Hector Servadac kirjoitti:
Greda Carpo kirjoitti:
Belgialaiset suklaakonvehdit on yliarvostettuja. Jos et itse pysty laihtumaan lihota kaikki ympärilläsi.

Eli syötä ne muille!

Niin on. Niitä ympäröi sellainen mielikuva (väkisinkin omassakin mielessäni), että ne olisivat jotenkin laadukkaita ja huolella tehtyjä ja erityisen hyviä. Mutta kun menee maistamaan, eivät ne sen kummempia ole kuin suomalaiset tai ruotsalaiset tai mitkä vaan pahvikonvehdit. Tumma suklaakaan ei kovin tummaa ole, ja siitäkin suurin osa yli-imelää täytettä. Kannattaa katsoa, miten houkuttelevia ainesosia valmistusaineluettelo sisältää...
Mutta jos kaikesta huolimatta suklaat tuntuvat kiusaavan ja houkuttelevan ylivoimaisesti, järjestä itsellesi joku korvaava herkku. Jokin hyvänmakuinen, terveellinen ja hyvän olon tuottava. Syö sitä aina, kun kiusaus meinaa käydä ylivoimaiseksi. Vaikka sitä lipsahtaisi vähän liikaakin, on se aina parempi kuin ne konvehdit.
No höpö höpö, todellakin on ero Godivan ja Pandan konvehdeilla

edit. tai mikäs minä olen sanomaan, makuasioista ei voi kiistellä!
Käkätän täällä noita-akkamaisesti tuolle muiden lihottamiselle.
Söin YHDEN. Onneksi (minulle) ne eivät tässä talossa kauaa happane. Lohtukorvikkeena vaikka juustoa nassuun kun muut ahmivat suklaatia. Mistä päästään happamuuteen, liha, kananmunat, juusto ovat aika happamia. Onkohan sillä jotain terveysvaikutuksia vai ehkä vihannekset tasapainottavat.