Pappa kirjoitti:
Mutta populistisena huomionherätys temppuna ihan näpsäkkä koska eihän 90% kuulijoista ajattele. Heitä voi ohjata ja manipuloida millä tahansa. Mutta toisaalta, juuri niinhän vastapuoli on erikoistunut tekemään joten ihan näppärää kayttää ainakin osin vastustajan aseita. Ehkäpä se osaltaan herätti jonkun myös ajattelemaa että kuinka näillä käppäröillä temppuilllaan.
Papan sanomana asia ehkä hyväksytään paremmin kuin minun sanomanani. Ainakin minä ymmärrän Papan sanoman siten että tilastokäppyrällä oli muutakin vaikutusta kuin Puskan sanojen paikkansapitämättömyyden osoittaminen.
Elka kirjoitti:
Ohjelmassa lähdettiin liikkeelle siitä, että kyseenalaistettiin tuo myyttimielikuva, mikä Suomessa projektista on. Eli koko ohjelman tarkoitus oli "muokata myyttiä" siitä, että projekti olisi vähentänyt kuolleisuutta. Ei siinä väitetty, että projekti olisi lisännyt kuolleisuutta.
Sitä ei minun ollut tarkoituskaan väittää että olisi väitetty. Se mielleyhtymä tuli nyt jälkiväittelyn tuoksinassa. Aivan kuten sanoit: ohjelman tarkoitus oli muokata myyttiä siitä että projekti olisi vähentänyt kuolleisuutta. Tilastokäppyrä oli yksi tähän tähtäävä yksityiskohta.
els kirjoitti:
Ja tietysti menossa mukana on myöskin foorumiin paras trolli ikänä
Hm. Liittääkö els minut trolleihin? Trollaus ei ole tarkoitukseni. En voinut kuvitellakaan että tuohon tilastokäppyrään huomion kiinnittäminen saisi aikaan tämmöisen älämölön. Koetan olla trollaamatta - se tosin on vaikeata jos mun vilpittömässäkin mielessä esitetyt huomioni sellaisiksi koetaan. Ei siihen auta kuin yksi keino: olla esittämättä niitä huomioita.
Shit happens.