taas päälle (kulma auki), mikrotusta toinen minuutti (ehkä kolmaskin)

Uusi sekoittelu, puhaltelua - ja pienen jäähdyttelyn jälkeen loraus kuohukermaa sekaan, ja lusikoimaan.

:mrgreen:

ps. Se sitruunamehu oli hyvä idis - taidanpa laittaa sitä vähän seuraavalla kerralla...

_________________
tli kesäkuntoon, osa I (joulun aikaan) :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-20 21:34:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Erihanna kirjoitti:
VINKKI: Myös luumut sopivat paistoksen hedelmiksi.


[Ulkomaan karpeille:] Aprikoosit ja persikat sopivat myos tallaisiin resepteihin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-19 19:42:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-01-12 21:29:21
Viestit: 54
Testasin tuon kookossetin intiaanisokerilla. Kaveriksi pari ruokalusikallista partaäijää lautaselle.

Erittäin hyvää, suosittelen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 06:03:15 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Manteli- ja kookosversiot olivat testissä, makeutuksena (liikaa) tummaa ruokosokeria. Hyvin maistui kahvin kanssa kermavaahtokökkäreellä maustettuna! Tein puolella täytteen määrällä ja samaan vuokaan molempia, toiselle puolen mantelia ja toiselle puolen kookosta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-22 11:58:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-12-22 13:55:30
Viestit: 420
Tein muulle perheelle omenapiirakkaa (gluteentonta kylläkin) ja siitä jäi omenasiivuja tähteeksi. Laitoin ne pieneen pyrex-vuokaan ja sekaa pari rkl kookoshiutaleita ja pari rkl mantelijauhoja sekä sukrin tomua hiukan ja voita sen verran kuin nokareita sekaan mahtui. Mikrotin minuutin, sekoitin ja mikrotin toisen minuutin. Voi oli suolatonta, joten lisäsin puolivälin maistelulla hippusen suolaa.Kohta menee jälkkäriksi jonkun kanssa (ehkä kokeilen mascarponea).


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)