Pusukalanen kirjoitti:
Siis lisukkeeksi? Tuntuu, että muuten on vaikea saada paljon rasvaa

. Itse laitan aina lämpimän ruoan kaveriksi lautaselle pari tai neljäkin ruokalusikallista voita. En jaksa enää laskea makroja, joten en tarkkaan tiedä paljonko tulee syötyä rasvaa päivässä, luulen että ei sitä ainakaan liikaa voi vahingossa syödä (olen siis karpannut kohta vuoden jo). HH yritän pitää 20-30 g/vrk, ja siinä olen paria poikkeuspäivää lukuunottamatta onnistunut hyvin. Mietin kuitenkin onko tuo päivittäinen voikasa liiottelua

. Ainakin se on hyvää mielestäni

. En siis yritä pudottaa painoa (koska bmi on normaali), mutta karppaan muun terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi. Joten onko teillä muilla tapana käyttää vaikkapa lihan lisukkeena voita sen perunan sijaan, vai miten?
Finelin mukaan 4 rkl voita painaa 56 g ja sisältää 407 kcal, joten en pitäisi "tuota päivittäistä voikasaa" liioitteluna, varsinkaan jos se maistuu hyvin. Itse koen rasvamäärät liioitteluna vasta silloin, jos alkaa etoa. Itse voisin juoda tuon aterian päälle vielä kermakahvitkin eikä todnäk tulisi silloinkaan liikaa rasvaa.
Itse lappaan lautaselle voita sellaisenaan lähinnä, jos syön jonkun muun tekemää rasvatonta ruokaa. Kun teen ruuan itse, tykkään mieluummin tällä hetkellä harrastaa voissapaistoa, rasvakastikkeita ja maustevoita.