Takaisin ruotuun! Olen kaivannut jo pitkään Karppiyhteisöä ja ruuan tuomaa hyvää oloa. Erinäisistä syistä ja tekosyistä(lue eräät mieshenkilöt elämässäni), olen antanut periksi sekaruualle ja antanut itseni voida huonosti. Karppasin vuosina 2004-2007 ja voin todella hyvin. Sitten erosin ja voin vielä paremmin, mutta jonkun retkun mukana tuli kuvioihin leipä ja lopun arvaattekin. Painoin silloin aloittaessani jotain 99kg ja siitä puolen vuoden kuluttua 74kg. Nyt olen ylittänyt tuon maagisen 100kgn rajan kymmenen kiloa sitten ja olonivarmaan arvaattekin..
Kaikenlaisia juttuja olen matkan varrella kokeillut, viimeksi Aineenvsihdunnan aktivointidieettiä. Enää en jaksa uskoa oikein mihinkään. Arvelen, että aineenvaihduntani on näiden kokeilujen myötä mennyt ihan sekaisin ja jokaisen kokeilun jälkeen paino vain nousee entisestään. Haluaisin nyt palata noudattamaan itselleni tuttua hyväkarppausta, ja siitä muutama kysymys.
Täällä on paljon uusiokarppeja, saako aineenvaihdunnan uudelleen toimimaan, jos sen on saanut näin sekaisin? Antti Heikkilä mainitsee diabeteskirjassaan ohimennen, että jos on jo vaihdevuosi-ikäinen ja lähtee uudestaan syömään vähähiilihydraattisesti, aineenvaihdunta ei jostain tuntemattomasta syystä ala toimia. Onko tästä kokemuksia?
Jos paino ei laske, niin muuttuuko veriarvot silti parempaan suuntaan? Eli paraneeko olo, vaikkei se karisevina kiloina näkyisikään?
Ensimmäisellä kerralla nivelkivut, ihottumat ja pissatulehdukset loppuivat, mutta nyt on melko aktiivinen menierentauti myös elämää hankaloittavana vaivana ja reagoi tosi nopeasti stressiin ja iltapainotteiseen työhön. Onko menieerikot saaneet karppauksesta apua?
Kovin innoissani olen, jos jaksatte kertoa kokemuksistanne!
Ja vielä.. tuntuupa kotoisalta olla foorumilla